اصول و ابزار طراحی ( بخش دوم )

اصول و ابزار طراحی ( بخش دوم )

اصول و ابزار طراحی ( بخش دوم )

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
    • ساعت : ۰۴:۰۰
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۷۸۷
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:
11- تضاد ( کنتراست )
 
 
کنتراست اغلب ماده اصلی جادویی برای ساختن طرح های شما است  یک تقاضا از بسیاری از مشتریان طراحی است.
در یک تعریف بسیار اساسی ، تضاد میزان تفاوت بین دو عنصر طراحی شماست.
برخی از اشکال متضاد کنتراست عبارتند از: تاریک در مقابل نور ، ضخامت در مقابل نازک ، بزرگ در مقابل کوچک و غیره.
کنتراست تأثیر بسیار خوبی در خوانایی دارد ، دلیل بزرگ، این است که چرا رمان ها و بسیاری از نشریات دیگر را می بینید که با متن سیاه و سفید در زمینه سفید چاپ می شوند. تصور کنید اگر آنها با استفاده از خاکستری روشن بر روی زمینه سفید چاپ شده اند. کنتراست بسیار کم و نوع خواندن آن سخت خواهد بود. بنابراین ، اگر از این نوع استفاده می کنید ، حتماً آن تضاد را مرتفع کنید.
به عنوان مثال ، این پوستر را جاناتان کوریرا و نحوه تضمین تضاد کافی در برابر نوع و تصویر بررسی کنید. از آنجا که این تصویر به نصف تقسیم شده است ، یک طرف عمدتا سبز و دیگری خاکستری تیره است ، نوع رنگ مطابق آن تنظیم شده است تا اطمینان حاصل شود که هر طرف قابل خواندن است.
 
تصور کنید اگر "نیویورک" به همان رنگ "نمایشگاه دوچرخه" اجرا شود ، کنتراست بسیار کاهش می یابد و خواندن آن بسیار سخت تر خواهد بود.
 
 
نمونه عالی دیگر از طراحی با کنتراست بالا این قطعه توسط رابی کاب است که نه تنها در تضاد تیره و سبک است ، بلکه ضخیم و نازک نیز برای طراحی جالب توجه و جذابیت ایجاد می کند.
 
 
 
 
 
 
کنتراست فقط یک عنصر سبک یا تقویت کننده خوانایی نیست ، بلکه می تواند برای جلب توجه عناصر خاصی از طراحی شما اقدام کند. این روش در طراحی وب سایت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، اجازه دهید مثالی از صفحه فرود Audible بیاندازیم.
 
 
ببینید که چگونه این طراحی صفحه فرود تصویر را تاریک و خاموش کرده است تا کادر قرمز روشن را در مقابل پس زمینه تضاد کند. این تضاد عمدی به جلب توجه فوری به فراخوانی اصلی عمل (که مستقیماً به یک صفحه ثبت نام پیوند می یابد) کمک می کند.

این یک روش معمول است که برخی وب سایت ها با دکمه های پاپ آپ یا دکمه های تماس انجام می دهند.

بنابراین ، از کنتراست استفاده کنید تا طرح هایتان به صورت بصری ، ویژه شوند ، به عناصر خاصی از طراحی خود توجه کنید.

تضاد فیلتر تیره تصویر در برابر متن روشن ، باعث می شود الگوی فرعی شرکتی طراحی زرد و سیاه  قابل توجه باشد.
 
 
12- فریم بندی
 
 
 
درست مانند عکس هایی که با عکس ها و کارهای هنری خود انجام می دهید ، درست کردن طرح های شما یک جنبه مهم است. ما معمولاً از نظر عکاسی به چارچوب فکر می کنیم - آنچه را درج می کنید ، چه چیزی را انجام نمی دهید ، و غیره. اما فریم به همان اندازه در طراحی هم اهمیت دارد.

فریم های فیزیکی مانند رئوس جعبه یا عناصر گرافیکی می توانند عناصر خاصی از طراحی شما را مورد توجه قرار دهند .

به عنوان مثال ، اجازه دهید این طرح منو را توسط Trevor Finnegan بررسی کنیم که انتخاب می کند یکی از موارد ویژه و همچنین بیانیه ماموریت کسب و کار را برای جلب توجه به این دو عنصر مورد نظر که در غیر این صورت ممکن است چشم به جای دیگر منتقل شود ، جلب کند. چنین روشی ساده برای برجسته کردن عناصر خاصی از طراحی شما می تواند تأثیر بزرگی داشته باشد.
 
 
فریم ها هم نباید گرافیکی باشند. اگر با عناصر عکاسی کار می کنید ، چرا از آن ها برای طرح بندی طرح های خود استفاده نمی کنید؟ این پوستر را که از اشیاء تصادفی استفاده می کند ، برای ایجاد یک قاب برای نوع نصب شده بررسی کنید. به این ترتیب ، شما توسط قاب مورد توجه قطعه قرار می گیرید و چشم را به سمت قسمت های واقعا مهم هدایت می کنید.
 
 
 
در الگوی کارت پستال هنر نقاشی قرمز و سیاه ، فریم ها تصاویر و خط قرمز در کنار آن هستند. در ساخت قاب خلاق باشید. فقط به خطوط و اشکال نچسبید.
 
13- شبکه
 
به یک شبکه طراحی مانند پایه و اساس یک خانه فکر کنید - این اولین قدم مهم برای ایجاد یک محصول نهایی کاربردی و زیبا برای شما امکان پذیر است. این برنامه به سازنده / طراح که در آن عناصر خاص قرار دارد ، چه چیزی باید با آنچه هماهنگ است ، سیگنال می دهد و یک طرح کلی برای ساخت و ساز ارائه می دهد.

شبکه ها عناصر نامرئی هستند و معمولاً نامرئی هستند. آنها از تعداد مشخصی از ردیف ها و ستون ها تشکیل شده اند که می توانید عناصر خود را در برابر هم تراز کنید. شبکه ها می توانند به شما کمک کنند تا محتوای شما به ترتیب ، مرتب ، منظم ، خوانا و به نظر خوب برسد.

بیایید به چند نمونه از سیستم های مختلف شبکه نگاهی بیاندازیم.
این مثال توسط نیکولا از مجله طراحی یک شبکه پنج ستونی در محل کار را نشان می دهد. توجه داشته باشید که چگونه بعضی از عناصر در یک ستون قرار دارند ، در حالی که برخی دیگر بیش از دو ، گاهی اوقات سه ستون دراز می شوند ، اما طراحی به عنوان یک کل به نظر می رسد شسته و رفته ، تمیز و مرتب است.

برای کمی انعطاف پذیری بیشتر ، اضافه کردن برخی از ستون های دیگر ، مانند این مثال زیر را در نظر بگیرید.
 
بار دیگر از نیکولا از مجله طراحی ، این تصویر نشان می دهد که چگونه یک شبکه دوازده ستونی می تواند هنگام تراز کردن عناصر خود ، انعطاف پذیری زیادی به شما بدهد. یک بار دیگر ، توجه داشته باشید که چگونه برخی از عناصر بسیاری از ستون ها را می پوشانند ، در حالی که برخی دیگر فقط در دو قسمت قرار دارند. از شبکه خود به عنوان خط هایی که باید در داخل آنها رنگ کنید فکر نکنید ، بلکه مجموعه ای از دستورالعمل های ساده است که برای کمک به شما در ایجاد یک طراحی خیره کننده استفاده می شود.

بنابراین ، شبکه ای پیدا کنید که متناسب با شما و طراحی شما باشد و از آنجا حرکت کنید.

اکنون متوجه شده ایم که یک شبکه چیست ، به نظر می رسد و چگونه کار می کند ، اجازه دهید چند نمونه از شبکه های کار را در دنیای واقعی بررسی کنیم. این مثال را در زیر توسط مت ویلی ببینید و سعی کنید بفهمید که چند ستون از وی در شبکه این طرح استفاده کرده است.
 
سه مورد را تخمین زده اید؟ یا شاید شش؟ در هر صورت ، این مثال دارای یک سیستم شبکه مشخص است که هر عنصر در آن تراز شده است و باعث می شود طرحی جالب ، شسته و رفته و جذاب ایجاد شود.

شبکه ها انعطاف پذیر ، سازگار و بی نهایت مفید هستند ، بنابراین برای طراحی بعدی خود از یکی استفاده کنید و ببینید چه کاری می تواند برای شما انجام دهد!
 
14- تصادفی
تا به امروز ، ما در مورد تراز و ترتیب موعظه می کردیم. اما ، در مورد طرح های ارگانیک ، خشن و تصادفی تر چطور؟ تصادفی نقش بزرگی در طراحی بازی می کند ، اما نوع خاصی از تصادفی بودن است. بگذارید آنرا "تصادفی طراحی" بنامیم.

تفاوت بین "تصادفی طراحی" و سایر اشکال تصادفی در هدف و اجرای است. با طراحی ، هدف اصلی شما باید ارتباط باشد - این قطعه چه چیزی برای گفتن به مصرف کنندگان دارد؟ آیا آن را به روشی واضح بیان می کند؟ چگونه می توانم ارتباط را قوی تر کنم؟

به عنوان مثال ، اجازه دهید نگاهی به طرحی بیندازیم که از نوع استفاده می کند به گونه ای که به راحتی می توان آن را "تصادفی" تلقی کرد اما هدف و قصد دارد. این پوستر توسط هیت کیلن برای فیلم "The Killer Inside Me" بیشتر از نوع خراشیده و دست ساز استفاده می شود و در جایی که از حروف متن استفاده می کند ، حروف و کلمات به صورت پراکنده و نامنظم قرار می گیرند.
 
 
این قطعه نوع دستی را لایه بندی می کند و آن را به روشی کاملاً تصادفی قرار می دهد که به گفته برخی افراد مانع خوانایی می شود. اما ، این با هدف انجام شده است - هدف از نشان دادن روانی درهم و برهنه.

در اینجا تفاوت بین "تصادفی بودن" و "تصادفی بودن طراحی" قرار دارد. اگر این طرح برای پوستر فیلم کودک در مورد حیوانات با خوشحالی صحبت می شود ، به نظر می رسد تصادفی است و به هیچ وجه ارتباط صحیحی را برقرار نمی کند. اما ، در این حالت ، طراحی تصادفی مضامین فیلم کاملاً ارتباط برقرار می کند.

همچنین نگاهی به این طرح توسط لورا برگلوند بیندازید که از یک درجه تصادفی برای ایجاد یک اثر ارگانیک و شبیه به کولاژ استفاده می کند. در حالی که به نظر می رسد این قطعه به یک صفحه منتقل شده و خیلی خشن و ناپسند به نظر می رسد ، کمی به آن نگاه کنید و توجه کنید که در واقع از چه تعداد کنوانسیون طراحی استفاده می کند.
 
 
ببینید چگونه هر عنصر در واقع از لحاظ استراتژیکی قرار گرفته است ، خطوط پیشرو برای هدایت چشم در اطراف قطعه پیاده سازی شده است ، و بین رنگ صاف ، بافت و عکاسی تعادل انتخابی وجود داشته است.

این طرح توسط خوان کامیلو کریدور را بررسی کنید. این طرح به نمایندگی از تصادفی ، با اشکال عجیب و غریب ، بافت ، تصاویر ، همه به طور غیر منتظره بریده شده و به روشهای جالب تنظیم شده است.
 
 
این طرح به صورت تصادفی به نظر می رسد ، اما اگر عناصر آن را جدا کنید ، متوجه می شوید که قسمت های خاصی از طرح تراز شده اند (شکل آبی سمت چپ پایین کاملاً مطابق با شکل سبز اشاره شده در کنار آن و غیره است) ، طرح به چشم کمک می کند. در صفحه حرکت کنید ، و حتی برخی نکات مربوط به شبکه در محل کار وجود دارد.

نکته این است که - همه چیز لازم نیست مرتب و مرتب باشند تا به عنوان طرح طبقه بندی شوند. نمایش "تصادفی" و بازی با چند طرح آوانگارد می تواند موثر و فوق العاده سرگرم کننده باشد.

یک برگ از کتاب خوان کامیلو Corredor بگیرید و عناصر را به شکل های عجیب و غریب تغییر اندازه دهید ، یک دم از یک شکل را پرتاب کنید ، سر مرغ را برش بزنید ، اما با آگاهی از کنوانسیون های طراحی و هدف کلی خود سعی کنید این کار را انجام دهید.

به نظر می رسد که قالب سبز Raffle Flyer انواع میوه های Raffle Flyer ، تصاویر به صورت تصادفی پرتاب شده است - اما واقعاً نیست.
 
 
15-جهت
 
جنبه مهم بسیاری از طراحی ها این است که چشمان چگونه از صفحه حرکت می کند و جهت آن را می گیرد - این نیز گاهی به عنوان "جریان" خوانده می شود. چشمان شما در طول صفحه چگونه حرکت می کند؟ آیا خوانندگان شما دقیقاً می دانند کجا نگاه کنند؟ آیا جهت گیری که چشم آنها منطقی باشد ، منطقی است؟

مطالعات ماهیت دقیق عادات حرکت چشم ما را بررسی کرده اند و الگویی که چشم ما هنگام مشاهده چیزهای خاص از آنها ردیابی می کند. به این مطالعه یابی چشم توسط گروه Nielsen Norman که در هنگام مشاهده صفحات وب ، چشم افراد را ردیابی کرده است نگاهی بیندازید تا الگوی مصرف آنها را ببینید. نتایج نقشه گرما را در زیر مشاهده کنید.
 
این مطالعات نشان داد که الگوی رایج برای گرفتن چشم ، شکل "E" یا "F" در هنگام مراجعه به صفحات وب است ، بنابراین قرار دادن محتوای برتر شما در سمت چپ صفحه یا در امتداد بالا بهترین شرط بندی شماست. الگوی رایج دیگری که چشم از آن رد می شود ، شکل "Z" است ، همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است.
 
به طور کلی ، ایده کلی این است که چشم به طور طبیعی از یک گوشه بالا سمت چپ به گوشه پایین سمت راست و با یک حرکت "گسترده" حرکت می کند. این تئوری به بهترین شکل توسط نمودار گوتنبرگ به تفصیل توضیح داده شده است ، و می توانید در مورد نازک بودن آن در اینجا مطالعه کنید.

اگرچه به جای طراحی 100٪ توسط این الگوها ، سعی کنید جریان و مسیر طراحی های خود را براساس مواردی تطبیق دهید. فقط بخاطر داشته باشید که چشم در سمت چپ بالای صفحه جاذبه می کند و از آنجا به پایین راه خود را باد می کند.

بیایید به نمونه ای بپردازیم که دارای یک جهت مشخص و مؤثر از جهت است.

این طرح توسط آتلیه مارتینو و Jaña با بافتن متن در امتداد منحنی ها و شکل های تصویر ، به روشی بسیار روان و ارگانیک را هدایت می کند. عنوان و تاریخ ابتدا برای ما مشخص است (به لطف کمی سلسله مراتب) و بعد از خواندن اطلاعات و گرفتن عکس ، چشمانمان باقی می ماند تا از طریق قطعه جریان یابد.
 
16-قوانین
 
 
این نکته ای است که مطمئناً بحث های زیادی را برانگیخته و هر اتاق طراحان را تقسیم می کند - نیمی اعلام می کنند که هیچ گونه طراحی در طراحی وجود ندارد ، دیگری اعتراض به تعداد زیادی دارد. و از نظر فنی ، هر دو درست هستند.

مانند هر مهارت ، چیزهایی که باید یاد بگیرید وجود دارد و این با قوانین کلی همراه است. مواردی مانند: اطمینان حاصل کنید که نوع شما قابل خواندن است ، یادگیری کرنر ، استفاده از تصاویر پیکسلی و غیره را ندارید. اینها مبانی طراحی هستند ، مواردی که به شما کمک می کند تا یک طرح اساسی داشته باشید.

اما ، همانطور که بسیاری استدلال می کنند ، هنگامی که این قوانین را یاد گرفتید ، قطعاً زمان آن رسیده است که آنها را زیر پا بگذارید.

بیایید به نمونه ای نگاه کنیم که عمداً قوانین را می شکند. این پوستر توسط Shahir Zag به طور عمد برخی از قوانین تایپوگرافی کاردینال را می شکند تا یک شوخی (بسیار واقعی) ایجاد کند.
 
 
 
نمونه دیگر از قطع کننده قانون که مطمئناً در طول ماجراهای طراحی خود با آن روبرو خواهید شد David Carson. کارسون یک طراح grunge آوانگارد برای انتشار مطالب مانند مجله Ray Gun بود که در آنجا وی تابلوهای گسترده و تکان دهنده ، پویا و خمشی ایجاد کرد که امروزه نیز مورد تحسین واقع می شوند.

یکی از حکایات محبوب درباره کارسون ، طرح وی برای مصاحبه با نوازنده برایان فری است. با خواندن مطالب و تصمیم گیری در مورد اینکه مصاحبه بسیار کسل کننده است ، کارسون تصمیم گرفت کل مصاحبه را در Zapf Dingbats (یک فونت مبتنی بر نماد Wingdings) انجام دهد و آن را کاملاً غیرقابل خواندن کند. پخش زیر را بررسی کنید.
 
 
اخلاق اصلی کارسون هنگام طرح ، "خوانایی برای ارتباط اشتباه نیست".

کارسون و سایر طراحان قانون شکنی اغلب تصمیم دارند با شکستن قوانین ، ایده های مختلفی را به شما ارتباط دهند. پوستر "میگرن" توسط شهیر زاگ که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم ، به منظور شوخی قوانین را نقض می کند و گسترش کارسون قوانین را می شکند تا بتواند در مورد آن مصاحبه اظهار نظر کند.

بنابراین ، در حالی که خوانایی کمی به خطر می افتد ، ارتباطات قطعاً چنین نیست.

پیروی از قوانین و شکستن آنها هرکدام در دنیای طراحی جایگاه های خاص خود را دارند. همه چیز را با یک دانه نمک بردارید و تا آنجا که می توانید بیاموزید تا بتوانید قوانین را به روش صحیح بشکنید و خم کنید و یک چشمه به یاد ماندنی ایجاد کنید.
 
17-جنبش
آیا تاکنون شنیده اید یا دیده اید که شخصی نقاشی یا یک اثر هنری را توصیف کرده است که "حرکت زیادی به سمت آن" داشته است؟ شما ممکن است ابتدا با این توضیحات اشتباه گرفته باشید - پس از همه ، چگونه یک نقاشی استاتیک حرکت می کند؟ اما ، حرکت بخش بزرگی از هنرهای تجسمی از جمله طراحی گرافیک است.

پیش از این در مورد جهت و جریان طراحی شما بحث کرده بودیم ، این عوامل نقش زیادی در حرکت طراحی شما دارند. اگر قطعه نهایی شما از بالا به پایین ، از چپ به راست ، گوشه A به گوشه B و غیره جریان خوبی داشته باشد ، قطعه شما "صاف" حرکت می کند.

اما ، در مورد مواردی که شما می خواهید به یک عنصر معنای واقعی کلمه حرکت را بدهید؟ شاید شما یک توپ داشته باشید که می خواهید در حال حرکت یا یک ماشین را نشان دهید که می خواهید بزرگنمایی یک بزرگراه را نشان دهید. روش های زیادی وجود دارد که می توانید این نوع حرکت را به تصویر بکشید ، بنابراین اجازه دهید چند نمونه از آن را مرور کنیم.

اول ، ما شفافیت داریم. ما به طور خلاصه در مورد چگونگی شفافیت / کدورت می توانید حرکت را برای طرح های شما زودتر ایجاد کنیم ، اما بگذارید کمی عمیق تر به نظر برسیم.

این نمونه آرم توسط ولادیمیر میرزویان اشکال هندسی تیز و شفافی های مختلف را بر روی یکدیگر لمس می کند تا بتواند بالهای یک مرغ کوهنورد را در پرواز تکرار کند. تأثیر ساده پوشاندن این عناصر باعث ایجاد حرکتی تمیز ، هوشمندانه و پیچیده می شود.
 
 
 
به همین ترتیب ، این طرح پوستر پیشنهادی توسط آلن کلارک را برای بازی های المپیک 2012 بررسی کنید. این پوستر با لایه بندی اشکال ساده و مختلفی از کدورت های مختلف ، حس قوی از سرعت و حرکت ایجاد می کند.
 
 
 
حرکت را می توان از طریق اثر تاری نیز بدست آورد. این مثال را ببینید که اثرات تاری حرکتی را در نوع طراحی معمول استاتیک اعمال می کند.

این مثال ، یک جلد کتاب توسط طراحان آلمانی Anzinger ، Wüschner ، Rasp ، یک تار جذاب در لبه ها و گوشه های نامه اعمال می کند تا توهم حرکت را ایجاد کند.
 
 
و سرانجام ، حرکت را می توان از طریق خطوط حرکتی نیز گرفت. این موارد معمولاً در طنزها و تصاویر نشان داده می شود ، وقتی یک شخصیت در حال فرار است یا به سرعت در حال حرکت است. بنابراین ، تصویرگر داخلی طنز خود را کانال کنید و از خطوط حرکتی نهایت استفاده را ببرید. بیایید به یک مثال نگاه کنیم.

این مثال زیر توسط Matt Chase از خطوط حرکتی کاملاً دقیق بر "آینده" برای نشان دادن حرکت استفاده می کند. روشی لطیف اما مؤثر در ارائه طراحی به لبه پویا و نشان دادن حرکت.
 
 
 
 
 
18-عمق
عمق یک اصل مهم و مهیج در دنیای طراحی است. حتی با وجود نرم ترین وسایل نقلیه ، شما می توانید حس عمق و توهم ایجاد کنید که طراحی شما فراتر از بعد دوم گسترش می یابد.

بنابراین ، چگونه می توانیم در طراحی های خود یک توهم عمق ایجاد کنیم؟ تکنیک های بسیاری وجود دارد که می توانید برای ارتباط عمق طراحی خود استفاده کنید ، بیایید چند مورد را اجرا کنیم.

اول ، ما آنچه را که احتمالاً رایج ترین سایه های شناخته شده است ، داریم. اکنون سایه ها می توانند شیاطین کوچک باشند ، زیرا همیشه به صورت خطی نیستند ، گاهی اوقات آنها کشیده ، خم می شوند ، پیچ و تاب می شوند. بنابراین ، یک تکنیک خوب هنگام کاوش در استفاده از سایه ، مشاهده سایه های دنیای واقعی است ، ببینید که چگونه نور در نقاط مختلف به اشیاء مختلف برخورد می کند و سعی در تکرار آن دارد.

بیایید به نمونه ای اشاره کنیم که نشان دهنده استفاده موثر از سایه ها برای ایجاد عمق است. این پوستر برای نمایشگاه کتاب توسط دومینیک اشمیتز از سایه های زیادی به روش های مختلف و چالش برانگیز اما بسیار واقع گرایانه استفاده می کند. نگاهی به نحوه ارائه هر سایه متفاوت و مناسب برای هر عنصر داشته باشید. رئالیسم کار را می گیرد ، اما بازپرداخت اغلب ارزش آن را دارد!
 
روش دیگر همپوشانی عناصر خاص است. این امر ظاهر صاف را کاهش می دهد و باعث می شود که لایه ها به لایه لایه تر و در سطوح و سطوح مختلف به نظر برسند. از این طرح توسط Fabian De Lange استفاده کنید که عناصر گرافیکی ، نوع و عناصر گرافیکی (حاشیه سفید) را با هم تداخل می کند تا نمای لایه ای با عمق کافی ایجاد کند
 
تکنیک دیگر بازی با پرسپکتیو است که تکنیکی است که اغلب به عناصر "جلوه سه بعدی" می بخشد. با تنظیم چشم انداز عناصر خاص ، می توانید این توهم را در بالا بردن آنها از صفحه ایجاد کرده و عمق فوری ایجاد کنید. بیایید به یک مثال نگاه کنیم.

این پوستر الهام گرفته از الكترونیك توسط نیل استیونز هر حرف را به اندك سمت راست كشیده و به آنها شکل و عمق مشخصی می بخشد. این روش ساده برای ترسیم ، سایه زدن و تنظیم چشم انداز هر عنصر به ایجاد یک طراحی پویا و جذاب کمک می کند.
 
 
 
البته در انتهای دیگر طیف کاهش میزان عمق در طراحی شماست. این یک سبک محبوب از اواخر ، اغلب به عنوان "طراحی مسطح" نامیده می شود.

اپل یک کاربر شناخته شده از روش طراحی تخت است. در سپتامبر 2013 اپل سیستم عامل جدیدی را به بازار عرضه کرد که کاملاً از طراحی جدید و کاملاً جدید طراحی شده بود و در واقع همه جلوه های باریک و سایه هایی که ظاهر عمق ایجاد کرده بود را از بین می برد و آنها را جایگزین آیکون های اپلیکیشن ، صفحه نمایش و غیره می کرد.
 
19-تایپوگرافی
 
تایپوگرافی احتمالاً یکی از بزرگترین مبانی طراحی است. Type می گوید چیزهای زیادی (بعضی اوقات به معنای واقعی کلمه) و روشی که شما برای اجرای نوع خود انتخاب می کنید ، چه یک عنوان یا چه کسی نسخه دیگری حتی بیشتر می گوید.

برای جمع آوری همه چیز در تایپوگرافی و فونت های مربوط به آن ، حتما این برگه تقلب را پر از نکات ، ترفندها و پیوندها کنید تا به شما در تسلط بر کلمه نوشته شده کمک کند!

بیایید نمونه ای از تایپوگرافی صفحه نمایش را بررسی کنیم. برای کسانی که شما آشنا نیستید ، نوع نمایشگرها اساساً به طراحیهای رقابتی سبک تر و جذاب تر اشاره دارد. به عناوین پوستر فیلم ، عناوین مجله و غیره فکر کنید.

این طرح های پخش شده توسط مجله توسط بنیامین بورس را مشاهده کنید ، که هر کدام عناوین خود را بصورت پیچیده و کارا طراحی کرده اند. این تایپوگرافی برجسته و دقیق ، نوع نمایش در محل کار است.
 
 
 
بعد ، کپی بدن داریم. اکنون ، بین دنیای کپی کردن بدن بین کسانی که طرفدار سریال هستند و کسانی که از نظر خوانایی و خوانایی طرفدار sans-serif هستند ، بحث و گفتگو در جریان است.

بنابراین جواب چیست؟ خوب ، اولویت و هر موقعیتی کم است ، اما به طور کلی ، سریال برای چاپ مناسب است و sans-serif برای وب بهترین است. اینفوگرافیک زیر را با Fonts Urban ببینید ، یا اطلاعات بیشتر در مورد فونت های سریف و Sans Serif را در اینجا بخوانید.
 
پس از تصمیم گیری بین سریف یا sans-serif ، مرحله دقیق و گاه وقت گیر تنظیم نوع خود را فرا می گیرید.

برای کسب و کار بسیار دقیق تر از اصول اولیه کارشناسی ارشد ، حتما این مقاله را با 20 اشتباه تایپوگرافی که هر مبتدی ایجاد می کند ، بررسی کنید و چگونه می توانید از آنها جلوگیری کنید.
 
 
با این حال ، برای مدت زمان متوسط ، اجازه دهید این چند قطعه اساسی از خرد را برای شما بیان کنم:

عناوین خود را هسته کنید
اطمینان حاصل کنید که کپی بدن شما برای مدیومی که روی آن چاپ می کنید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک نیست
سعی کنید از یکبار استفاده از حروف خیلی زیاد استفاده نکنید
خواندن تراز چپ برای اجسام بزرگ از نوع ساده ترین است
اگر شک دارید ، آن را چاپ کنید (معمولاً وقتی در صفحه است ، می توانید با تایپ کردن های بی دست و پا بسیار ساده تر انتخاب کنید)
وقتی صحبت از تایپوگرافی می شود ، یکی دیگر از موانع جهش ، هنر ترکیب انواع حروف است. در حالی که به نظر می رسد آسان است ، و گاهی اوقات نیز ، گاهی اوقات می تواند چالش برانگیز باشد. بیایید به نمونه ای که به خوبی شکل های مختلف را ترکیب می کند نگاه کنیم.

این طراحی مجله برای مجله 99U تنها از چند نوع مختلف استفاده می کند اما قادر است آنها را به صورت کاملاً متفاوتی با یکدیگر ترکیب کند. موثر و شیک! بررسیش کن
 
نوع به خودی خود می تواند شخصیت شما را به طراحی شما برساند. از الگوی کلیپ کلیسای چشم انداز کوه کوهستان دیدن کنید.
 
برای مشاوره بیشتر در مورد ترکیب شکلهای مختلف ، راهنمای نهایی جفت شدن فونت ها را بررسی کنید.
 
 
20- ترکیب
ترکیب نکته خوبی است که باید به پایان برسد ، همانطور که جمع کردن هر اصل دیگری که درباره آن بحث کرده ایم.

"ترکیب" به ترتیب کلی عناصر موجود در طراحی شما اشاره دارد ، که می دانم وقتی با این روش توضیح داده شود ، کمی کسل کننده به نظر می رسد ، اما در واقع یکی از سرگرم کننده ترین عناصر طراحی است. اینجاست که می توانید بازی کنید ، آزمایش کنید و یک طراحی خوب و عالی به نمایش بگذارید

ترکیب اساساً جایی است که تمام 19 عنصر قبلی که در مورد آنها بحث کردیم گرد هم آمده است. برای ایجاد طرح های منحصر به فرد ، موثر و مناسب می توانید از مقیاس ، تکرار ، تایپوگرافی ، خط ، تصادفی و غیره استفاده کنید.

بیایید چند طرح را بررسی کنیم و ترکیب آنها را انتخاب کنیم. ابتدا این خبرنامه ایمیلی را برای J.Crew در اختیار داریم. این طرح با استفاده از مقیاس و عمق برای برجسته کردن آن ، تمرکز را روی "30" قرار می دهد. همچنین با استفاده از سلسله مراتب و قرار دادن آن در مرکز بالای صفحه ، ساخت آن از نوع دیگر بزرگتر ، و قاب بندی آن ، به عنوان توجه می کند.
 
 
اینها فقط چند تکنیک است که در این طرح ساده اجرا شده است. توجه داشته باشید که چگونه همه آنها در این روش خاص برای ایجاد یک طراحی قوی ، جذاب و موثر جمع می شوند.

در اینجا یک نمونه تصادفی دیگر - این بار ، پوستر توسط دفتر طراحی آزمایشگاه B. این طرح از تکنیک های مشابه و اصول طراحی مانند گذشته استفاده می کند اما نتیجه بسیار متفاوتی را ارائه می دهد. این قطعه با استفاده از مقیاس و عمق با تغییر مقیاس بندی بلوک های نوع و قرار دادن آنها در اطراف و پشت عکس برای ایجاد عمق استفاده می کند. همچنین از سلسله مراتب به شدت استفاده می کند و نوع داخل جعبه ها و تصویر را با نوع قاب می کند
به طور کلی ، با استفاده از ترکیبات ، تکنیک ها و مطالب مختلف ، می توانید یک مقدار نامحدود از طرح بندی ایجاد کنید.

فکر کنید مثل یادگیری "دوباره کار کن". هنگامی که آن قسمت را به صورت جداگانه تنظیم کردید ، می توانید از ترکیب های مختلف آن نت ها استفاده کنید تا تقریباً در مورد هر آهنگی که می خواهید بخوانید ایجاد کنید.

جدا از استعاره Sound Of Music ، بیایید برخی از نکات و ترفندهای سریع را برای تسلط بر ترکیب شما اجرا کنیم. در اینجا موارد مهمی وجود دارد که باید هنگام ترکیب به آنها توجه کرد:

آیا طرح متعادل است؟
آیا طرح دارای سلسله مراتب منطقی است؟
آیا چشم از صفحه / ها به راحتی و منطقی پیروی می کند؟
آیا ارتباط اصلی من برای مخاطبان مشخص است؟
نتیجه
طراحی کاری پیچیده و پر از اصول ، ترفندها و تکنیک ها است که برخی از آنها را می توانید از دیگران بیاموزید و برخی از آنها باید به تنهایی یاد بگیرید.

هر «قاعده» ای را که خوانده اید با یک دانه نمک به دست آورید و آن را در جایی که احساس می کند مناسب بکارید و هر وقت احساس می کنید که نیستند ، این قوانین را رها کنید. طراحی یک زمینه دائما در حال تحول و تغییر است و هر موقعیتی متفاوت ، منحصر به فرد و هیجان انگیز است.

اما ، برای مبتدیان در میان ما ، این 20 اصل را در نظر داشته باشید. هر زمان که خارج از خانه هستید ، به پوسترها ، فهرستها و علائمی که می بینید توجه کنید و سعی کنید شناسایی کنید که کدام اصول استفاده می کند و چگونه از آنها استفاده می کند. یک "چشم طراحی" ایجاد کنید و از روشهای جالب استفاده از این تکنیک ها و ذخیره کردن آنها برای یک روز بارانی ، سابقه ذهنی (یا جسمی) خود را حفظ کنید.

در کل با آن لذت ببرید. بازی کنید ، آزمایش کنید ، اما این کار را با هدف و مراقبت انجام دهید. موفق باشید!
 
ترجمه از تیم طراحی گرافیک دیزاینو
 
 
دیزاینو ، اولین سایت طراحی گرافیک که میتونید مستقیم با طراح ، داخل سایت چت کنید و صدا و عکس و فایل بفرستید .
دیزاینو طراحی شما را ضمانت می کند .
تشکیل شده از برترین طراحان دانشگاهی
انجام کلیه کارهای گرافیکی : طراحی لوگو ، تایپوگرافی ، اینفوگرافی ، تراکت ، کارت ویزیت ، پوستر ، کاتالوگ ، سایت ، اپ ، بنر ، اسلایدر ، جلد مجله و کتاب ، لیبل ، جعبه ، هرنوع بسته بندی و ...
شماره تماس : 02188321534
تلگرام یا واتساپ : 09125225724
موبایل : 09125225724
 

برچسب ها :

نویسنده :  دیزاینو دیزاینو
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده