طراحی گرافیک در قرن نوزدهم (قسمت دوم )

طراحی گرافیک در قرن نوزدهم (قسمت دوم )

طراحی گرافیک در قرن نوزدهم (قسمت دوم )

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
    • ساعت : ۰۶:۰۰
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۱۲۶۵
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:

تاثیر ویلیام موریس و پرسنل کلمسکوپ بر طراحی گرافیک، به ویژه طراحی کتاب، قابل توجه بود. مفهوم موریس از صفحه طراحی به خوبی طراحی شده، اشارات زیبای خود و حس یکپارچه طراحی آن - با کوچکترین جزئیات مربوط به کل مفهوم - الهام بخش نسل جدیدی از طراحان گرافیک است. صفحات چاپی او، که اکثریت قریب به اتفاق صفحات در کتاب های خود را تشکیل می داد، با درک مطلب قابل قبول و اعدام شد، درس دیگری که طراحان جوان تر مورد توجه قرار گرفتند. بازنگری جستجوی موریس از سبک های پیشین و تاریخچه طراحی گرافیک نیز از یک فرایند بازسازی پر انرژی برخوردار است که موجب بهبود قابل ملاحظه ای در کیفیت و تنوع فونت های موجود برای طراحی و چاپ می شود. بسیاری از طراحان به طور مستقیم سبک مرزهای Kelmscott، اصطلاحات و نوع سبک را تقلید کردند. بیشتر زمینه های تجاری طراحی گرافیک، مانند چاپ و تبلیغات شغلی، با موفقیت از موریس به دست می آید. نفوذ Kelmscott Press فورا در ظهور جنبش مطبوعات خصوصی فاش شد: پرینتر و طراحان شرکت های کوچک چاپی را تاسیس کردند تا طراحی و چاپ کتاب های با دقت کارآمد، کتاب های محدودی از زیبایی عالی را ایجاد کنند. معمار و طراح چارلز رابرت اشبی، مطبوعات Essex House را در لندن تأسیس کرد و توماس جیمز کابدن ساندرسون، کتاببند، به چاپ سر امری واکر در تهیه نسخه چاپی Doves در Hammersmith پیوست. کتابهای "Doves Press"، از جمله شاهکار برجسته آن، 1903 Doves Press Bible، کتاب های تایپوگرافی بسیار زیبا هستند. آنها هیچ تصویر یا زیور آلات ندارند مطبوعات به جای استفاده از کاغذ خوب، مطبوعات کامل، و نوع نفیس و فاصله برای تولید طرح های صفحه الهام بخش. مطبوعات Ashendene، تحت فرمان انگلیسی انگلیسی C.H. سنت جان هورنبی، یکی دیگر از استادان انگلیسی استثنایی است که در آن دوران بود. به دنبال مثال موریس، این مطبوعات خصوصی به شدت در ارزش اجتماعی ایجاد ارتباطات تصویری جذاب و کاربردی که برای شهروندان در تمام حوزه های زندگی در دسترس بودند، به شدت اعتقاد داشتند.

صفحه بازاریابی کتاب مقدس مطبوعات Doves (1903).

کتابخانه کنگره، مجموعه کتابهای نادر زوووالد.

در ایالات متحده، طراحان نوشتن نامه، به ویژه Frederic W. Goudy و Morris F. Benton، اصطلاح نامه های سنتی را احیا کردند. بروس راجرز، طراح کتاب آمریکایی، همچنین با الهام از جنبش هنر و صنایع دستی نقش مهمی در ارتقاء طراحی کتاب داشته است. راجرز، با استفاده از آرمان های کتاب طراحی زیبا به تولید تجاری، در اوایل قرن بیستم استاندارد کتابهای طراحی شده را تنظیم کرد. یک رادیو کلاسیستی بصری حس خوبی نسبت به تصویر دارد. او همچنین طراحی را به عنوان یک فرایند تصمیم گیری دید، احساس می کرد که انتخاب های ظریف در مورد حاشیه ها، کاغذ ها، سبک ها و اندازه های مختلف، و موقعیت مکانی ترکیب شده برای ایجاد یکپارچگی و هماهنگی. نوعی مورخ بئاتریس ورد نوشت که راجرز "موفق به سرقت آتش الهی شد که در کتابهای مطبوعات Kelmscott ظاهر شد و به نوعی اولین کسی بود که آن را به زمین انداخت."

هنر نو

Art Noveau یک جنبش طراحی بین المللی بود که در دهه 1890 و اوایل قرن بیستم تمام هنرهای طراحی، معماری، مد، مبلمان، گرافیک و طراحی محصول را در بر گرفت. مشخصه تعریفش یک خط انحنای پیچشی بود. طرح های گرافیکی هنر نوآوری اغلب اشکال انتزاعی سبک، خطوط افقی و فضای مسطح را که الگوی چاپ ژاپنی ukiyo-e woodblock الهام گرفته است، استفاده می کند. هنرمندان در غرب از چاپ های اوکیو مطلع شدند، زیرا در نیمه دوم قرن نوزدهم تجارت و ارتباطات بین کشورهای شرقی و غربی افزایش یافت. طراحان بر اساس مثال ژاپنی، طراحان هنر نیویورک، به جای مدل سازی تونال، رنگ را به عنوان ویژگی بصری اولیه گرافیک خود ساختند.

یکی از پوسترهای نوآورانه جنبش هنر نیویورک، هنرمند تولوز-لاوترک، پوستر 1893 رقاصنده جین اوریل بود که بعدا در جاردین پاریس اجرا شد. در این پوستر و دیگران مانند آن، تولوز-لاوترک فضای پر جنب و جوش را با کاهش تصاویر به اشکال ساده ساده که بیانگر عملکرد و محیط زیست است، جذب کرد. اگر چه تولوز-لاوترک فقط حدود سه ده پوستر تولید کرد، کاربرد اولیه اوکیوئی اثر طراحی گرافیکی را به سمت تصویرهای کاهش یافته تر نشان داد که این موضوع به جای تصویر نشان داده شده بود. او اغلب نامه های خود را با تصاویر خود یکپارچه می کند و آن را با استفاده از تکنیک های معمول به عنوان عناصر تصویری ترکیب می کند.

جین اوریل، پوستر لیتوگرافی توسط هنری تولوز-لاوترک، 1893؛ در موزه تولوز-لاوترک، آلبی، فرانسه.

Alphonse Mucha، یک هنرمند جوان چکی که در پاریس کار کرده، به عنوان طراح گرافیک به نمایش گذاشته شده است. او در دهه 1890، طرح هایی را ایجاد کرد که معمولا زنان جوان زیبایی بودند که مو و لباس آنها در الگوهای ریتمیک چرخیده بود و به کمال ایده آل تبدیل شد. او به ساختارهای تنگ نظارتی عناصر تزئینی با الهام از طراحی بیزانس و اسلامی، نامه های تلطیف شده و فرم های زنانه پیچیده تر سازمان یافته است. برای مثال، Mucha مانند بسیاری از طراحان دیگر در ابتدا تبلیغات عمومی را برای طرح های پوستر ترسیم کرد، اما همچنین برای جلسات مجلات، بسته ها، طرح های کتاب، مواد تبلیغاتی و حتی تمبر پستی نیز دریافت کرد. به این طریق، نقش و گستردگی فعالیت طراحی گرافیک در طول دوره به طور پیوسته گسترش یافت.

پوستر برای بازی Lorenzaccio با بازی سارا Bernhardt، طراحی شده توسط Alphonse Mucha، 1896.

کتابخانه کنگره واشنگتن دی سی

آیا برادلی، طراح آموخته آمریکایی آموخته، به عنوان یکی دیگر از کارشناسان اولیه هنر نو ظهور یافت. مجله او پوشش می دهد، سبک نامه، و پوستر طیف وسیعی از روش ها و روش های طراحی را نشان می دهد. برادلی الهام بخش جنبش های هنر اروپایی و صنایع دستی و هنری را به روشی شخصی به تصویر های تصویری تبدیل می کند. تا دهه 1890، فرآیندهای عکسبرداری (ساخت صفحات چاپی از آثار هنری اصلی) کامل شده است. این اجازه تولید دقیق تر از آثار هنری اصلی را از حکاکی دست فراهم می کرد، که اغلب تنها تفسیر گرانرو از اصل بود. کار برادلی که در آن کلمات و تصویر را به یک کل دینامیک پیوند داد، از صفحات با استفاده از این تکنولوژی جدید چاپ شد.

هنر نیوویچ تاریخ گرایی را رد کرد و بر اختراع رسمی تأکید کرد و به همین دلیل آن را تبدیل به یک حرکت انتقالی از طراحی ویکتوریا به جنبش های هنری مدرن در اوایل قرن بیستم کرد. این احساس انتقال در آثار هنری و طراح بلژیک هنری ون د ولده مشهود است. پس از تبدیل نقاشی پس از امپرسیونیست به مبلمان و طراحی گرافیکی در دهه 1890، او از خطوط و اشکال الهام گرفته از دنیای طبیعی استفاده کرد و آنها را نقد کرد تا اینکه به شکل «خالص» ظاهر شدند. به این ترتیب، آنها به عنوان اشکال انتزاعی توسط طراح اختراع شده و نه به عنوان شکل از طبیعت، ظاهر شدند. در آثار مانند پوستر خود را برای کنسانتره مواد غذایی Tropon (1899)، حرکات خطی موجدار، اشکال ارگانیک، و رنگ های گرم رنگی ترکیب شده به بیان گرافیکی غیر هدفمند. گرچه این پوستر به عنوان نشانه ای از فرآیند جداسازی زرده تخم مرغ و سفید پوستان تفسیر شده است، بیننده معمولی آن را به عنوان شکل خالص درک می کند.

پوستر کنسانتره غذایی Tropon، طراحی شده توسط هنری ون د ولد، 1899.

مجموعه فیلیپ بگ مگس

معماران چارلز Rennie Mackintosh و J. Herbert McNair به طور مشابه به بررسی مسائل فرم و الهام بخش بخشی از نظریه ها و کار معمار آمریکایی فرانک لوید رایت، هنرمندان (و خواهران) مارگارت و فرانسیس مک دونالد در یک دوره انقلابی خلاقیت از آغاز در 1890s این گروه در گلاسکو، اسکاتلند، ساختار مستطیل شکل با تصاویر عاشقانه و مذهبی را در مبلمان، صنایع دستی و طرح های گرافیکی خود، به طور غیر متعارف، ترکیب می کند. برای مثال، در پوسترهایی که برای موسسه هنرهای زیبای گلاسکو (1895) ساخته شده است، تاکید گروه بر افزایش ترکیب عمودی آشکار است.

پوستر موسسه هنرهای زیبا در گلاسکو، طراحی شده توسط J. Herbert McNair، فرانسیس مکدونالد، و مارگارت مکدونالد، 1895.

کتابخانه کنگره واشنگتن دی سی

برچسب ها :

نویسنده :  دیزاینو دیزاینو
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده