اصول و ابزار طراحی (بخش اول )

اصول و ابزار طراحی (بخش اول )

اصول و ابزار طراحی (بخش اول )

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    • ساعت : ۰۵:۰۰
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۱۲۵۱
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:

عناصر و اصول طراحی
طراحی یک تجارت پیچیده ، سرگرم کننده و هیجان انگیز است.
برای یادگیری همیشه چیزهای زیادی وجود دارد ، باید کارهای زیادی انجام دهید و هنگام شروع کار باید چیزهای زیادی را در نظر بگیرید - لازم به ذکر این واقعیت نیست که فناوری به طور مداوم در حال پیشرفت است ، نرم افزارهای جدیدی منتشر می شوند و روندهای جدید به سرعت در حال پیشرفت شما هستند و همین می تواند کمی غافلگیر شود.
بنابراین ، بیایید کمی سرعت را کم کنیم. این مقاله 20 اصل طراحی را به شما منتقل می کند . امیدوارم که در این محیط خلاق بتواند زمینه اصلی را برای شما فراهم کند. بنابراین ، با هم باشید ، راحت باشید و اجازه دهید در مورد برخی از اصول بحث کنیم.

 

1-خط

من مطمئن هستم که همه ما از خطوط موجود آگاه هستیم ، اما فقط برای اطمینان می توان خطوط را به عنوان هر علامت خطی تعریف کرد. بنابراین ، هنگامی که در مورد آن فکر می کنید ، خطوط تقریباً همه چیز را تشکیل می دهند. حتی این کلمات و نامه هایی که اکنون می خوانید از هزاران خط منحنی ، زاویه دار و مستقیم تشکیل شده است

خطوط می توانند ایده های خاصی را نیز هدایت کنند. خطوط مستقیم می توانند نظم و مرتب بودن را برانگیزند ، خطوط موج دار می توانند حرکتی ایجاد کنند و خطوط مورب با زیگزاگ می توانند دلالت بر تنش یا هیجان داشته باشند

تکنیکی که در عکاسی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، استفاده از "خطوط پیشرو" است که فقط آنچه را که ادعا می کنند انجام می دهند - آنها چشم را به خود می گیرند. پیدا کردن و تأکید بر خطوط برجسته قوی در قطعه شما می تواند به شما امکان دهد که چشم را از طریق کل قطعه یا به نقاط کانونی معینی هدایت کنید

استفاده قوی از خط یک روش عالی برای تلطیف کردن تصاویر است. این تصاویر پوستر توسط Ksenia Stavrøva برای نام تجاری پوشاک SNDCT  با استفاده از خطوط ساده سفید برای اجرای هر تصویر ، به طور کلی به طرح انسجام و یک سبک قابل تشخیص داده می شود. برای ایجاد جلوه ای جذاب ، بر استفاده از خط در تصاویر تأکید کنید

 

 

 

2-مقیاس

 

مقیاس بخش بزرگی از طراحی است ، گاهی به معنای واقعی کلمه. در یک تعریف بسیار اساسی ، مقیاس، اندازه گیری عمدی عناصر فردی است.

به این فکر کنید که اگر ماوس را کنار یک فیل می کشید ، احتمالاً ماوس را خیلی کوچکتر از فیل می کشید ، که به بینندگان کمک می کند فوراً نقشه شما را  بفهمند .

مقیاس می تواند به ما در حسن طراحی و تصاویر کمک کند.

            
 


در این روش ، مقیاس به ما کمک می کند تا امور را حس کنیم. اما ، مقیاس همیشه نباید مبتنی بر واقع گرایی باشد. شما می توانید عناصر خود را به طور چشمگیری بزرگ یا کوچک اندازه دهید تا جلوه های خیره کننده ای ایجاد کنید و به سیگنال بپردازید که کدام قسمت از طراحی شما مهمتر است و کدام یک کمتر است.

به عنوان مثال ، این پوستر توسط Gabz Grzegorz Domaradzki را برای فیلم Drive ببینید. در این پوستر ، شخصیت اصلی  به طرز چشمگیری افزایش یافته است ، اولاً توجه او را جلب می کند ، و دیگری چهره دوم می شود.

در حالی که این مقیاس از نظر فنی مبتنی بر واقع گرایی نیست زیرا چهره های مردم به طور کلی در زندگی واقعی یک اندازه نیستند (و رایان گاسلینگ از دانش من غول پیکر نیست) ، مقیاس گذاری چشمگیر در بالا و پایین چهره ها به بینندگان کمک می کند تا سریع درک هر یک از آنها را بدست آورند. سطح اهمیت شخصیت در فیلم و همچنین ایجاد یک طراحی مؤثر.

این مقیاس بندی عناصر برای اهمیت سیگنال اغلب "سلسله مراتب" نامیده می شود که بعداً در مورد عمق بیشتری بحث خواهیم کرد ، از این نترسید! اما ، در ضمن ، به مثالی که از مقیاس برای نشان دادن اهمیت استفاده می کند ، نگاهی می اندازیم.

این طراحی انتشار توسط The Consult ، آمار ، اطلاعات و تعداد خاصی را به خود جلب می کند تا توجه به آن بخش از داده ها را نسبت به دیگران جلب کند.

نکات و ترفندهای بیشتری برای تسلط در مقیاس در طرح های خود می خواهید؟ این 5 راه خلاقانه برای استفاده از مقیاس در طرح های خود را بررسی کنید.

 

3- رنگ

رنگ مهم است. رنگ خلق و خوی خاصی را ایجاد می کند ، جو ، احساسات کانال را ایجاد می کند و هر سایه دارای مفهوم خاصی خاص با آن است. به طور خلاصه ، رنگ می تواند باعث شود یا طراحی شما شکسته شود.

بیایید به دو نمونه مارک تجاری نگاه کنیم. در مرحله اول ، ما یک طرح توسط Smack Bang Designs برای خدمات جوان سازی پوست زنان - Lite Luxe - طراحی کرده ایم. این طرح برای رنگ های سبک ، نرم و پاستیل انتخاب شده است. رنگ های سفید ، خاکستری های روشن ، رنگ های نرم و یک رنگ کف ، یک فویل مس / طلا ، این رنگ های انتخاب شده را به آرامی مکمل یکدیگر می کنند تا یک طراحی آرام ، زیبا و زنانه را ایجاد کنند.

از طرف دیگر ، ما این مارک تجاری مارک آب میوه ای Frooti توسط ساگمایستر و والش را داریم. بر خلاف مثال قبلی که پالت را انتخاب کرده است که به آرامی خود را تکمیل می کند ، این مارک تجاری یک پالت رنگی را انتخاب کرده است که به شدت متناقض است و یک طراحی بسیار پر جنب و جوش ، پر انرژی تر و پرتحرک تر ایجاد می کند.

رنگ به عنوان یک اصل فقط به عناصر مارک محدود نمی شود ، رنگ به همه چیز ، حتی عکس ها نیز گسترش می یابد. فیلترها و تنظیم کننده های تصویر توانایی نامحدودی در تنظیم رنگ و عکس های عکس های ما را به ما داده اند.

آیا شما در حال طراحی یک پوستر براق و پیشرفته هستید؟ چرا یک فیلتر تک رنگ تیز و الهام گرفته از نوآر مانند تصویر "خیابان" Canva روی تصویر خود قرار ندهید. یا شاید شما به دنبال یک ظاهر غریب هستید؟ در نظر بگیرید که کنتراست روی تصویر خود را اندکی لکه دار کنید تا کمی رنگ تصاویرتان را خاموش کنید و آن را نرمتر و آرام تر کنید.

از بازی کردن با رنگ های خود در طراحی خود نترسید.

 

4. تکرار

به مارک های بزرگ با نام Coca-Cola ، Google ، Apple ، Nike فکر کنید ، من مطمئن هستم که همه می توانید به نماد آنها ، صدای عمومی صدای آنها و نقشه های کلی رنگی که استفاده می کنید فکر کنید. چرا این چیزها در افتادن یک کلاه بسیار به یاد ماندنی هستند؟ بله ، شما آن را حدس زده اید - تکرار.

تکرار یک عنصر مهم در هنگام طراحی برند است ، هم از نظر حفظ مارک تجاری شما و هم از نظر پیوند دادن کالاهای شما به یکدیگر.

بیایید نگاهی به یک مثال تجاری از میشل وانگ بپردازیم. همانطور که مشاهده می کنید ، این هویت از یک پالت رنگی ثابت و نرم افزار آرم سازگار ، درست تا فاصله حاشیه سازگار استفاده می کند.

تکرار یک عنصر اساسی در مورد برندسازی است اما می تواند برای طرح های یک طرفه زیبا نیز مفید باشد. به عنوان مثال ، تکرار یک عنصر اساسی است که در ایجاد الگوهای و بافت ها به وجود می آید.

از این طرح بسته بندی توسط نستیا چامکینا استفاده کنید که از تکرار برای ایجاد الگوی زیبایی استفاده می کند. الگوی لازم نیست مانند پرده های قدیمی و گرد و خاکی کدر و گل باشند ، می توانند سرگرم کننده و مؤثر باشند. بنابراین ، چرا الگوهای تکراری را در طراحی بعدی خود پیاده نمی کنید؟

5- فضای منفی  (خالی )

فضای منفی عبارت است از "فضای بین هم" ، منطقه بین یا اطراف عناصر دیگر که شکل خاص خود را تشکیل می دهند

پادشاه و راهگشای فضای منفی بسیار مورد توجه ، هنرمند M.C. اسچر ، کار من مطمئن هستم که قبلاً دیده اید و دچار مزاحمت شده اید. اسچر تعدادی از کارنامه‌ها را انجام داد که از طریق فضای منفی و مثبت به یک شکل منتهی به شکل بعدی متمرکز شده بودند ، مانند این چاپ چوب که "Sky & Water I" چاپ شده است.

ببینید چگونه اشر از فضای موجود بین پرندگان برای ایجاد شکل ماهی استفاده کرده است؟ این فضای منفی در کار است - با در نظر گرفتن همه چیز در اطراف و بین طراحی بدنی شما ، و دستکاری در آن فضا برای شکل دادن به چیز جدید.

فضای منفی هنگام استفاده استراتژیک و هوشمندانه می تواند به ایجاد طرح های واقعاً خیره کننده و هوشمندانه کمک کند. نگاهی به این نمادهای ساده حیوانات توسط طراح جورج بوخوا که از اشکال ساده و تمیز برای ارائه تصویری شفاف از هر حیوان استفاده می کند.

 

6- تقارن

به عنوان گونه ، از نظر علمی ثابت می شود كه انسان به تقارن كشیده می شود. ما چهره ها ، الگوهای و نقوش متقارن را معمولاً جذاب تر ، موثرتر و زیبا تر می یابیم.

تقارن برای ایجاد یک طراحی هماهنگ و متعادل بسیار زیاد در آرم ها استفاده می شود. برخی از نمونه های مارک های بزرگ با آرم های متقارن عبارتند از: Target ، McDonald's ، Chanel ، Starbucks و غیره.

البته تقارن همیشه گزینه ای برای هر طراحی نیست و نباید هم باشد.

یک خط خوب بین یک طراحی به نظر متعادل و متقارن وجود دارد ، و به نظر می رسد مانند یک طرف کپی شده است ، به طرف چپ و چسبیده به سمت چپ است. بنابراین به جای تلاش برای دستیابی به تقارن کامل ، در عوض سعی کنید عناصر ظریف تقارن را در طراحی خود وارد کنید.

به عنوان مثال ، این دعوت عروسی از تقارن بالایی استفاده می کند ، اما کاملاً آینه نیست. در عوض ، طراح تصمیم گرفته است تا تصاویر را متناسب با نوع و پیام به روش های ظریف تنظیم کند که طراحی را بطور متقارن متعادل و مرتب نگه دارد ، اما نه خیلی آراسته و آینه ، با ایجاد یک ظرافت ، عاشقانه و متعادل طراحی کند.

این طرح پخش گزارش سالانه توسط Brighten the Corners و Anish Kapoor را ببینید که به صورت متقارن ستونهای متن با آینه‌کردن آنها در هر طرف از پخش ، توجه را به سمت خود جلب می‌کند.

با استفاده از کمی تقارن در طرح خود می توانید حس تعادل و نظم ایجاد کنید. بنابراین ، دفعه دیگر که شما یک طرح انتشار را طراحی می کنید ، یا طرحی با نوع زیادی ، توجه کنید که چه تقارن (یا چند کمی) از آن استفاده می کنید. اگر طرح شما کاملاً مناسب به نظر نمی رسد ، با تقارن خود هماهنگ شوید ، خواه این امر آن را افزایش داده یا کاهش یابد

7-شفافیت

همچنین گاهی اوقات با عنوان "کدورت" شناخته می شود ، شفافیت به چگونگی "دیدن" از طریق عنصر اشاره دارد. هرچه میزان opacity شما کمتر باشد ، عنصر شما سبک تر و قابل توجه تر است و هرچه بالاتر باشد ، این عنصر محکم تر است.

بیایید به نمونه ای از شفافیت نگاه کنیم. این مثال شگفت انگیز توسط جک کراسینگ اشکال مختلفی از رنگ ها ، اندازه ها و مات های مختلف را ایجاد می کند تا یک گرافیکی زیبا زیبا ایجاد کند. به این ترتیب ، تنظیم و کنار آمدن با اثرات شفافیت و شفافیت می تواند به شما اجازه دهد تا بر لایه ها و شکل های خود به روشی منحصر به فرد و چشمگیر تأکید کنید.

شفافیت همچنین یک تکنیک عالی برای ایجاد حس حرکت در تصاویر استاتیک است. به عنوان مثال ، این پوستر را فیلیپو باراکانی ، میککو گورتنر و لورنز پتاستست ببینید که تصاویر مختلفی را با سطوح مختلف شفافیت لایه بندی می کند تا جلوه ای دل انگیز و حس حرکت ایجاد کند.

 

 

شفافیت فقط به گرافیک دیجیتال محدود نمی شود. بررسی کنید که چگونه این کارت دعوت برای موزه شیشه ای نیویورک به طور شفاف روی شیشه های شفاف چاپ شده است و جلوه ای بی نظیر و جذاب به این طرح می بخشد. در نظر بگیرید که طرح شما روی چه مدیایی چاپ خواهد شد ، کدورتها و کدورتهایی که می تواند داشته باشد / خواهد بود و از ایجاد خلاقیت با آن نمی ترسید

8-بافت

طراحی های گرافیکی تمیز ، تیز و براق می تواند شگفت انگیز باشد ، اما گاهی اوقات ، تقسیم کردن آن کمی با برخی از بافت می تواند حتی بهتر باشد. بافت می تواند تاکتیک ، عمق اضافه کند و می تواند جلوه های جالبی را به طراحی شما بیافزاید.

 

با این حال ، مانند بسیاری از موارد ، حتما از این روش در اعتدال استفاده کنید ، زیرا بافت بیش از حد می تواند به سرعت طراحی شما را تحت الشعاع قرار دهد. به یاد داشته باشید: یک خط خوب بین پیر و پیر و شیک و ساده و ساده وجود دارد.

ببینید که بسیاری از بافت ها می توانند اثر گل آلود ایجاد کنند؟ هرچه بیشتر بافت استفاده شود ، نوع سخت تر و سایر عناصر بدون تأثیر سکته مغزی در اطراف هر حرف مشاهده می شوند.

 

مطمئناً ، اگر می خواهید به سبک پیچیده به نظر برسید ، گل لایه بندی شده ممکن است برای شما مناسب باشد ، اما اگر به دنبال راهی هستید که بتوانید بافت را به شکلی کمتر تحمیل کنید ، با ما همراه باشید.

 

بیایید نگاهی به مثالی بیندازیم که از بافت به شکلی استفاده می کند که قطعه را تقویت می کند. این طراحی زیبا و چاپی توسط Dan Cassaro با استفاده از بافت جلوه ای الهام گرفته از پرنعمت ایجاد می کند. توجه داشته باشید که استفاده از بافت خشن باعث ایجاد مزاحمت نمی شود بلکه کاملاً زیبا باعث تکمیل قطعه می شود ، و به او زیبایی و نقوش زیبایی ارائه می دهد.

 

این طرح کارت ویزیت را توسط شرکت Inkdot برای شرکت شراب و شراب ، که با ایجاد نقش برجسته با استفاده از بافت الهام گرفته از توپوگرافی به طور مستقیم در کارت ویزیت انجام می شود ، به مرحله کاملاً جدیدی وارد کنید. با در نظر گرفتن بافت و نحوه طراحی شما به معنای واقعی کلمه و ملموس ، می توانید یک قطعه به یاد ماندنی را برای طراحی خود ایجاد کنید که حتماً از بین مردم برجسته شود.

9- تعادل

تعادل چیز مهمی در بیشتر زندگی است و به همان اندازه در دنیای طراحی اهمیت دارد.

 

یکی از راه های رسیدن به تعادل این است که به فکر هر یک از عناصر خود را به عنوان داشتن "وزن" در پشت آن. از جعبه های متنی ، گرفته تا تصاویر ، تا بلوک های رنگ ، هر یک از اندازه ها ، شکل ها و وزن خود را در رابطه با سایر عناصر موجود در صفحه در نظر بگیرید.

 

یک روش خوب این است که تصور کنید که آیا طرح شما به عنوان یک مدل سه بعدی چاپ می شود. آیا می ایستد ، یا آن را به یک طرف نوک؟

 

از این آرم گربه توسط جورج بوخوا که به زیبایی متعادل است ، دیدن کنید. اگر قرار بود چاپ شود ، احتمالاً به صورت عمودی می نشیند.

یک نوع تعادل عبارت است از "تعادل نامتقارن" ، که کمتر مربوط به آینه سازی چپ و راست / بالا و پایین است ، و بیشتر در مورد توزیع ، اندازه و تراز کردن عناصر به گونه ای که وزن آنها یکسان است. بیایید به یک مثال نگاه کنیم.

 

این قطعه پر جنب و جوش از مقیاس و توزیع هوشمندانه عناصر استفاده می کند تا طرحی متعادل داشته باشد. توجه داشته باشید که چگونه این قطعه از طریق اندازه ی عناصر ، تعادل را از چپ به راست و از بالا به پایین به دست می آورد. با متعادل کردن خوشه تصاویر با خوشه نوع ..

10- سلسله مراتب

سلسله مراتب در طراحی بسیار شبیه به سلسله مراتب در فرهنگ است ، زیرا هر دو براساس عقاید بسیار مشابه ساخته شده اند. در صدر مقیاس سلسله مراتبی ، ما مهمترین چیزها را داریم ، پادشاهان. این عناصر به صورت عجیب ترین لباس پوشیده شده و بیشترین توجه را به خود جلب می کنند.

 

این مثالها را از مجله A2 بررسی کنید که سه روش مختلف برای نشان دادن اهمیت عنوان / عنوان شما را نشان می دهد ، از مثالهای ظریف تر گرفته تا مثالهای بزرگ و جسورانه. هرچه انتخاب شما از خیابان باشد ، مطمئن باشید که مصرف کنندگان می توانند بلافاصله بدون فکر کردن به این عنوان اشاره کنند.

 

ردیف بعدی سلسله مراتب ما اشرافزاده ها را داریم ، عناصری که هنوز هم مهم هستند ، اما به همان اندازه پادشاهان توجه نمی کنند. اینها مواردی مانند زیرنویس ها ، نقل قول های کشش ، اطلاعات اضافی است. اطمینان حاصل کنید که این موارد چشم نواز و قابل توجه است ، اما در هر مکانی که به اندازه عنوان هایتان قابل توجه نباشد ، نگه دارید.

 

این کارت تاریخ را توسط South Fried Paper ذخیره کنید. توجه کنید که چگونه تاریخ (قسمت بسیار مهمی از صرفه جویی در کارت تاریخ) از نوع زیر آن بزرگتر ، پررنگ تر و قابل توجه تر می شود. و با این حال از عنوان آشکار "آدری و گرانت" فراتر نمی رود

و در مرحله آخر مقیاس سلسله مراتبی ، دهقانان ، عناصر فروتنانه طرح شما که کمترین مقدار ویزیت بصری به آنها داده می شود ، معمولاً مواردی مانند کپی بدن ، اطلاعات کم اهمیت تر ، پیوندها و غیره.

 

نگاهی به این پوستر فیلم The Night Market توسط ماری گالووی بیندازید. شما به راحتی می توانید عنوان ، زیر عنوان / تاریخ و سپس به پایین ، کوچکترین نوع اطلاعات اضافی که برای ارتباطات نیز مهم نیست ، اشاره کنید.

البته سلسله مراتب فقط محدود به نوع نیست. تصاویر همچنین دارای سلسله مراتبی هستند - وقتی در مورد مقیاس صحبت کردیم ، کمی فکر کنید. عناصر بزرگتر ، رنگارنگ تر یا متمرکز تر تصویر شما دارای سلسله مراتب بالاتری نسبت به عناصر کوچکتر ، کسل کننده تر و کم جزئیات تر هستند

برچسب ها :

نویسنده :  دیزاینو دیزاینو
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده