بهترین نرم افزار طراحی لوگو - Best logo design software

بهترین نرم افزار طراحی لوگو - Best logo design software

بهترین نرم افزار طراحی لوگو - Best logo design software

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
    • ساعت : ۱۷:۰۰
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۸۷۶
  • این مطلب پسندیدم: ۰
  • انتشار این مطلب:
بهترین نرم افزار طراحی لوگو یکی از عمده سئوالات طراحان گرافیک و علاقه مندان این رشته می باشد ، البته مشکل اینجاست که هر کس با توجه به تسلطی که به یک نرم افزار دارد آن نرم افزار را بهترین نرم افزار طراحی لوگو می نامند . اما هدف از نوشتن این مطلب این است که فارغ از هر گونه تعصب نرم افزاری، بهترین و کارآمد ترین برنامه را برای دیزاین لوگو به کاربران علاقه مند معرفی کنیم.
 
Adobe Illustrator

این نرم افزار یک ابزار طراحی گرافیک برداری با ابزار و امکانات فراوان است که به طراحان مسلط به این نرم افزار امکان طراحی لوگو و آرم به صورت کاملا حرفه ای را ارائه میکند. مجموعه متنوعی از انواع قلم ، جلوه های گرافیکی ، رنگ بندی های متنوع و دیگر ابزار در این نرم افزار وجود دارند و در کنار این امکانات در نسخه جدید امکان بهره گیری از ویژگی های مانیتورهای لمسی نیز در این نرم افزار در نظر گرفته شده است.

اگر برای اولین بار در محیط این نرم افزار وارد شوید ممکن است ابزار و امکانات فراوان آن شما را کمی گیج کند بنابراین استفاده از این نرم افزار تنها برای کاربرانی که آموزش های استفاده از آن را مطالعه کردند توصیه میشود. یکی از ویژگی های مهم این نرم افزار امکان دریافت فایل نهایی برای ادامه کار در سایر نرم افزارهای این شرکت مانند فوتوشاپ و یا Creative Cloud است.

Adobe Photoshop

بدون شک نرم افزار فوتوشاپ درخشان ترین نرم افزار در زمینه ویرایش تصویر است که کاربران از مبتدی تا حرفه ای با استفاده از ابزار آن قادر به ایجاد و ویرایش تصاویر دلخواه خود هستند. با توجه به رواج این نرم افزار با کمی جستجو در اینترنت آموزش های ویدیویی فراوانی از مبتدی تا پیشرفته به زبان های مختلف وجود دارند که در زمان کوتاهی به شما در یادگیری و استفاده از امکانات بی نظیر این نرم افزار یاری خواهند رساند.

البته دقت داشته باشید برای یادگیری ابتدایی این نرم افزار بایستی حداقل پانزده تا بیست ساعت مفید وقت اختصاص دهید تا پس از آن قادر به استفاده از ابزار اصلی نرم افزار باشید.

Corel Draw

یکی دیگر از نرم افزارهای مناسب برای طراحی لوگو بر اساس سیستم برداری نرم افزار Corel Draw است. با توجه به ابزار مناسب این نرم افزار برای طراحی لوگو و آرم تجاری شما قادر به ایجاد لوگوهایی خیره کننده خواهید بود. همچنین با جستجو در اینترنت تعداد زیادی فایل های لوگو آماده برای این نرم افزار وجود دارند که با اعمال کمی تغییرات در نرم افزار امکان ایجاد لوگو جدید دلخواه شما را خواهند داشت.

 

Jeta Logo Designer

برای افراد مبتدی و تازه کار استفاده از این نرم افزار برای ایجاد لوگو و آرم پیشنهاد میشود. این نرم افزار سریع و قابل اعتماد با امکانات مناسب حتی کاربران حرفه ای را نیز راضی خواهد کرد. در محیط نرم افزار دسترسی به حدود پنج هزار آیکون و فایل وکتور و حدود چهارصد لوگو آماده در زمینه های مختلف وجود دارد که قطعا شما را در طراحی یاری خواهد داد.

Apple Motion

شرکت اپل با معرفی این محصول به علاقمندان خود امکان ایجاد تصاویر با جلوه های بصری دو بعدی و همچنین سه بعدی را با ابزار و امکانات فراوان برای ویرایش و بهینه سازی تصاویر ارائه کرده است. پشتیبانی استفاده از دو مانیتور همزمان و قرارگیری صحیح ابزار در منوها استفاده از این نرم افزار را برای افراد آماتور و حرفه ای به یک میزان لذت بخش کرده و برای راحتی بیشتر بانک فایل های آماده با محتوای متنوع و تعداد بالا نیز در اختیار کاربران این نرم افزار قرار دارد.

Logomaker

یکی از ارزان ترین و در عین حال کاربردی ترین نرم افزارهای موجود در زمینه طراحی لوگو این نرم افزار است. شما برای طراحی شش لوگو ابتدایی در این نرم افزار نیازی به خرید نرم افزار ندارید و با استفاده از کتابخانه متنوع نرم افزار امکان طراحی لوگو دلخواه با کمک فایل های موجود در این بانک را خواهید داشت. نتیجه کار با این نرم افزار شما را شگفت زده خواهد کرد و در کمتر از بیست دقیقه لوگو شما در این نرم افزار آماده استفاده خواهد بود.

LogoSmartz Logo Design Software

یک نرم افزار برای افراد مبتدی تا با استفاده از راهنمای گام به گام در کوتاه ترین زمان ممکن لوگوی دلخواه خود را طراحی کنند.

Summitsoft Logo Design Studio

اگر از استفاده نرم افزارهای سنتی و قدیمی طراحی لوگو خسته شدید به شما استفاده از این نرم افزار توصیه میشود. تیم پیشتیبانی نرم افزار به صورت مستمر در حال بروزرسانی بانک لوگوهای آماده قابل استفاده در نرم افزار هستند و در طول پانزده سال عرضه با اتکا به تیم توسعه قوی این نرم افزار تبدیل به یکی از قوی ترین نرم افزارهای تخصصی طراحی لوگو در بازار شده است.

Quick Logo Designer

همانطور که از اسم نرم افزار مشخص است با استفاده از این نرم افزار به سرعت امکان ایجاد لوگوی دلخواه خود را خواهید داشت. در کنار سرعت بالای مراحل ایجاد لوگو در نرم افزار یکی از مزایای دیگر پایین تر قیمت برای این نرم افزار در بین سایر نرم افزارهای موجود در زمینه طراحی لوگو در بازار است. در این نرم افزار بیش از دو هزار لوگو آماده در کنار سیصد فونت متنوع و همچنین حدود چهارهزار آیکون قابل استفاده در دسترس شماست.

DesignWorkz Logo Creator

ساده ترین نرم افزار برای افراد مبتدی. با استفاده از این نرم افزار در کمتر از ده دقیقه لوگو دلخواه خود را تهیه کنید.

LogoYes

امکانات عالی برای طراحی لوگو شرکت ها و سازمان های کوچک و بزرگ. یکی از ویژگی های اصلی در این نرم افزار توجه بیش از حد به جزئیات و عناصر تشکیل دهنده لوگو است.

Elica

یکی از بهترین نرم افزارها برای ایجاد لوگو به صورت سه بعدی.

Sothink Logo Maker

طراحی سریع لوگو با استفاده از نرم افزار امکان پذیر است. اصولا نرم افزار برای افراد آماتور طراحی شده و امکانات حرفه ای چندانی در اختیار شما قرار نمیدهد.

AAA Logo – Logo Creation Software

این نرم افزار در حالت نسخه ابتدایی به صورت رایگان از سایت اصلی قابل دانلود و استفاده است. با استفاده از این نرم افزار امکان ایجاد لوگو با وضوح بالا در اختیار شما قرار میگیرد.

Laughing Birds Software

ابزار ایجاد لوگو به صورت آنلاین و رایگان. در صورتی که نیاز به طراحی لوگو در کوتاه ترین زمان ممکن را دارید.

یکی از مهمترین قابلیتهای طراحی لوگو حرفه ای ، وکتور بودن لوگو و طراحی آن با یک نرم افزار برداری یا وکتور بیس است ، از اینجا میتوان به راحتی فهمید که پرچم دار نرم افزارهای بیتمپ یا پیکسلی فتوشاپ، که قابلیت طراحی برداری ندارد به هیچ عنوان در طراحی یک لوگوی استاندارد کاربرد ندارد و اگر هم لوگویی با فتوشاپ طراحی شود به طور حتم به مشکل خواهید خورد بخصوص در سایزهای بزرگ و لارج فرمت لوگو و …
 
با کنار گذاشتن فتوشاپ که کلا بر پایه پیکسل بنا نهاده شده تنها دو نرم افزار محبوب و بسیار کاربردی باقی می ماند اولی Adobe Illustrator و دومی Corel Draw که هر کدام متولد کشورهای متفاوت ، ظاهر متفاوت و طرفداران مختلف بسیاری هستند، عده ای ایلوستریتور را برتر میدانند و عده دیگر کورل دراو را اما از آنجایی که به طور خاص در مورد طراحی لوگو صحبت می کنیم و حتی شخصا از علاقه مندان ادوبی ایلوستریتور هستم با این حال به طور قطعی و واقع بینانه Corel Draw را بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو و لوگو تایپ معرفی میکنم و جالب اینجاست که در نسخه های جدید بین هر دو نرم افزار ارتباط خوبی برقرار است و براحتی می توان از امکانات هر دو نرم افزار مشترکن استفاده کرد.
مزایای کورل دراو در طراحی لوگو
مهمترین برتریهای کورل دراو به عنوان بهترین نرم افزار طراحی لوگو در مقایسه با ایلوستریتور شامل موارد ذیل میباشد:
سبک بودن نرم افزار و استفاده کمتر از منابع سخت افزاری در مقایسه با ایلوستریتور
ابزارهای بیشتر، کاربردی و متنوع جهت رسم اشکال پیچیده
ساپورت بیشتر دستگاه های CNC و لیزر با فرمت CDR
کلیدهای میانبر زیاد و آسان جهت سرعت بخشیدن در طراحی لوگو
خاصیت بک آپ گیری اتوماتیک در شرایط خاص
قابلیت طراحی لوگو در سایزهای بزرگتر در مقایسه با ایلوستریتور با یک کانفیگ سخت افزاری
و …
لازم به ذکر است که کورل دراو از نظر شخصی تنها برای طراحی لوگو بهتر از ایلوستریتور می باشد و به جهت ضعفهای زیادی که در طراحی سایر موارد دارد مانند طراحی کاتالوگ ، صفحه آرایی و … رقیبش ادوبی را قدرتمندتر می دانم.

برچسب ها :

نویسنده :  دیزاینو دیزاینو
  • این مطلب پسندیدم: ۰
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده