معرفی ۴ نرم افزار برتر دنیا برای ساخت انیمیشن

معرفی ۴ نرم افزار برتر دنیا برای ساخت انیمیشن

معرفی ۴ نرم افزار برتر دنیا برای ساخت انیمیشن

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
    • ساعت : ۱۲:۰۰
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۸۸۴
  • این مطلب پسندیدم: ۰
  • انتشار این مطلب:

یکی از بهترین کاربردهای کامپیوتر در دنیای امروز، توانایی پردازش قوی آنها جهت خلق فیلم و انیمیشن می باشد. در این پست، ۴ نرم افزار برتر حال حاضر در دنیا، جهت تولید انیمیشن را به شما معرفی می کنیم و انیمیشن های برتر تهیه شده توسط هر نرم افزار را بعنوان نمونه برای قضاوت بهتر شما قرار می دهیم.

۱- نرم افزار لومیون Lumion- ساده و سریع

 

لومیون که عمدتا توسط طراحان داخلی، معماران و کسانی که انیمیشن را برای معرفی مختصر کارهایشان می خواهند، استفاده می شود، نرم افزاری نسبتا جدید و قدرتمند است که با سایر نرم افزارهای طراحی همچون ۳dsmax، Rhino ، اسکچاپ و … سازگاری کامل دارد. سیستم مورد نیاز در این نرم افزار در حد متوسط بوده و با یک کامپیوتر معمولی می توانید رندرهای خوبی خلق کنید. کافی است مدل خود را در نرم افزار رویت، اسکچاپ، تری دی مکس، راینو و … تهیه کنید و وارد نرم افزار کنید و براحتی آن را انیمیت کنید. جدیدترین نسخه آن Lumion ۸ می باشد.

 

  • نمونه انیمیشن تولید شده توسط این نرم افزار
   
۲- نرم افزار تری دی مکس ۳dsmax- منعطف و کاملا سازگار
 
  تری دی مکس نرم افزاری است که بسیار گسترده بوده و تقریبا با تمامی نرم افزارهای سه بعدی سازی موجود در بازار سازگار می باشد. نکته بسیار مهم در مورد تری دی مکس این است که شما هم کار سه بعدی سازی و هم انیمیشن را می توانید در داخل خود نرم افزار انجام دهید (در لومیون باید مدل سه بعدی را از بیرون وارد کنید). ضمنا مدل های آماده (میز، صندلی، درخت، ماشین و…) و حتی متریال های آماده زیادی برای تری دی مکس بصورت آماده در بازار توسط شرکت های مختلف تهیه شده است که بصورت آماده می توانید در کار خود استفاده کنید و سرعت سه بعدی کردن را افزایش دهید. یک نکته ای که در مورد نرم افزار تری دی مکس باید مدنظر داشته باشید این است که این نرم افزار برای نورپردازی، رندر و ساخت انیمیشن، یک کامپیوتر قوی نیاز دارد و بعضی رند تصاویر حتی ممکن است تا ۳ ساعت طول بکشند. جدیدترین نسخه آن در حال حاضر تری دی مکس ۲۰۱۸ می باشد. ضمنا حتما باید از پلاگین Vray در این نرم افزار استفاده کنید تا نتایج بهتری دریافت کنید.    
  • نمونه انیمیشن تولید شده توسط این نرم افزار
 
۳- نرم افزار مایا-قدرتمند و جدید
 
   
یکی از جدیدترین نرم افزارهای مدلینگ و ساخت انیمیشن، نرم افزار مایا می باشد. با سایر نرم افزارهای طراحی همچون ۳dsmax، Rhino ، اسکچاپ و … سازگاری کامل دارد و در زمینه سه بعدی کردن بسیار قدرتمند است (در این زمینه از تری دی مکس آسان تر است). مانند تری دی مکس، باید از پلاگین Vray برای طبیعی تر کردن انیمیشن های خود استفاده کنید. نقطه ضعف آن نسبت به تری دی مکس این است که مدل های آماده و متریال های از پیش ساخته برای آن در بازار کمتر تولید شده اند. برای خلق یک انیمیشن در این نرم افزار به یک سیستم متوسط رو به بالا نیاز دارید و جدیدترین و بهترین نسخه آن نسخه ۲۰۱۷ می باشد.
   
  • نمونه انیمیشن تولید شده توسط این نرم افزار
 
۴- نرم افزار بلندر Blender – رایگان و دارای افکت های فراوان
 
  این نرم افزار رایگان که معمولا برای ساخت بازی های مختلف هم مورد استفاده قرار می گیرد، بهترین نرم افزار رایگان برای ساخت انیمیشن است اما در مقایسه با ۳ نرم افزار بالا، ضعف هایی دارد. اگر افکت های فراوان و جلوه های ویژه مختلف موجود در این نرم افزار متن باز را نادیده بگیریم، سرعت کار با آن کمی در قیاس با سه نرم افزار بالا کمتر است ولی نتایج آن دست کمی از نرم افزارهای بالا ندارد و حتی گاهی کیفیت انیمیشن های تولید شده بهتر است. سیستم مورد نیاز در این نرم افزار در حد متوسط بوده و با یک کامپیوتر معمولی می توانید رندرهای خوبی خلق کنید. می توانید مدل خود را در خود نرم افزار بسازید و سپس متحرک کنید و می توانید مدل خود را از سایر نرم افزارها وارد کنید. جدیدترین نسخه Blender ۲.۷.۹ می باشد.    
  • نمونه انیمیشن تولید شده توسط این نرم افزار

برچسب ها :

نویسنده :  دیزاینو دیزاینو
  • این مطلب پسندیدم: ۰
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده