طراحی پورتال (پرتال) سازمانی

طراحی پورتال (پرتال) سازمانی

طراحی پورتال (پرتال) سازمانی

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
    • ساعت : ۱۰:۰۰
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۷۲۹
  • این مطلب پسندیدم: ۰
  • انتشار این مطلب:
پرتال (پورتال) سازمانی چیست؟
پورتال (پرتال ) های سازمانی یکی از شیوه های رایج تبادل اطلاعات با کارکنان، مشتریان و شرکای تجاری سازمان ها محسوب می شوند. پرتال سازمانی وبگاه یا یک درگاه اینترنتی در قالب چهارچوبی یکپارچه برای مدیریت اطلاعات و افراد در داخل یا خارج از مرزهای یک سازمان می باشد. در اصل، پورتال مجموعه ای از صفحات وب شامل محتوا و خدماتی است که به صورت یکپارچه از طریق یک درگاه ارائه می شوند و کاربر را قادر می سازد تا با ورود به یک درگاه از خدمات و امکانات یک یا چند سازمان و مجموعه بهره مند شود. این یکپارچگی کلید طلایی سازمان شماست تا بتوانید با مشتریان، کارمندان یا کاربران تان تعاملی سازمان یافته ایجاد نمایید.
انواع پورتال
چنانچه بخواهیم پورتال ها را بر حسب چگونگی پاسخگویی به نیاز کاربران دسته بندی نماییم، می‌توانیم پورتال ها را به سه دسته زیر تقسیم بندی نماییم.
Business to Business Portal یا پورتال‌های بی تو بی:
این نوع پورتال جهت ارتباط مدیر یا رئسا با نمایندگان و عوامل فروش یک کسب و کار طراحی شده و به عنوان مثال امکاناتی مثل چک کردن موجودی ها، صدور فاکتور، سفارش خرید و سایر موارد مشابه را در اختیار تولید کنندگان، تهیه کنندگان، نمایندگی ها و توزیع کنندگان قرار می‌دهد و این امر به یکپارچه سازی اطلاعات سازمان کمک می‌کند.
Business to Customer Portal یا پورتال‌های بی تو سی:
طراحی این نوع از پورتال ها معمولا جهت ارتباط با مشتریان (CRM) صورت می‌پذیرد و اطلاعات وسیعی از کسب کار را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.
مانند نحوه استفاده از محصول، پرداخت فاکتور ها، سفارش محصولات، ارائه ی نظرات و سایر مواردی که ارتباط یک کسب و کار با مشتریان را بهبود می‌بخشد. معمولا بخش ارتباط کاربر با بخش پشتیبانی مشتریان در این پورتال ها پیش بینی می‌شود. طراحی چنین پورتالی برای سازمان ها و کسب و کارهایی که ارتباط با مشتری برای آنها حائز اهمیت است پیشنهاد می‌گردد.
Business to Expert  Portal یا پورتال‌های ایی تو بی  :
پورتال‌های E2B معمولا به پورتال‌های اینترنتی گفته می‌شود و اغلب برای به اشتراگ گذاری اطلاعات یک سازمان با پرسنل و کارمندان طراحی می‌شود. این پورتال ها معمولا مواردی از قبیل گزارش های کاری، اخبار شرکت، اطلاعات فنی و سخت افزاری و اطلاعات داخلی شرکت یا سازمان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پورتال‌های ای تو بی این امکان را به کارکنان یک سازمان می‌دهند تا در قالب یک سیستم چت یا پیغام خصوصی با یکدیگر در ارتباط باشند.
در نوع دیگری از دسته بندی پورتال ها از نظر موضوع کاری به انواع زیر تقسیم بندی می‌گردند :
طراحی پورتال سازمانی (Enterprise Portal) : این نوع پورتال ها برای استفاده پرسنل جهت بهبود روند دسترسی افراد به اطلاعات، به اشتراک گذاری اطلاعات و کار و مطالعه بر روی اطلاعات صورت می‌پذیرد.
طراحی پورتال‌های کاربردی  (Application Portal): این نوع پورتال ها عموما ارائه دهنده یا نماینده فروش یک سرویس خاص هستند و به عنوان یک رابط برای استفاده از سرویس مورد نظر عمل می‌کنند.
طراحی پورتال‌های اطلاعاتی (Information Portal) : معمولا پورتال‌هایی هستند که برای جمع آوری اطلاعات استاتیک موجود در منابع مختلف استفاده و طراحی می‌شوند.
طراحی پورتال‌های تخصصی (Specialized Portals) : به پورتال‌هایی که برای پیشبرد اهدافی خاص طراحی می‌گردند پورتال تخصصی گفته می‌شود. مانند پورتال مهندسی صنایع یا پورتال مشاوره پژوهشی.
زبان برنامه نویسی پورتال
معمولا از دو بان پی اچ پی (PHP) و ای اس پی (ASP.NET) برای برنامه نویسی پورتال استفاده می‌شود که از بین این دو زبان ، زبان برنامه نویسی (PHP) به دلیل سریعتر بودن، به روز بودن، هزینه کمتر بودن و تعداد بیشتر توسعه دهندگان با اقبال بیشتری رو به رو می‌گردد و امروزه بسیاری از پورتال‌های بزرگ با زبان (PHP) برنامه نویسی شده و در اختیار شرکت‌ها و سازمان‌ها قرار می‌گیرد.
 
دیزاینو ، اولین سایت طراحی گرافیک که میتونید مستقیم با طراح ، داخل سایت چت کنید و صدا و عکس و فایل بفرستید .
دیزاینو طراحی شما را ضمانت می کند .
تشکیل شده از برترین طراحان دانشگاهی
انجام کلیه کارهای گرافیکی : طراحی لوگو ، تایپوگرافی ، اینفوگرافی ، تراکت ، کارت ویزیت ، پوستر ، کاتالوگ ، سایت ، اپ ، بنر ، اسلایدر ، جلد مجله و کتاب ، لیبل ، جعبه ، هرنوع بسته بندی و ...
شماره تماس : 02188321534
تلگرام یا واتساپ : 09125225724
موبایل : 09125225724

برچسب ها :

نویسنده :  دیزاینو دیزاینو
  • این مطلب پسندیدم: ۰
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده