طراحی گرافیک مدرن: جهت و هدف

طراحی گرافیک مدرن: جهت و هدف

طراحی گرافیک مدرن: جهت و هدف

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    • ساعت : ۲۳:۰۰
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۷۸۰
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:

طراحی گرافیک مدرن: جهت و هدف

 

مقاله ای که اهداف مختلفی را با طراحی گرافیکی مدرن ارائه می دهد: نام تجاری، ناوبری UI، طلسم ها و نامه ها، آموزش ها، پوستر ها و انیمیشن ها.

 

جزئیات دقیق نیست. آنها طراحی می کنند. "این کلمات مربوط به ماهیت کار، بیان شده توسط چارلز ایامز، تبدیل به یک حقیقت شناخته شده ابدی برای طراحان گرافیک است. آنها در واقع افرادی هستند که یک پل بین هنر و طراحی هدفمند تمرکز می کنند. آنها قدرت هنر و عملکرد را در محدوده اهداف خاص و مخاطبان قطعی ترکیب می کنند. آنها کار زیبایی را برای مردم انجام می دهند.

در اینجا در Tubik ما همه انواع سنگ ها را به این طریق احساس کرده ایم. امروزه از خوانندگان ما دعوت می کنیم که اهداف گوناگونی را بررسی کنند که برای طراحی گرافیک می تواند بسیار مفید باشد زیرا ما در عمل طراحی شده است.
طراحی گرافیک چیست؟

همانطور که در یکی از مقالات قبلی ما در مورد این موضوع ذکر شد، طراحی گرافیک را می توان به عنوان حوزه فعالیت انسان شناخت که بر روی تقاطع چند جهت، اول از همه، هنرهای تجسمی، ارتباطات و روانشناسی قرار دارد. اساسا طراحان گرافیک از طریق عناصر گرافیکی (تصویری) مانند تصاویری از سبک و پیچیدگی های مختلف، انواع و فونتها، پیکتاراما، شکل ها و اندازه ها، رنگ ها و سایه ها، خطوط و منحنی ها و ... طراحی می کنند. طراح گرافیک باعث می شود تمام آن عناصر ادراک بصری پیام را انتقال می دهد، بنابراین او آنها را عملی می کند. بنابراین، می توان گفت که طراحان گرافیک هنرمندان استعدادهای خود را بیشتر در هنر خالص و نه هنر ارتباطی و هدفمند اعمال می کنند.

طراحی مدرن گرافیک به طور گسترده ای پوشش می دهد تمام حوزه های زندگی انسان است که ارتباطات بصری، از کتاب ها و پوسترها تا برنامه های کاربردی تلفن همراه پیشرفته و انیمیشن 3D را پوشش می دهد. بیایید به مسیرهایی که در آن طراحان گرافیک می توانند خلاقیت خود را به خاطر حل مشکلات و رفع نیازها بیان کنند، نگاه کنیم.

 

جهت طراحی گرافیک

امروزه طراحی گرافیک یک زمینه فوق العاده وسیع برای استفاده از استعدادهای هنری است. به طور خاص، شامل موارد زیر است:

     طراحی سرمقاله
     تصویر
     هویت (لوگو و نام تجاری)

    طراحی  نمادها
     تایپوگرافی
     گرافیک رابط و عناصر
     تبلیغات چاپ
     آیتم های بزرگ چاپی مانند پوسترها و بیلبوردها
     علائم
     بسته بندی و غیره

بنابراین، به راحتی دیده می شود که طراحان مدرن در این حوزه گزینه های متعددی برای اعمال استعدادهای خود دارند. در تمام جهات ذکر شده، هدف اصلی طراحی گرافیک این است که به وسیله روش ها و تکنیک های هنری به یک هدف خاص یا حتی مجموعه ای از آنها بپردازیم.

طراحی گرافیک در زندگی مدرن پر از دستگاه های دیجیتال در حال تبدیل شدن بیشتر و بیشتر تکنولوژیکی است. ماسیمو Vignelli طراح مشهور ایتالیایی گفت: "زندگی یک طراح، زندگی مبارزه است. مبارزه با زشتی. درست مانند یک پزشک در برابر بیماری مبارزه می کند. برای ما بیماری بصری چیزی است که ما در اطراف داریم و آنچه ما تلاش می کنیم این است که آن را به نحوی با طراحی درمان کنیم. »به یاد آوردن کلمات ما باید بگویم که اهداف طراحی گرافیک مدرن بیشتر و بیشتر تحت فشار قرار گرفته است. نه تنها شیء فیزیکی و دیجیتال را زیبایی می دهد، بلکه به کاربران آن کمک می کند، آنها را هدایت می کند، راه خود را هدایت می کنند که از طریق آنها می توانند از لذت زیبایی شناختی و مزایای حل مسئله برخوردار شوند.


اهداف طراحی گرافیک

امروزه طراحی گرافیکی می تواند اهداف متنوعی را تعیین کند. به ندرت اتفاق می افتد که هدف طراحی گرافیک فقط یک هدف را انجام می دهد. با نگاهی به مهمترین آنها، ما به موارد ذیل اشاره می کنیم.
شناسایی

این هدف اول از همه دلایل نام تجاری است. این در درجه اول در ایجاد آرم ها است که معمولا پایه و اساس کل استراتژی مارک را پایه گذاری می کند. این وظیفه است که در آن طراحان با عوامل متعددی که ویژگی های خاص مخاطبان مورد نظر، قوانین و قوانین هماهنگ هنری، روانشناسی رنگ و شکل تاثیر بر ادراک و احساسات انسان، وضعیت فعلی در بازار، اهداف کسب و کار برند یا شرکت

آرم های متعددی که توسط طراحان استودیو انجام شده ثابت می کنند که این تصویر نمادین نقش مهمی در تمامی مراحل بعدی استراتژی برند، از جمله کارهای چاپی (مانند پوسترها، کارت های کسب و کار، قالب های مستند سازمانی و غیره)، طراحی رابط (زمانی که نام تجاری یا شرکت از دیجیتال استفاده می کند منابع و کانال های رسیدن به مشتریان خود مانند وبلاگ ها، وب سایت ها، برنامه ها، ویدجت ها و غیره)، آیتم های مارک (مانند لوازم التحریر، فنجان، دفترچه یادداشت ها و غیره) و سایر جهات. لوگو کارآمد معمولا بر اساس تجزیه و تحلیل عمیق است که توسط استعداد و مهارت طراح پشتیبانی می شود و ترکیبی متعادل از هنر و عملکرد ارائه می دهد. با در نظر گرفتن تمام جزئیات، طراح نوع و تصویر یک لوگو را که با اهداف شرکت یا استراتژی برند مطابقت دارد، انتخاب می کند.

زیباسازی

این عملکرد گسترده ای از موارد طراحی گرافیکی است که تحقق همه جانبه خود را در کلیه حوزه های کاربران در تعامل با موارد بصری ، از تبلیغات گرفته تا جلد کتاب و کارتون ، گرفته تا رابط کاربری انواع مختلف ، بسته بندی ، عکس و تن سایر موارد پیدا کرده است. . این یک راز نیست که مردم نه تنها موجودات منطقی بلکه عاطفی هستند ، و بیشتر ما بصری رانده می شوند و از نظر زیبایی شناختی درگیر هستند. اگرچه محتوا و کارکردها مهمترین عوامل در حل مسئله هستند ، اما روند کلاسیک قدیمی تغییر نکرده است: مردم هنوز هم معتقدند که لباس خوب کارت دعوت است. ظاهر جذاب و شیک به طور سنتی بسیار مهم است تا کاربر خود را در مورد آزمایش محصول به خصوص در شرایط رقابت شدید مدرن فکر کند.

طراحی گرافیک در تمام انواع آن یک ابزار قدرتمند برای زیباسازی رابط می باشد. این را می توان در کوچکترین جزئیات مانند آیکون و تا عناصر مهم مانند تصاویر و طلسم استفاده می شود.

تنظیم موضوع

طیف گسترده ای از تکنیک های طراحی گرافیک و تنوع رویکردها پایه و اساس پایه ای برای تنظیم موضوع محصول ارائه شده از طریق عناصر بصری ایجاد می کند. مانند کپی قادر است نه تنها پیام را انتقال دهد، بلکه تن و صدا ارتباط برقرار می کند، عناصر بصری، از جمله پس زمینه، تایپوگرافی، ترکیب، پالت رنگ، اشکال و اندازه، روش های سبک می تواند بلافاصله به اطلاع کاربر در مورد ویژگی ها و بخش بازار برنامه و یا وب سایت و همچنین به احساسات مخاطبان هدف تجدید نظر. ادراک بصری نقش غیر قابل باور در تصمیم گیری را بازی می کند، به ویژه در مواردی که اولین تعامل وجود دارد که تنها چند دقیقه کوتاه و گاهی اوقات حتی ثانیه ها برای کاربر علاقه مند است. این ویژگی همچنین زمانی کار می کند که گرافیک گرایش ها یا حوادث خاص را برجسته می کند.

 

توضیح و هدایت

این کار از عناصر طراحی گرافیکی به طور گسترده ای در چاپ و در همه انواع رابط ها، به ویژه در آموزش های مختلف، کتابچه راهنمای، راهنمایی ابزار، راهنماهای و غیره استفاده می شود. بدون نیاز به گفتن است که در اینجا یک تصویر واقعا ارزش هزار کلمه : موجب صرفه جویی در زمان با ارزش و کمک به جلوگیری از بلوک های بزرگ کپی. علاوه بر این، گرافیک مبتنی بر تحلیل کامل مخاطبان هدف مکانیسم همدلی و تجدید نظر عاطفی است که همچنین تجربه کاربر را بهبود می بخشد و از اهداف کسب و کار پشتیبانی می کند.

افزایش ناوبری

عناصر گرافیکی سفارشی یک ابزار عالی برای افزایش ناوبری و در نتیجه ارتقا قابلیت استفاده هستند. بر اساس تحقیق و آزمایش کاربر، می تواند تاثیر زیادی بر روی تبدیل و حفظ خوانندگان، ارائه جریان آسان سفر از طریق وب سایت و یا برنامه. علاوه بر این، تمام این نفوذ مثبت با لذت زیباییشناسی که کاربران از عناصر بصری پیچیده و ترکیب هارمونیک دریافت می کنند، پشتیبانی می شود.

تقویت ارتباط با شخصیت

عنصر شخصی سازی تفکرانه در محصول می تواند تجربه کاربر مثبت را افزایش دهد، تصویر برند و آگاهی از نام تجاری را افزایش دهد. این یکی از دلایلی است که باعث می شود تاکتیک ها بخشی از مفهوم طراحی عمومی و استراتژی محتوا باشند. و این کاری است که طراحان گرافیک می توانند بهترین آنها را نشان دهند. طلسم کارآمد باید بر اساس تجزیه و تحلیل کامل نیازها، آرزوها و انتظارات مخاطبان هدف، و همچنین مطالعه محتاطانه از محیط بازار برای پشتیبانی از سطح مناسب اصالت به عنوان پایه ای برای راه حل های موثر طراحی مبتنی باشد.

طلسم ها نیز در رابط ها بسیار مفید هستند: آنها روند کلی را تحریک می کنند، توجه کاربر را جذب می کنند، تبدیل به عنصر به یاد ماندنی می شوند، حمایت مهمی را برای مفهوم سبکی ایجاد می کنند و توهم ارتباط مستقیم با کاربر را ایجاد می کنند.

ساخت کپی شیک

یکی دیگر از دیدگاه های مهم طراحی گرافیک، تایپوگرافی است. طراحان معمولا مایلند کپی را در محصولات نه تنها قابل خواندن ، بلکه زیبا، جذاب و احساسی نیز بکار گیرند. در موارد علامت گذاری برای نام تجاری، آن را نیز می افزاید: از جمله ویژگی های حیاتی به عنوان اصالت و شناخت.

همانطور که می بینیم، اهداف متعددی وجود دارد که می توان آنها را تعیین کرد و همچنین اهداف متعدد را که می توان از طریق طراحی گرافیکی به دست آورد، وجود دارد. تنوع رویکردها به ایجاد راهکارهای منحصر به فرد و منحصر به فرد طراحی کمک می کند و با پشتیبانی از تحقیقات، تجزیه و تحلیل و آزمایش های متمرکز از عناصر طراحی گرافیک می تواند به طور موثر قابلیت استفاده، تقویت نام تجاری و ارائه تجربه کاربر مثبت را فراهم کند. این نقطه ای است که در آن هنر و قابلیت ادغام و تقسیم به خاطر حل مسائل و ایجاد خوشبختی مردم است

تیم طراحی گرافیک آنلاین دیزاینو

 

دیزاینو ، اولین سایت طراحی گرافیک که میتونید مستقیم با طراح ، داخل سایت چت کنید و صدا و عکس و فایل بفرستید .
دیزاینو طراحی شما را ضمانت می کند .
تشکیل شده از برترین طراحان دانشگاهی
انجام کلیه کارهای گرافیکی : طراحی لوگو ، تایپوگرافی ، اینفوگرافی ، تراکت ، کارت ویزیت ، پوستر ، کاتالوگ ، سایت ، اپ ، بنر ، اسلایدر ، جلد مجله و کتاب ، لیبل ، جعبه ، هرنوع بسته بندی و ...
شماره تماس : 02188321534
تلگرام یا واتساپ : 09125225724
موبایل : 09125225724

برچسب ها :

نویسنده :  دیزاینو دیزاینو
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده