عکاسی سیاه و سفید

عکاسی سیاه و سفید

عکاسی سیاه و سفید

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    • ساعت : ۲۱:۰۰
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۱۶۹۸
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:

عکاسی سیاه و سفید برای طرفداران تک رنگ

 

عکاسی سیاه و سفید

هنگامی که عکس های رنگی به حقیقت تبدیل شدند، عکاسی سیاه و سفید در ابتدا آرام و قدیمی به نظر می رسید. پس ، همه چرا خود را به سایه های خاکستری متفاوتی محدود می کنند ، زمانی که طیف رنگی  در اختیار آنها بود؟

با این حال، عکس های تک رنگ در نهایت سبب شد تا دوباره بازسازی شود. این به این دلیل است که در بسیاری از موارد این عکس ها  جذاب تر و خیره کننده تر از معادل رنگ آنها هستند. . می تواند باعث حواس پرتی از داستان اصلی یک عکس شود. حذف آن کمک می کند تا تمرکز بیننده را بر موضوع و عواطف تصویر جلب کند.

عکس های سیاه و سفید می توانند یک تصویر قوی ارائه دهند . خصوصیات شبیه سایه، نور، بافت و الگو، هنگامی که پیوست رنگ از بین می رود، در حالت نفس گیرانه تشدید می شود.

به یک معنا، عکاسی سیاه و سفید ، زمان را از معادله حذف می کند. شما می توانید یک عکس از دهه 1940 و یک شات را  مقایسه کنید.

فیلم سیاه و سفید تماشا کنید

فیلم های اولیه ، سیاه و سفید تولید شدند. در عوض، آنها مجبور بودند بر روی نور و سایه های مختلفی تکیه کنند تا پیامشان را انتقال دهند .

عشق، نفرت، حسادت، تحسین، افسردگی و تحقیر همه با استفاده از نور روایت شد. اگر فقط در عکاسی سیاه و سفید شروع به کار کنید، این فیلم های قدیمی یک راه سریع برای درک کارهای اینچنینی است .

تجهیزات مناسب را انتخاب کنید

برای حدود دو دهه، دوربین های دیجیتال دوربین های فیلم را جایگزین کردند و صنعت عکاسی را تحت سلطه قرار دادند. با ظهور اسمارت فون ها و تبلت های ارزان قیمت که از دوربین های داخلی  با کیفیت برخوردار هستند، علاقه مندان بسیاری ، ابزارهای مناسب برای سرگرمی عکاسی خود را پیدا کرده اند.

هنگام انتخاب یک دوربین، به لنزها و فیلترها توجه کنید. یک عکس monochromatic خوب به شدت به کنتراست و تونیک تیز متکی است.

چگونه از نور استفاده کنیم ؟

بعضی از نقاط در کیفیت عکس به عنوان نور نقش دارند. برای تنظیم صحنه برای یک عکس سیاه و سفید استثنایی، با جستجو برای یافتن و درک نور، شروع کنید.

اگر میخواهید بر نور طبیعی تکیه کنید، گاهی اوقات باید صبور باشید و صبر کنید تا عناصر به طور کامل هماهنگ شوند. وقتی که لحظه ای می رسد، چندین عکس بگیرید. شما همیشه نمی دانید که تصویر خاصی برجسته است؛ بعدا در آینده مشخص می شود که آن را بهتر می شناسید.

به یاد داشته باشید که همه نورها، به ویژه نور طبیعی، در عکاسی برابر نیست. به عنوان یک قاعده کلی، هنگامی که خورشید درخشان است، از گرفتن عکسهای سیاه و سفید اجتناب کنید. روشنایی بیش از حد جزئیات را خراشیده و تصاویر را پاک می کند. شما احتمالا یک عکس زیبا در اوایل صبح، اواخر بعد از ظهر و در روزهای بارانی دارید.

آزمایش با نور صاف

این کار کمی متضاد بین سایه ها و برجسته ها است و اغلب به عنوان تصاویر خسته کننده، بی حوصله و کسل کننده دیده می شود. با این حال، نور صاف می تواند برای هنر سیاه و سفید بسیار چشمگیر است.

نور صاف طیف گسترده ای از نوردهی را ندارد، بنابراین شما مجبور هستید عناصر صحنه را بررسی کنید و تمرکز خود را روی یک یا چند طیف عمیق که توجه را جذب کند. این ، جزئیات و نقایص پوست را پنهان می کند که یکی از دلایلی است که نور تخت به طور گسترده ای در زیبایی و عکاسی مد استفاده می شود.

عمیق تر سیاه، روشن تر سفید

این یکی از اصول اصلی هنر سیاه و سفید است، به این ترتیب رنگهای تیره را عمیقتر می کند، به طوری که سفید و رنگ های روشن تر، درخشان تر به نظر می رسد. این بازی بر روی ادراک انسان است که در آن دیدگاه تیره های تاریک باعث ایجاد تصور می شود که هر عنصر دیگر در صحنه باید روشن تر باشد.

استفاده از فیلترها

 

شما نمی توانید پتانسیل کامل خود را در عکاسی سیاه و سفید مدرن تحقق بخشید اگر نتوانید قدرت فیلتر را مهار کنید. برای مثال پلاریزاسیون برای تاریک کردن آسمان ها و ایجاد یک محیط شگفت انگیز استفاده کنید. همچنین می توانید از کلاس تقسیم بندی برای اهداف مشابه استفاده کنید.

اگر مایلید از فیلترها با موفقیت استفاده کنید، فکر کردن به سیاه و سفید بسیار مهم است. این به مقدار زیادی یادگیری، تمرین و ناکامی ها احتیاج دارد و در نهایت درست می شود.

استفاده از فیلترها

شما نمی توانید پتانسیل کامل خود را در عکاسی سیاه و سفید مدرن تحقق بخشید اگر نتوانید قدرت فیلتر را مهار کنید. برای مثال پلاریزاسیون برای تاریک کردن آسمان ها و ایجاد یک محیط شگفت انگیز استفاده کنید. همچنین می توانید از کلاس تقسیم بندی برای اهداف مشابه استفاده کنید.

اگر مایلید از فیلترها با موفقیت استفاده کنید، فکر کردن به سیاه و سفید بسیار مهم است. این به مقدار زیادی یادگیری، تمرین و ناکامی ها در نهایت درست می شود.

یک موضوع مناسب را انتخاب کنید

برخی از عکس ها رنگ خود را قرض می دهند، اما سیاه و سفید به نظر نمی رسند. به عنوان مثال، عکس های غروب خورشید به رنگ آسمان بستگی دارد تا تأثیر مورد نیاز را تحویل دهد. به همین دلیل دشوار است که یک تصویر سیاه و سفید چشمگیر از غروب خورشید داشته باشید. گلها و پرندگان رنگارنگ نمونه های دیگری هستند

عکسهای سیاه و سفید این احساس قدیمی را دارند که با موضوعات روستایی مانند حصارهای قدیمی و تجهیزات  مزرعه ای بهتر کار می کنند. یک پرتره از یک فرد سالخورده نشان دادن چروک ها و خطوط در چهره سالخوردگان، تاثیرات بصری بیشتری نسبت به رنگ های سیاه و سفید دارد.

تضاد

در عکاسی سیاه و سفید، رنگی ندارد که کنتراست های عکاسی عناصر جداگانه را روی عکس شما بیفزاید. شما باید روی سایه خاکستری تکیه کنید تا تمایز را به تصویر بکشید. به عنوان مثال، با قرار دادن یک آیتم رنگی روشن در مقابل یک پس زمینه تاریک، از کنتراست استفاده کنید. این همچنین به شما اجازه می دهد که عمق را از طریق سایه ها اضافه کنید.

عکس های سیاه و سفید در جالب ترین آنها زمانی که بافت های متمایز و الگوهای تصویر تسلط می یابند. عناصر مانند درختان، حصارها، جاده ها و مردم، بینندگان را به عکس جذب می کنند و آنها را به موضوع هدایت می کنند.

یکی از راه های اجتناب از فضای مرده، استفاده از قانون سوم است. قاب عکس را به سه قسمت افقی و عمودی تقسیم کنید. همانطور که در برخورد با موضوع مورد نظر در مرکز عکس قرار دارد، آن را در تقاطع هر دو این خطوط تقسیم قرار دهید.

نتیجه :

در عکاسی سیاه و سفید، موفقیت بستگی به توجه زیادی به روشنایی، ترکیب، فرآیند و تجهیزات دارد. با این وجود، انتخاب  درست و توسعه تکنیک لازم، شما را در مسیر ایجاد تصاویر مونوکروماتیک فراموش نشدنی قرار می دهد.

 

برچسب ها :

نویسنده :  دیزاینو دیزاینو
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده