ساخت استایل با براش

ساخت استایل با براش

ساخت استایل با براش

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    • ساعت : ۱۵:۱۸
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۵۷۴
  • این مطلب پسندیدم: ۰
  • انتشار این مطلب:

با برس ها جلوه Slime ایجاد کنید

 

در آموزش زیر یاد می گیرید که چگونه با استفاده از ابزارها و جلوه های Graphic بخصوص ابزار Brush Tool و قلم نوری به ایجاد یک استایل بپردازید

 

مرحله 1

برای این آموزش ما یک سند جدید 680 x 500 px ایجاد خواهیم کرد. File> New (Command + N) را برای نمایش پنجره Document جدید انتخاب کنید. سبک سند Blank را انتخاب کنید ، واحدهای اسناد را بر روی پیکسل ها تنظیم کنید و ابعاد سند را در عرض 680 پیکسل به عرض 500 پیکسل تنظیم کنید.

گام 2

متن ابزار (T) را انتخاب کنید ، روی بوم کلیک کنید و سپس از قسمت Appearance روی بخش Text تمرکز کنید. در هر زمان که مایل به باز کردن / بسته کردن صفحه ظاهر هستید ، روی آن نماد اطلاعاتی که در بالای صفحه لایه ها قرار دارد کلیک کنید. فونت BlackFat را انتخاب کنید ، اندازه را روی 170 pt تنظیم کنید و سپس متن "Slime" خود را اضافه کنید و رنگ آن را روی R = 119 G = 193 B = 56 تنظیم کنید. به صفحه لایه ها بروید ، روی لایه موجود دوبار کلیک کنید و آن را "سبز" تغییر نام دهید.

مرحله 3

تمرکز خود را روی صفحه Layers نگه دارید و با استفاده از دکمه plus که در گوشه پایین و سمت چپ این صفحه قرار دارد ، لایه دوم را اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که این لایه جدید انتخاب شده باقی بماند و آن را "رئوس مطالب" تغییر نام دهید.

 

اکنون گزینه Brush Tool (B) را انتخاب کرده و روی نوار گزینه های ابزار تمرکز کنید. نوار لغزنده Width را به 8 pt بکشید ، صاف کردن را به 5٪ کاهش دهید و از آن منوی کشویی دوم گزینه Use Pressure را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که از ویژگی Use Pressure فقط به همراه یک تبلت گرافیکی استفاده می شود و به شما امکان می دهد تا قلم شما میزان فشار را که به رایانه لوحی وارد می شود به سیستم بگوید.

 

به نوار ابزار خود بروید و رنگ سکته مغزی موجود را با R = 26 G = 77 B = 0 جایگزین کنید. روی حرف اول از متن خود تمرکز کرده و مسیرهای صاف را در امتداد لبه های آن بطور تقریبی بکشید همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است. سعی کنید فشار روی قلم خود را تغییر دهید ، از چندین ضربه قلم مو در ردیاب خود استفاده کنید و مطمئن شوید که بخش هایی از آن متن سبز را در قسمت بیرونی رد پای نهایی خود قرار نمی دهید.

مرحله 4

به قسمت بقیه متن بروید و از همان برس و تکنیک های ذکر شده در مرحله قبل استفاده کنید.

 

مرحله 5

همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است ، برخی از مسیرهای قطره قطره را بر روی متن خود اضافه کنید.

 

مرحله 6

به صفحه لایه های خود بازگردید ، یک لایه سوم اضافه کنید ، آن را در بالای صفحه بکشید و آن را "شکاف" تغییر دهید. اطمینان حاصل کنید که انتخاب آن باقی می ماند ، گزینه Brush Tool (B) را انتخاب کرده و روی نوار گزینه های ابزار تمرکز کنید.

 

نوار لغزنده Width را به 1 pt بکشید ، صاف کردن را در 5٪ نگه دارید ، از منوی کشویی دوم گزینه Fixed Width را انتخاب کنید و سپس پنجره پرواز بیرون بروید. کشویی Roundness را به 100٪ بکشید ، دو کشویی دیگر را نادیده بگیرید و سپس به بخش Contour بروید. انتهای سمت چپ آن مسیر نارنجی را انتخاب کرده و آن را در گوشه بالا ، سمت چپ بکشید و سپس انتهای دیگر را انتخاب کرده و در گوشه بالا ، سمت راست بکشید. این نقاط میزان ضخامت مورد نظر خود را در قلم مو در نقطه شروع و در انتها تعیین می کنند ، اما می توانید به راحتی چنین نقاطی را در طول مسیر اضافه کنید و در نتیجه برس های پیچیده تری ایجاد کنید. هر زمان که بخواهید امتیاز بیشتری برای برس خود اضافه کنید ، روی آن مسیر نارنجی کلیک کنید. دوباره به این برس نیاز دارید ، بنابراین با استفاده از Save Brush آن را ذخیره کنید.

 

حالا یک رنگ قرمز تصادفی را برای رنگ سکته مغزی انتخاب کنید ، به سمت بوم خود حرکت کرده و یک دسته از مسیرها را در اطراف نواحی سفید رنگی که در داخل ردیابی هایتان باقی مانده است بکشید. برای بستن این مسیرها یا کامل شدن آنها زحمت نکنید. فقط مطمئن شوید که نقاط شروع و پایان در بالای متن سبز شما قرار دارد و مسیرها از حاشیه آن آثار رد نمی شوند.

مرحله 7

روی صفحه لایه ها متمرکز شوید و لایه های "شکاف" و "سبز" را انتخاب کنید. روی یکی از این دو لایه راست کلیک کرده و به Merge Layers بروید

 

مرحله 8

تمرکز خود را روی صفحه Layers نگه دارید ، لایه "سبز" خود را باز کنید ، آن متن را انتخاب کنید و به Modify> Convert Text to Outlines بروید. اطمینان حاصل کنید که شکل های منتخب باقی مانده ، صفحه Properties را باز کنید و به بخش Path Tools بروید. ابتدا بر روی دکمه Unite کلیک کرده و سپس بر روی دکمه Make Compound Path کلیک کنید.

مرحله 9

تمام شکلهایی که بخشی از لایه "سبز" شما هستند را انتخاب کنید و از قسمت Properties از قسمت Properties روی بخش Path Tools تمرکز کنید. دوباره از دکمه Unite شروع کرده و سپس بر روی دکمه Make Compound Path کلیک کنید.

 

مرحله 10

اطمینان حاصل کنید که مسیر ترکیبی سبز شما انتخاب شده است و از قسمت Appearance روی بخش Stroke تمرکز کنید. نوار لغزنده Line Weight را به 5 pt بکشید ، Position را در داخل قرار دهید ، دکمه های Round Cap و Round Join را بزنید و سپس بر روی رنگ سکته مغزی کلیک کنید. مطمئن شوید که رنگ به رنگ مشکی تنظیم شده است (R = 0 G = 0 B = 0) و نوار لغزنده Alpha را به 15٪ بکشید. از قسمت Appearance به قسمت Effects بروید ، به آن توجه کنید و بر روی آن Stroke تمرکز کنید و Blend Mode را به Soft Light تغییر دهید

مرحله یازدهم

اطمینان حاصل کنید که مسیر ترکیبی سبز شما هنوز انتخاب شده است ، روی قسمت Effects از قسمت Appearance تمرکز کنید ، بر روی سکته مغزی موجود کلیک راست کرده و به Duplicate بروید. Stroke پایین را انتخاب کنید و Width را به 3 pt کاهش دهید.

مرحله 12

اطمینان حاصل کنید که مسیر ترکیبی سبز شما هنوز انتخاب شده است ، توجه خود را به بخش Effects از قسمت Appearance متمرکز کنید و Stroke پایین را کپی کنید. Stroke bottom را انتخاب کنید ، Width آن را به 2 pt کاهش دهید و Blend Mode را به Normal تغییر دهید و سپس پنل رنگی آن را باز کنید. رنگ موجود را با R = 39 G = 255 B = 1 جایگزین کنید و نوار لغزنده Alpha را به 40٪ بکشید.

مرحله 13

اطمینان حاصل کنید که مسیر ترکیبی سبز شما هنوز انتخاب شده است ، توجه خود را به بخش Effects از قسمت Appearance متمرکز کنید و Stroke پایین را کپی کنید. Stroke پایین را انتخاب کنید و ویژگی های موجود را با مواردی که در تصویر زیر نشان داده شده است جایگزین کنید.

مرحله 14

اطمینان حاصل کنید که مسیر ترکیبی سبز شما هنوز انتخاب شده است ، به بخش Effects از قسمت Appearance توجه کنید و آن جعبه کوچک که مخفف Drop Shadow شماست را فعال کنید تا بررسی کنید. Blend Mode را به Soft Light تغییر دهید ، در کادر X 0 pt و 3 pt را در جعبه Y وارد کنید ، نوار لغزنده Size را به 0 pt بکشید و سپس پانل رنگی آن را باز کنید. رنگ موجود را با R = 25 G = 76 B = 0 جایگزین کنید و نوار لغزنده Alpha را به 50٪ بکشید

مرحله 15

اطمینان حاصل کنید که مسیر ترکیبی سبز شما هنوز انتخاب شده است ، توجه خود را به بخش Effects از صفحه Appearance متمرکز کنید و Drop Shadow دوم را با استفاده از دکمه به علاوه واقع در گوشه پایین و سمت چپ صفحه خود اضافه کنید. این Drop Shadow جدید را انتخاب کنید ، آن را در زیر اثر موجود بکشید و ویژگی های نشان داده شده در تصویر زیر را وارد کنید

مرحله شانزدهم

اطمینان حاصل کنید که هنوز مسیر ترکیب سبز شما انتخاب شده است ، از قسمت Appearance روی قسمت Effects توجه کنید و یک Drop Shadow سوم را اضافه کنید. این Drop Shadow جدید را انتخاب کنید ، آن را در زیر دو افکت دیگر بکشید و ویژگی های نشان داده شده در تصویر زیر را وارد کنید

مرحله 17

اطمینان حاصل کنید که مسیر ترکیبی سبز شما هنوز انتخاب شده است ، توجه خود را روی بخش جلوه ها از قسمت Appearance متمرکز کنید و جلوه موجود Inner Glow را فعال کنید. آن را بالاتر از جلوه های Drop Shadow بکشید و سپس ویژگی های نشان داده شده در تصویر زیر را وارد کنید.

مرحله 18

روی صفحه Layers متمرکز شوید ، یک لایه جدید اضافه کنید و نام آن را "سفید" بگذارید. آن را در قسمت بالای صفحه بکشید و مطمئن شوید که انتخاب آن باقی می ماند.

 

ابزار Brush (B) را انتخاب کرده و روی نوار گزینه های ابزار تمرکز کنید. نوار لغزنده Width را به 2 pt بکشید ، صاف کردن را 5٪ نگه دارید و سپس پنجره پرواز خارج از Saved Brushes را باز کنید. قلم مو را که در تصویر زیر مشخص شده است انتخاب کنید ، رنگ سکته مغزی را روی رنگ سفید قرار دهید و سپس چندین مسیر ظریف را بالای قسمت قطره چکان از متن خود بطور تقریبی همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است ترسیم کنید.

مرحله 19

اطمینان حاصل کنید که تمام مسیرهای لایه "سفید" شما انتخاب شده و از قسمت Appearance روی قسمت Effects تمرکز کنید. Stroke را انتخاب کنید ، Blend Mode را به Overlay تغییر دهید و سپس صفحه رنگی آن را باز کنید و نوار لغزنده Alpha را به 50٪ بکشید.

مرحله 20

به صفحه Layers برگردید ، یک لایه جدید اضافه کنید و نام آن را "black" بگذارید. آن را در قسمت بالای صفحه بکشید و مطمئن شوید که انتخاب آن باقی می ماند.

 

ابزار Brush (B) را انتخاب کنید و مطمئن شوید که همان برس استفاده شده در مرحله قبل هنوز فعال است. رنگ سکته مغزی را به رنگ مشکی تنظیم کرده و سپس مطابق شکل زیر چندین مسیر ظریف را از زیر قطره قطره از متن خود بکشید.

مرحله 21

اطمینان حاصل کنید که تمام مسیرهای لایه "سیاه" شما انتخاب شده و از قسمت Appearance روی بخش Effects تمرکز کنید. Stroke را انتخاب کنید و Blend Mode را به Soft Light تغییر دهید.

مرحله 22

روی صفحه Layers تمرکز کنید ، یک لایه جدید اضافه کنید و آنرا "dots 3" بنامید. آن را در قسمت بالای صفحه بکشید و مطمئن شوید که انتخاب آن باقی می ماند.

ابزار Brush (B) را انتخاب کرده و روی نوار گزینه های ابزار تمرکز کنید. نوار لغزنده Width را به 3 pt بکشید ، صاف کردن را 5٪ نگه دارید و سپس پنجره پرواز خارج از Saved Brushes را باز کنید. براش را که در ابتدای آموزش صرفه جویی کرده اید انتخاب کنید ، رنگ سکته مغزی را روی رنگ سفید قرار دهید و سپس بر روی بوم خود کلیک کنید تا به راحتی یک نقطه 3 پیکسل اضافه کنید. از این تکنیک برای اضافه کردن یک دسته از نقاط مشابه استفاده کنید و تقریباً مطابق شکل زیر آنها را پخش کنید.

مرحله 23

اطمینان حاصل کنید که تمام نقاط از لایه "نقطه 3" شما انتخاب شده و از قسمت Appearance روی قسمت Effects تمرکز کنید. Stroke را انتخاب کنید ، Blend Mode را به Overlay تغییر دهید و سپس صفحه رنگی آن را باز کنید و نوار لغزنده Alpha را به 30٪ بکشید.

مرحله 24

روی صفحه Layers تمرکز کنید ، یک لایه جدید اضافه کنید و آنرا "dots 2" بنامید. آن را در قسمت بالای صفحه بکشید و مطمئن شوید که انتخاب آن باقی می ماند.

ابزار Brush (B) را انتخاب کنید و نوار لغزنده Width را به 2 pt کاهش دهید. به سمت بوم خود حرکت کرده و یک دسته از 2 نقطه px را در نزدیکی آن 3 نقطه px تقریباً مطابق تصویر زیر اضافه کنید.

مرحله 25

اطمینان حاصل کنید که تمام نقاط از لایه "نقطه 2" شما انتخاب شده و از قسمت Appearance روی قسمت Effects تمرکز کنید. Stroke را انتخاب کنید ، Blend Mode را به Overlay تغییر دهید و سپس صفحه رنگی آن را باز کنید و نوار لغزنده Alpha را به 30٪ بکشید.

مرحله 26

روی صفحه Layers تمرکز کنید ، یک لایه جدید اضافه کنید و آنرا "مو" بگذارید. آن را در قسمت بالای صفحه بکشید و مطمئن شوید که انتخاب آن باقی می ماند.

ابزار Brush (B) را انتخاب کرده و روی نوار گزینه های ابزار تمرکز کنید. نوار لغزنده Width را به 1 pt بکشید ، صاف کردن را در 5٪ نگه دارید و سپس پنجره پرواز بیرون بروید. کشویی Roundness را به 100٪ بکشید ، دو کشویی دیگر را نادیده بگیرید و سپس به بخش Contour بروید. انتهای سمت چپ آن مسیر نارنجی را انتخاب کرده و آن را در گوشه بالا ، سمت چپ بکشید و سپس انتهای دیگر را انتخاب کرده و در گوشه پایین ، سمت راست بکشید.

حال رنگ سکته مغزی را روی R = 47 G = 28 B = 23 تنظیم کنید و از این برس استفاده کنید تا همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است ، مقداری از موهای ریز را در متن خود اضافه کنید.

مرحله 27

در آخر ، به صفحه Layers برگردید و یک لایه آخر اضافه کنید. آن را در قسمت پایین صفحه بکشید ، آن را "پس زمینه" بنویسید و مطمئن شوید که آن در انتخاب باقی می ماند. ابزار Rectangle (M) را انتخاب کنید ، اندازه بوم خود را به شکلی ایجاد کنید و آن را با R = 198 G = 221 B = 64 پر کنید.

 

طراحی نهایی

تبریک می گویم ، شما آموزش را تمام کرده اید!

امیدوارم از یادگیری برخی از تکنیک ها و فرآیندهای ارائه شده در این مراحل لذت برده باشید. مثل همیشه ، احساس راحتی کنید که طرح نهایی را تنظیم کنید و آن را به صورت دلخواه خود درآورید.

 

لینک دانلود نوشته :

https://www.graphic.com/content/5-tutorials/22-slime-text-effect/SlimeText.idraw
 

برچسب ها :

نویسنده :  دیزاینو دیزاینو
  • این مطلب پسندیدم: ۰
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده