طراحی در قرون وسطی ( بخش دوم )

طراحی در قرون وسطی ( بخش دوم )

طراحی در قرون وسطی ( بخش دوم )

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    • ساعت : ۰۴:۰۰
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۱۰۷۳
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:

در طول قرن شانزدهم، فرانسه مرکز چاپ و نشر و طراحی کتاب بود. Geoffroy Tory- که توانایی های قابل توجه او شامل طراحی، حکاکی و تصویر است، علاوه بر کار خود به عنوان یک دانشمند و کتاب نویس با انواع، تزئینات و تصاویر که به ظاهر متناقض است و ظرافت و پیچیدگی دارد دست یافتند. در کتاب "ساعت ها" (1531) او ستون هایی از نوع رم را با مرزهای مدولار طراحی کرد. این اشکال شگفت انگیز مکمل ایده آل برای تصاویرش بود.

گسترش دو صفحه از کتاب ساعتهای جفورای توری (1531).               کتابخانه کنگره واشنگتن دی سی

کلود Garamond، طراح قالب و پانچ برش، یکی از شاگردان Tory، در اصطلاح های سبک قدیمی خود، شفافیت و انسجام را به دست آورد. چاپگرها نوعی از او را سفارش دادند تا خودشان را تصرف کنند، و Garamond اولین نوع مستقل مستقل بود که به طور مستقیم با شرکت چاپی مرتبط نبود. کارهای Tory، Garamond، و بسیاری دیگر از هنرمندان گرافیک و چاپگر، استانداردی از برتری در طراحی گرافیک را که فراتر از فرانسه بود گسترش داد.قرن 17 زمان آرام برای طراحی گرافیک بود. ظاهرا سهام طراحي هاي نوشتار، تصاوير چوبي و تزئيناتي كه در طول قرن شانزدهم توليد شد، نيازهاي بيشتر چاپگرها را برآورده كرد و نوآوري اضافي ضروري نبود .

طراحی گرافیک روکوکو

جنبش روکووی قرن نوزدهم که مشخصه آن دکوراسیون پیچیده بود،  Fournier طیف گسترده ای از زیور آلات تزئینی و فونت های گلدار را طراحی کرد و چاپگرهای فرانسوی را قادر ساخت کتاب هایی با پیچیدگی طراحی تزئینی که با معماری و فضای داخلی دوره هماهنگ شده بودرا چاپ کنند .از آنجا که قوانین فرانسه چاپگرها را از چاپ ممنوع کرد، Fournier اغلب صفحات ساخته شده را به چاپگر تحویل داد و در نتیجه نقش طراح گرافیک را پذیرفت .

چاپ سیاه و سفید یک کارت بازرگانی حک شده توسط رابرت کلای، قرن 18

طراحی گرافیک اغلب شامل همکاری متخصصان می شود. بسیاری از هنرمندان قرن نوزدهم در نقاشی کتاب متخصص بودند. یکی از این هنرمندان فرانسوی چارلز آیزن بود.

طرح گرافیکی نئوکلاسیک

در نیمه دوم قرن 18، برخی از طراحان از سبک راکوک خسته شدند و به جای آن از هنر کلاسیک الهام گرفتند .این علاقه از یافته های باستان شناسی اخیر، محبوبیت سفر در یونان، ایتالیا و مصر و انتشار اطلاعات در مورد آثار کلاسیک الهام گرفته شده است. طرح های تایپوگرافی نئوکلاسیک از خطوط مستقیم، اشکال مستطیلی و تزئینات هندسی محروم استفاده می کنند. جان Baskerville، طراح انگلیسی از دوره، طرح های کتاب و قلمهایی ساخته شده است که ارائه یک انتقال بین روکو و نئوکلاسیک. در کتاب های او، از طراحی های فوق العاده  بر روی کاغذ صاف بدون تزئین و یا تصویر استفاده کرد، که منجر به طرح های ظریف و بی نظیر شد. فونت Baskerville دارای سرفیس های واضح تر و کنتراست بیشتری بود و ضخیم و نازک تر از قلم های روکوو بود و نامه های آن عمودی و محور هندسی بیشتر بود

در دهه های بعد از دهه 18 و دهه های اولیه قرن نوزدهم، ژیاماتیتسا بودونی، چاپگر ایتالیایی در سلطنتی مطبوعات (Stamperia Reale) دوک پارما، در کتاب ها و قلم های خود به آرمان های نئوکلاسیک دست یافت. Bodoni بیانیه طراحی خود را در Manuale tipografico (1788؛ "فهرست انواع") گذاشت. نسخه دیگری از این کتاب در سال 1818 پس از مرگ وی توسط کارشناس ارشدش منتشر شد. بوتونی صفحات فوق العاده ای را برای خوانندگان استثنایی حمایت کرد. او خلوص فرم با صفحات ناقص، حاشیه سخاوتمندانه و خط فاصله و نوع های شدید هندسی به دست آورد. این خلوص کارآمد از هر گونه حواس پرتی از عمل خواندن اجتناب می کند. او از الگوی باسکرویل الهام گرفت، زیرا او ترجیحات خود را از طرح های مشتق شده از روکوکو به شکل های نوشتاری مدرن تکامل داد

خانواده Didot از چاپگرهای فرانسه، ناشران و تایپفوردرها نیز در کار خود به آرمانهای نئوکلاسیک دست یافتند. کتاب های طراحی شده توسط Didots حداقل دکوراسیون، حاشیه سخاوتمندانه و مرزهای خطی ساده است. Pierre Didot (معروف به Pierre L'ainne) در چاپ خود از داستانهای معروف دو لوور به کمال فنی دست یافت. در این طرح ها، پیر با استفاده از انواع طراحی شده در ریخته گری برادرش Firmin، که یک نقص قرمز برای تصاویر حکاکی شده توسط هنرمندان مختلف در مدرسه نقاش جادو لوئیس دیوید، نقاش نئوکلاسیک فرانسه بود. چهره های ایده آل در محیط های رومی باستان در شرایط با تکنیک بی عیب و نقص، جزئیات وسواسی و کنتراست های شدید نور و سایه حک شده بود.

برچسب ها :

نویسنده :  دیزاینو دیزاینو
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده