اصل تصادفی در طراحی گرافیک

اصل تصادفی در طراحی گرافیک

اصل تصادفی در طراحی گرافیک

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    • ساعت : ۱۶:۰۰
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۱۳۴۰
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:
اصل تصادفی در طراحی گرافیک
 
در زندگی ، ما همیشه به تصادفی بودن فکر نمی کنیم. از همه گذشته ، چه کسی می خواهد با یک جدول زمانی قطار نامنظم یا یک دوست غیر قابل اعتماد که ممکن است هنگام ملاقات شما ظاهر شود مقابله کند؟ اما در حالی که پیش بینی و روال باعث می شود احساس امنیت کنیم ، می تواند بعد از مدتی کمی یکدست شود. در مورد طراحی نیز همین است!

اصل تصادفی در طراحی گرافیک بسیار مهم است. اگرچه مطمئناً زمان و مکانی برای طراحی های منظم ، مرتب و بی نقص وجود دارد ، لمس خودانگیختگی اغلب می تواند چیزی باشد که شما برای بالا بردن کار خود نیاز دارید.

در زیر ، ما به این موضوع پرداخته ایم که چرا تصادفی می تواند یک قدرت در طراحی گرافیک باشد ، نمونه هایی از اینکه مارک ها چگونه از آن به طور مؤثر و راهنمایی های عملی در مورد چگونگی مهار آن در طراحی های خود استفاده می کنند.

تصادفی در طراحی گرافیک چیست؟
به طور کلی ، تصادفی به عنوان یک توالی تکرار نشدنی ، بی طرفانه و غیر الگو از ارزش ها تعریف می شود.

ما تمام وقت نمونه هایی از تصادفی در طبیعت را مشاهده می کنیم ، مانند آب و هوا یا بالا آمدن و ریزش امواج ، اما وقتی انسان به میان می آید ، ما معمولاً در مورد تصادفی در رابطه با انتخاب تصادفی صحبت می کنیم - انتخاب هایی که بدون تعصب آگاهانه انجام می شود. به انتخاب نام از کلاه یا استفاده از یک ژنراتور تصادفی آنلاین برای انتخاب برنده یک مسابقه فکر کنید.

در دنیای بصری ، تصادفی به عناصری اطلاق می شود که به نظر نمی رسد از هر نوع الگوی یا دنباله ای عمدی پیروی می کنند.

نمونه بارز تصادفی خالص هنرمندانی هستند که برای انجام کارهای هنری خود نقاشی را بر روی بوم می اندازند. البته وقتی صحبت از طراحی می شود ، در واقع همه چیزهایی که تصادفی به نظر می رسد ایجاد نشده اند. به طور کلی ، همیشه برخی از آژانسهای انسانی در فرایند ایجاد نقش دارند.
در این پروژه ، نی ها به طور تصادفی از هر تصویر حذف شده اند. اما در واقعیت ، هنرمند آگاهانه نیها را برداشته تا جلوه بصری جذاب ایجاد کند.
در طراحی دیجیتالی ، پذیرفتن تصادفی واقعی چالش برانگیز تر می شود. از این گذشته ، به دلیل استفاده از فناوری دیجیتال ، این دنباله ای است که خلاقیت و نظم آنقدر در هم تنیده باشد. خوشبختانه ، لازم نیست فرآیند شما برای ایجاد یک اثر غافلگیرکننده و خودبخودی واقعاً تصادفی باشد - همانطور که در این مقاله بررسی خواهیم کرد.
چرا تصادفی یک عنصر اصلی در طراحی است؟
تصادفی بودن در بسیاری از اهداف در طراحی خدمت می کند. اولا ، عنصری از تعجب را فراهم می کند. وقتی چیزی خارج از قرارداد نیست ، به احتمال زیاد توجه بیننده را به خود جلب می کند.
به عنوان مثال ، تصور کنید که یک سگ را در خارج از پنجره اتومبیل خود مشاهده می کنید - طبیعتاً ، شما می خواهید دو برابر کنید! در دنیایی که بسیاری از ما دائماً با اطلاعات تصویری بمباران می کنیم ، تصمیم گیری که در مورد طراحی گرافیک انجام می شود ، قطعاً گرفتن دو مورد چیز خوبی است.
 
در این پروژه ، نی ها به طور تصادفی از هر تصویر حذف شده اند. اما در واقعیت ، هنرمند آگاهانه نیها را برداشته تا جلوه بصری جذاب ایجاد کند.
با استفاده از اندازه های نامنظم ، فاصله تصادفی و متن برش ، این بیلبورد برای نمایشگاه Art Facility نمونه خوبی از عنصر غافلگیری در عمل است. اگر هنرمند از اندازه ها و فاصله های یکسان استفاده کرده بود ، احتمالاً این تبلیغات بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
یکی دیگر از مزایای تصادفی در طراحی این است که باعث می شود انسان بیشتر به نظر برسد. اگرچه طرح های کاملاً متقارن و ساختار یافته ممکن است از نظر زیبایی شناسی به نظر برسند ، اما ظاهراً بیش از حد ساخته شده اند.
در ژاپن ، فلسفی به نام "Wabi-Sabi" وجود دارد که ناقص بودن در طراحی (و همچنین زندگی) را شامل می شود. استفاده از تصادفی یک روش عالی برای انتقال این فلسفه در کار شما است.
در آغوش گرفتن تصادفی همچنین می تواند برای شما ، هنرمند ، در طی فرآیند خلاقیت شما مفید واقع شود. غالباً ، وقتی ما برای ایجاد یک طراحی "ایده آل" می نشینیم ، می تواند منجر به سرنگونی شود که روند خلاقیت را مهار می کند. گشودن به سادگی پیروی از غرایز خود می تواند به شما کمک کند فشار را از بین ببرید و شما را به حالت جریان تبدیل کنید.
تصادفی در برابر قوانین
در طراحی ، ضد انحصار بودن به صورت تصادفی قوانین و تکرار است. این مواردی هستند که از یک نظم منطقی و ساختاری پیروی می کنند. بنابراین ، چگونه می دانید چه وقت زمان پیروی از قوانین یا شکستن آنها است؟ مانند هر موردی که در طراحی وجود دارد ، در نظر گرفتن برنامه ، مخاطب و هدف کار شما بسیار مهم است.
تصادفی تمایل دارد با ظاهری انتزاعی تر یا معاصر تر یا در مواردی که مناسب است از کمی مجوز خلاق تر استفاده کنید ، به بهترین وجه کار می کند. با این وجود ، احتمالاً کمتر از آن استفاده می کنید در یک کتابچه راهنمای دستورالعمل یا یک پوستر که شرح موارد اضطراری در محل کار شما است - زیرا این ممکن است مخاطبان شما را گیج کند. هنگام استفاده از تصادفی ، اتاق (استعاره) را بخوانید.
این گفته است ، تصادفی نیازی به همه یا هیچ چیز نیست. گاهی اوقات ، می تواند به سادگی اضافه کردن لمس های تعجب آور تر به یک طرح روش دیگر باشد.
نمونه هایی از تصادفی در طراحی
گاهی اوقات ، برای درک قدرت تصادفی در طراحی ، باید در عمل مشاهده کنید! در اینجا ، ما نگاهی می اندازیم و برخی از طراحان و هنرمندانی که از آن استفاده کرده اند به دیجیتال تصویری فوتی و فوری جذاب در خلاقیت خود می دهند ، پذیرش تصادفی واقعی حتی چالش برانگیز تر می شود. از این گذشته ، به دلیل استفاده از فناوری دیجیتال ، این دنباله ای است که خلاقیت و نظم آنقدر در هم تنیده باشد. خوشبختانه ، لازم نیست فرآیند شما برای ایجاد یک اثر غافلگیرکننده و خودبخودی واقعاً تصادفی باشد - همانطور که در این مقاله بررسی خواهیم کرد.
چرا تصادفی یک عنصر اصلی در طراحی است؟
تصادفی بودن در بسیاری از اهداف در طراحی خدمت می کند. اولا ، عنصری از تعجب را فراهم می کند. وقتی چیزی خارج از قرارداد نیست ، به احتمال زیاد توجه بیننده را به خود جلب می کند.
به عنوان مثال ، تصور کنید که یک سگ را در خارج از پنجره اتومبیل خود مشاهده می کنید - طبیعتاً ، شما می خواهید دو برابر کنید! در دنیایی که بسیاری از ما دائماً با اطلاعات تصویری بمباران می کنیم ، تصمیم گیری که در مورد طراحی گرافیک انجام می شود ، قطعاً گرفتن دو مورد چیز خوبی است.
در این سریال توسط پل رند ، یک سری از نقاط رنگارنگ تضاد واضحی را در برابر پس زمینه تاریک ایجاد می کنند. در حالی که اندازه نقاط در هر فریم مجزا یکسان است ، رنگ ها و مکان های آنها به صورت تصادفی انتخاب شده اند. این یک مثال عالی از چگونگی داشتن یک عنصر کنترل مداوم می تواند به تعادل تصادفی کمک کند.
 
Random نام بازی در این کارت پستال Die Neue typographie توسط ماریا مهدیان است! از موقعیت یابی و وزن متن تا اثر تمبر کمی پژمرده ، به نظر می رسد تقریباً هر عنصر به طور ناگهانی روی صفحه پرتاب شده است تا جلوه ای نمایشی و آوانگارد ایجاد کند.
این جلد کتاب توسط ژوشی شی طراحی شده و یک رمان جان کیج نمونه ای عالی از چگونگی تصادفی بودن نیست که همیشه شما را در چهره ببندد. گاهی اوقات ، لمس های لطیف تر و غیر منتظره ای که مؤثرتر هستند ، هستند. از دور ، این ممکن است فقط به عنوان یک الگوی قرمز به نظر برسد ، اما با بررسی دقیق تر ، این یک حروف تصادفی از حروف است که جلوه ای تقریباً ناخوشایند ایجاد می کند. و کار می کند!
 
 
طراح Ricardo Donato با عنوان Wiggler 804 ، این پروژه را کاوش در "تفاوت های موجود بین انسان / دستگاه ، شانس / کنترل ، تصادفی بودن / پیش بینی پذیری ، آوردن برخی از راهکارهای فلزشناسانه به سطح صفحات" توصیف می کند. "این در محصول نهایی منعکس می شود. perfectly برای ایجاد یک طراحی رسا ، خط بین تصادفی و ساختار را کاملاً متصل می کند.
 
 
 
 
 
هیچ چیز ظریف در مورد تصادفی بودن در این پروژه توسط Dizzyline وجود ندارد! از پالت گسترده ای از رنگ ها ، شکل ها و خطوط نامنظم و الگوهای غیر سیستمی استفاده شده است تا الگوی انتزاعی ایجاد شود که لذت بخش است.
نکاتی درباره استفاده تصادفی در طراحی
بنابراین ، چگونه می توان از اصل تصادفی در طراحی گرافیک استفاده کرد و بدون اینکه محصول نهایی را به نظر برسید و کثیف به نظر برسد یا ناتمام باشد؟ در اینجا چند راهکار برای استفاده از قدرت خودانگیختگی در خلاقیت های خود آورده شده است.
از ساختارهای شبکه ناقص استفاده کنید
استفاده از توری در طرح های شما همیشه یک روش عالی برای جلب توجه و نظم بیشتر آنها است. با این حال ، اینها همیشه نباید کاملاً یکنواخت و متقارن باشند. در حقیقت ، گاهی اوقات می تواند علاقه بصری بیشتری را به آن اضافه نکند.
در این طراحی توسط کریس موریسون ، می بینید که چگونه بیشتر مربع های موجود در شبکه از یک بعد هستند. با این وجود ، میدان گاه به گاه پرتاب شده در آنجا وجود دارد که بسیار بزرگتر است ، و به نظر نمی رسد پشت پرده محل قرارگیری هیچ قافیه یا دلیلی وجود داشته باشد. علاوه بر این ، اضافه کردن به غیر منتظره های بصری ، الگوهای بدون شبکه است که به نظر می رسد دنباله تصادفی را دنبال می کنند.
آیا می خواهید در طراحی های خود زیبایی زیبایی مشابهی کسب کنید؟ نمودار جریان فرآیند رنگارنگ Canva از یک ساختار شبکه کاملاً ناقص برای کمک به شما در ظاهر استفاده می کند.
 
الگوهای خود را تکان دهید
در حالی که تعریف یک الگوی چیزی است که دنباله قابل پیش بینی را دنبال می کند ، اما می توان از آنها برای رسیدن به تأثیر کاملاً برعکس نیز استفاده کرد. با ایجاد استراحت در الگوهای خود ، یا استفاده از ترکیب های تصادفی از آنها ، می توانید یک عنصر چشم نواز غافلگیرکننده را به نقوش خود اضافه کنید.
 
 
شما می توانید این اثر را با تمام توان در این پوستر برای نمایشگاه تجاری همکاری ، توسط Shanti Sparro Design مشاهده کنید. از نوک تیز تا مربع ها ، طراح از خوشه های به ظاهر تصادفی از الگوهای استفاده کرده است تا جلوه ای بصری قدرتمند ایجاد کند. در این پوستر چیزهای زیادی اتفاق می افتد که طبیعتاً سعی می کنند تماشای تماشاگر را برای مدت طولانی تری حفظ کنند.

از اشکال و الگوهای کوچک دیگر استفاده کنید و بدون هیچ گونه فکری ، آن را در اطراف نواحی قرار دهید ، درست مثل نحوه استفاده از آن با الگوی تخفیف ویژه قیمت Black Friday Friday
 
 
با اشکال بازی کنید
همچنین می توانید از شکل های موجود در الگوهای خود استفاده کنید تا یک اثر تصادفی ایجاد کنید. گرفتن شکل یکسان و استفاده از آن در رنگ ها و اندازه های مختلف یا روبرو بودن آنها در جهت های مختلف می تواند برای ایجاد طرح های جذاب باشد.
 
در این پروژه با عنوان Quotes of Pie ، طراح میشا هیزاکرز با گرفتن همان شکل نیمه دایره ای در یک آرایه در رنگ ها و پرتاب کردن آنها در جهات مختلف این کار را انجام داده است. با انجام این کار ، آنها فقط تعادل درست همگن و خودجوش ایجاد کرده اند.
 
 
تصادفی از طریق تکرار
در حالی که ممکن است ضد کارآمد به نظر برسد ، ترکیب تصادفی با تکرار می تواند جلوه بصری برنده ایجاد کند. این زمانی است که عناصر غیر منتظره گاه و بیگاه را به الگویی غیرقابل پیش بینی اضافه می کنید.
 
در اینجا ، طراح هائو ژوانگ در مفهوم انفجار فرهنگی خود از این اثر درآمده است. در مقابل طرح تکراری ویندوز رایانه ، صفحه های مختلف که مردم را به تصویر می کشد جلوه ای برجسته و جذاب ایجاد می کند.

آیا می خواهید در طرح های خود چرخش خیره کننده ای را تکرار کنید؟
 
 
 
از یک مولد طراحی تصادفی استفاده کنید
گاهی اوقات ، پذیرش تصادفی در طرح های شما راحت تر از آنچه گفته می شود ، می توان گفت. از این گذشته ، این ایده که طراحی باید "کامل" باشد ، می تواند در بسیاری از ما بسیار عمیق باشد - که باعث می شود رها کردن آن دشوار باشد. در این موارد ، تولید کننده های طراحی تصادفی می توانند برای شل کردن سلطنت های خلاق مفید باشند.

Sharpen ابزاری عالی است که به شما می دهد میلیون ها طرح تمرین را به شما وادار می کند تا شما را به فکر خارج از صندوق بیندازید. با این کار از شما خواسته می شود - به عنوان مثال ، یک صفحه اصلی را برای اولین مستعمره قمری طراحی کنید - این امر شما را وادار می کند تا راه های طراحی را که در غیر این صورت ندارید ، کشف کنید و این می تواند الهام بخش باشد!
 
 
Geopattern یکی دیگر از ابزارهای عالی برای تصادفی سازی است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که متن خود را وارد کنید و به صورت خودکار پس زمینه طراحی شده برای شما ایجاد می کند. به طور مشابه ، Random.Org به شما امکان می دهد بر اساس کدهای شش ضلعی رنگ های تصادفی تولید کنید.

کانوا همچنین ابزارهای مختلفی را در اختیار ما قرار می دهد که می توانند به صورت تصادفی کمک کنند. ابزار Color Wheel ما بر اساس یک رنگی که وارد می کنید ، یک طرح رنگی مکمل ایجاد می کند. اگرچه این ممکن است کاملاً تصادفی نباشد ، اما همچنان می تواند به شما در گسترش افق های طراحی کمک کند. Logo Logo Maker یکی دیگر از ابزارهای مفید است که با استفاده از هوش مصنوعی ، بر اساس نام تجاری ، صنعت و سبک دلخواه خود ، یک آرم جلا داده شده برای شما ایجاد می کند.

با لایه بندی اشکال در اندازه ها و رنگ های مختلف و تنظیم شفاف سازی می توان الگوهای تصادفی جالب را ایجاد کرد.
 
 
برخلاف یک کلاس هنری انتزاعی ، استفاده از اصل تصادفی در طراحی گرافیک به سادگی پرتاب کردن نقاشی روی بوم نیست. برای اینکه کارایی لازم را داشته باشد ، گاهی اوقات باید قضاوت های از پیش تعیین شده خود را در مورد آنچه باید به نظر برسد رها کنید و در عوض ، فقط بگذارید غریزه های شما را راهنمایی کنند. خبر خوب این است که نکات و مثالهای موجود در مقالات می توانند به شما در جهت گیری درست کمک کنند! با وارد کردن آنها در کار خود ، می توانید طرح هایی ایجاد کنید که بینندگان شما را به بهترین وجه ممکن بگویند "وای ، آنقدر تصادفی است".
 
 
 
دیزاینو ، اولین سایت طراحی گرافیک که میتونید مستقیم با طراح ، داخل سایت چت کنید و صدا و عکس و فایل بفرستید .
دیزاینو طراحی شما را ضمانت می کند .
تشکیل شده از برترین طراحان دانشگاهی
انجام کلیه کارهای گرافیکی : طراحی لوگو ، تایپوگرافی ، اینفوگرافی ، تراکت ، کارت ویزیت ، پوستر ، کاتالوگ ، سایت ، اپ ، بنر ، اسلایدر ، جلد مجله و کتاب ، لیبل ، جعبه ، هرنوع بسته بندی و ...
شماره تماس : 02188321534
تلگرام یا واتساپ : 09125225724
موبایل : 09125225724
 

برچسب ها :

نویسنده :  دیزاینو دیزاینو
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده