اصل مقیاس در طراحی گرافیک !

اصل مقیاس در طراحی گرافیک !

اصل مقیاس در طراحی گرافیک !

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
    • ساعت : ۰۰:۰۰
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۱۴۰۱
  • این مطلب پسندیدم: ۰
  • انتشار این مطلب:

عناصر و اصول طراحی

در سال 1959 ، فولکس واگن یک تبلیغ چاپ مقدماتی را منتشر کرد که "تبلیغی که تبلیغات را تغییر داد" نامیده می شود و یکی از "بزرگترین کمپین های چاپی در تمام دوران" است.

 

با عنوان "کوچک فکر کنید" ، آگهی تبلیغاتی و جذاب از زمان ماشین منتقل شد و در عوض محصول خود را به عنوان یک تصویر کوچک در دریایی از فضای سفید نشان داد. فولکس واگن به جای چاپ یک آگهی جذاب و درخشان در چهره ، رویکرد مینیمالیستی را اتخاذ کرد و بر عملی و دستیابی به وسیله نقلیه خود متمرکز شد.

در نتیجه ، "کوچک فکر کنید" کمک کرد تا درک عمومی از فولکس واگن از یک وسیله نقلیه آلمانی ساخته شده توسط نازی ها به یک خبر آمریکایی تبدیل شود. همانطور که جوشوا جانسون برای Design Shack نوشت: "سوسک فولکس واگن یک ماشین کوچک ، آهسته ، زشت و خارجی بود که افراد در [آژانس تبلیغاتی] DDB به یک قطعه نماد غرور آمریکایی تبدیل شدند."

 

بنابراین ، DDB و فولکس واگن چگونه این کار را کردند؟ با قدرت مقیاس در طراحی گرافیک. آنها تصمیمی ساده اما جسورانه گرفتند: لنز را از محصول مورد نظر خود دور کنید. و آن را پرداخت کرد. به جای کم کردن قدرت خودرو ، این تغییر در مقیاس به واقع جلب شد و توجه بیشتری به آن جلب شد.

همه طراحان می توانند از مبارزات انقلابی فولکس واگن و استفاده خلاقانه از مقیاس آن در طراحی گرافیک یاد بگیرند. با این وجود ، این فقط یک نمونه از این است که چگونه مقیاس می تواند یک تبلیغ را تغییر داده و تأثیر خود را در بین مخاطبان بگذارد.

 

این جایی است که این راهنما وارد شود. ما قصد داریم اصل مقیاس در طراحی گرافیک را تجزیه کنیم - از جمله مقیاس ، چرا اینقدر مهم است ، و چگونه می توانید با استفاده از مقیاس به روش های خلاقانه و خلاقانه شروع کنید.

 

بیایید شروع کنیم.

مقیاس در طراحی گرافیک چیست؟

مقیاس به اندازه نسبی یک عنصر طراحی در مقایسه با یک عنصر دیگر اشاره دارد. همانطور که طراح استیون بردلی نوشت ، "یک شی واحد تا زمانی که در مقایسه با چیز دیگری مشاهده نشود ، مقیاس ندارد."

 

به عنوان مثال در آگهی Volkswagen ، این خودرو نسبت به فضای سفید آگهی کوچک است. عنوان "کوچک فکر کنید" در رابطه با نسخه بدنه تبلیغات بسیار بزرگ است - نشان می دهد که متن و تایپوگرافی نیز در معرض مقیاس هستند.

 

بیایید به مثال دیگری نگاه کنیم. لئو بورنت ، دبی این پوسترها را ایجاد کرد تا این واقعیت را تبلیغ کند که قهوه مک دونالد تمام روز قهوه می فروشد. در حالی که مک دونالد به دلیل داشتن یک آرم بزرگ و جسورانه شناخته شده است ، آن آرم یک backsat در این تبلیغات را به یک عنصر مهم دیگر می برد: زمان.

 

چرا مقیاس در طراحی گرافیک مهم است؟

به عنوان یکی از اصول اصلی طراحی گرافیک ، مقیاس می تواند بر معنی ، لحن و کل ترکیب طراحی شما تأثیر بگذارد. مقیاس وظیفه ایجاد یک سلسله مراتب بصری را در بین عناصر ایجاد شما دارد. این به بینندگان می گوید که چه عناصر را باید به آنها نگاه کنند ، به چه روشی که بتوانند به آنها نگاه کنند ، و مهمترین چیزی که باید روی آنها تمرکز کنند.

 

از این تبلیغ Ogilvy & Mather برای سازمان صلح ، Adot استفاده کنید. این کمپانی می خواست با تبلیغات "Words Kills Wars" صلح بین روسیه و اوکراین را ترویج کند. برای نشان دادن اینکه کلمات چگونه می توانند به همان اندازه سلاح قدرتمند باشند ، آنها یک مداد را به ابعاد بمب بزرگ کردند و این دو شی را درست در کنار یکدیگر قرار دادند.

مقیاس همچنین می تواند یک داستان را بیان کند ، یک سفر تصویری ایجاد کند و ریتم و حرکت را به تصویر بکشد. اگر دو جسم در اندازه یک اندازه قرار بگیرند ، ممکن است شروع به بررسی شباهت های آنها کنیم. اگر یک شی از دیگری بزرگتر باشد ، ممکن است شروع به بررسی وضعیت ، تنش و توالی کنیم. اگر عناصر واقع بینانه مقیاس شوند ، می توانند حس ساختار و نظم را منتقل کنند. از طرف دیگر ، استفاده خنده دار از مقیاس می تواند صحنه های غریب یا سورئال ایجاد کند.

از مقیاس نیز می توان برای تغییر دیدگاه و ایجاد عمق میدان استفاده کرد. به عنوان مثال ، این تبلیغ کوکاکولا ، از مقیاس برای ایجاد لبخند از بطری های نوشابه استفاده می کند. اگر بطری ها به اندازه یکسان بودند ، این تبلیغ کاملاً متفاوت به نظر می رسید. با این حال ، با استفاده از مقیاس ، این برند توانست بیش از 20 نسخه از همان گرافیک را به یک تصویر جدید تبدیل کند که پیام تبلیغاتی خود را به طور مؤثر منتقل می کند: "خوشبختی باز".

بازی با مقیاس بسیار جالب است ، اما اگر شروع به تنظیم عناصر طراحی خود کردید ، فقط به خاطر داشته باشید که "چرا" را در نظر بگیرید. چرا چرا این عنصر را بزرگتر از قسمت دیگر می کنید؟ چرا این شیء در پیش زمینه است و آن یکی در پس زمینه؟ جواب همیشه باید به پیام کلی طراحی شما برگردد.

 

روش های خلاقانه برای استفاده از مقیاس در طراحی گرافیک چیست؟

مقیاس را می توان به روش های مختلف و برای طیف وسیعی از اهداف استفاده کرد. بنابراین اگر از استفاده از مقیاس در طراحی گرافیکی احساس ترس و وحشت دارید ، فقط قبل از افرادی که با این اصل طراحی با موفقیت آزمایش کرده اید ، به کار طراحان نگاه کنید.

 

جلد Neon in Daylight ، رمانی از هرمیون هوبی ، از مقیاس استفاده می کند تا به نظر برسد عنوان این کتاب بر روی یک دیوار بزرگ و آجری نقاشی شده است. چشم انداز متن به همراه پله های نسبتاً کوچکتر به دستیابی به این اثر کمک می کند. این یک پوشش جسورانه و در عین حال ساده است که یک پیام خاص را با تنها چند عنصر اصلی طراحی کلید منتقل می کند .. "

در مرحله بعد ، هنرمند مت سوزل برای طراحی این پوستر برای نمایش تلویزیونی "مردهای دیوانه" از تکنیک های خلاقانه سازی مقیاس استفاده کرد. شخصیت اصلی دون درپر بزرگتر از ساختمان امپراتوری ایالتی است و در حال گذر از بالای آسمان شهر نیویورک است. این نشان می دهد که او یک شخصیت قدرتمند بود که شهر را با طوفان به تصرف خود درآورد. مقیاس سپس دوباره به کار می رود تا یک شبح تصویر حتی بزرگتر از Draper ایجاد کند ، که در واقع کل خط افق را پوشانده است. درمجموع ، این طرح به نقاشی Draper به عنوان یک تایتان تبلیغاتی بزرگتر از زندگی کمک می کند که جهان را با طوفان به سر می برد

جینگ ژانگ از کارخانه Imaginary از مقیاس در طراحی گرافیک برای ایجاد مجموعه ای غریب از اینفوگرافی استفاده کرده است که نشان می دهد چگونه برخی اشیاء کار می کنند.

 

”تا به حال نمی دانید که آیفون / دوربین شما چگونه کار می کند؟ بهترین فنجان / قهوه چگونه ساخته می شود؟ یا مکانیسم ساعت آونگ ، توستر و غیره. " "شاید بعضی از افراد الف داخل این کار را برای ما انجام دهند."

 

ژانگ یک صنعت کوچک الوان را در داخل این اشیاء ایجاد می کند تا کارهای درونی خود را نشان دهد و اطلاعات را به روشی سرگرم کننده و به راحتی هضم کند. در نتیجه ، خود اشیاء نسبت به آنچه در واقعیت انجام می شود ، بسیار شكل تر به نظر می رسند و ما شروع به تصور می كنیم كه می خواهیم مکانیسم های آنها را برای خودمان جستجو كنیم.

به طور مشابه ، Oreo از سال 2015 برای این سری از تصاویر خارق العاده ای بازی کرد. این برند از محصول خود برای ایجاد مناظر مینیاتوری پر از مجسمه های کوچک استفاده می کرد. یافتن راههای خلاقانه برای بازاریابی یک کوکی کوچک دشوار است اما Oreo باعث می شود تا با استراتژی هایی مثل این یکی اتفاق بیفتد. و دیدن این گرافیک ها فقط جالب نیستند؛ آنها همچنین این ایده را که Oreo می تواند بخش بزرگی از زندگی شخصی باشد ، ارتباط می دهد.

 

 

استفاده از مقیاس باید در این بیلبوردهای 2015 Sonic مشهود باشد ، و برش های برندهای غذایی را ترویج می کند. این شرکت به جای اینکه فقط تصویری از لکه دار را روی بیلبورد بگنجاند ، باعث شد کل بوم مانند یک نوشیدنی پرشور غلیظ به نظر برسد. این نکته توسط نی بزرگ 3 بعدی که از بالای تبلیغ بیرون می آید به خانه رانده می شود.

 

جلد رمان هایدی دورو ، "دختری که از آسمان سقوط می کند" ، مقیاس را به روشی ظریف و در عین حال تأثیرگذار گنجانیده است. اندازه متن برای این عنوان در تمام طول پایین پوشش یکنواخت است ، و باعث می شود که کلمات در حال سقوط هستند ، و عنوان را پژواک می کنند. در حالی که تصویر دختر می توانست بزرگتر شود ، در عوض مقیاس اندازه این متن اندازه می گرفت. بنابراین او به نظر می رسد که همراه متن است. در حقیقت ، او پیوند نهایی در این زنجیره تصاویر در حال سقوط است.

 

مقیاس می تواند در هنگام تهیه خبرنامه های ایمیل از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. این تصاویر باید در یک صندوق ورودی شلوغ بایستند و در کسری از ثانیه چشم را به خود جلب کنند. به همین دلیل است که لیفت هنگام تهیه خبرنامه های ایمیل خود ، سلسله مراتب مقیاس و بصری را در نظر می گیرد. بزرگترین عنصر این طرح ارائه شده است: "10٪ تخفیف 10 سواری." بزرگترین عنصر دکمه فراخوانی به عمل ، "RIDE AND SAVE" است که خوانندگان می توانند در صورت کلیک روی آنها کلیک کنند. توسط این پیشنهاد جذابیت پیدا می کنید. متن کوچکتر بین این دو عنصر ثانویه است ، اطلاعات دیگری درباره پیشنهاد ویژه ارائه می دهد - اطلاعات لازم و ضروری اما نباید پیشنهاد اصلی را جمع کند.

 

این سلسله مراتب و استفاده از مقیاس به Lyft اجازه می دهد تا متن زیادی را وارد کند بدون اینکه خواننده را تحریک کند و یا گیج کند.

 

مقیاس را استفاده کنید

به دو نقطه سیاه فکر کنید - هر دو به یک اندازه. این یک تصویر ایستا و استاندارد است ، درست است؟ حالا فکر کنید یک نقطه خیلی بزرگتر از دیگری است. ناگهان ، تصویر شروع به داستان می کند. آیا نقطه بزرگتر از نقطه کوچکتر اهمیت بیشتری دارد؟ آیا حاوی متنی است که بیننده باید آن را بخواند یا یک آرم را که بیننده باید ببیند؟ اگر چهره ای ترسناک را روی نقطه‌ی کوچک کشیدید ، آیا اکنون آن را با یک نقطه بزرگ ترسیده اید؟ آیا این غمناک یا خنده دار خواهد بود؟

 

این یک مثال ساده است ، اما نمونه ای از قدرت و اهمیت مقیاس را نشان می دهد. از آنجا که هنگامی که شروع به بازی کردن با مقیاس کردید ، می توانید این سؤالات را بپرسید و روشهای جدید و خلاقانه ای برای گفتن داستان خود از طریق طراحی پیدا کنید.

 

آگهی Volkswagen و اصولی را که نشان می دهد به یاد داشته باشید:

 

مقیاس نسبی است. فقط می توانید یک عنصر طراحی را نسبت به یک عنصر دیگر مقیاس کنید.

بزرگتر همیشه بهتر نیست. عناصر در مقیاس کوچک نیز می توانند تأثیرگذار باشند.

مقیاس می تواند تحول آمیز باشد. خرابکارانه ، و برای موفقیت در طراحی های شما بسیار مهم است.

برای استفاده از مقیاس در طراحی گرافیک آماده هستید؟ این الگوهای بوم را مرور کنید و ساخت بعدی خود را شروع کنید.

 

دیزاینو ، اولین سایت طراحی گرافیک که میتونید مستقیم با طراح ، داخل سایت چت کنید و صدا و عکس و فایل بفرستید .
دیزاینو طراحی شما را ضمانت می کند .
تشکیل شده از برترین طراحان دانشگاهی
انجام کلیه کارهای گرافیکی : طراحی لوگو ، تایپوگرافی ، اینفوگرافی ، تراکت ، کارت ویزیت ، پوستر ، کاتالوگ ، سایت ، اپ ، بنر ، اسلایدر ، جلد مجله و کتاب ، لیبل ، جعبه ، هرنوع بسته بندی و ...
شماره تماس : 02188321534
تلگرام یا واتساپ : 09125225724
موبایل : 09125225724

برچسب ها :

نویسنده :  دیزاینو دیزاینو
  • این مطلب پسندیدم: ۰
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده