نحوه ایجاد حرکت در طراحی

نحوه ایجاد حرکت در طراحی

نحوه ایجاد حرکت در طراحی

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    • ساعت : ۰۰:۰۰
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۱۵۴۳
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:
نحوه ایجاد حرکت در طراحی
 
 
 
آیا تاکنون به یک طرح نگاه کرده اید و احساس می کنید که در حال حرکت است - حتی اگر منطقا می دانستید که این یک تصویر ایستا است؟ خوب ، این تصادفی نبود.
جنبش یکی از اصول اصلی طراحی است که طراحان برای تنفس زندگی از طراحی های خود استفاده می کنند. بنابراین ، اگر به نظر می رسد طرح در حال حرکت است ، به این دلیل است که به این ترتیب در نظر گرفته شده است.
اما دقیقا چگونه ، شما یک حس حرکت را در یک تصویر ثابت ایجاد می کنید؟ چرا اینقدر مهم است؟ و تکنیک هایی که می توانید استفاده کنید تا عناصر طراحی شما زنده شود و به نظر می رسد که روی صفحه یا صفحه در حال حرکت هستند؟
انواع مختلف حرکت در طراحی
قبل از اینکه به نحوه ایجاد حرکت در طراحی بپردازیم (و چرا مهم است) ، اجازه دهید مختصراً بر انواع مختلف حرکتی که در طراحی گرافیک وجود دارد ، لمس کنیم.
 
جنبشی، وابسته به حرکت، ناشی شده از حرکت
طراحی جنبشی برای تأثیر بر حرکت حرکت می کند. یا به عبارت دیگر ، حرکت جنبشی با طرح هایی که در واقع حرکت می کنند ، ارتباط دارد. بنابراین ، اگر یک آرم متحرک یا GIF ایجاد می کنید؟ این حرکت جنبشی است.
مانند نگاه هندسی این GIF؟ شما می توانید به همان سبک در طرح های استاتیک خود ، مانند آرم خود ضبط کنید - بدون انیمیشن لازم نیست. با یکی از الگوهای آرم Canva ، مانند لوگوی نعنا هندسی Hipster یا لوگوی جواهرات هندسی درجه یک ، نگاهی بیندازید.
جنبشی، وابسته به حرکت، ناشی شده از حرکت
 
 
 
توهم حرکت
 
 
تا به حال یک توهم نوری دیده اید — جایی که به نظر می رسد عناصر مختلف در واقع روی صفحه یا صفحه ضربان می زنند؟ این توهم حرکت است

توهم حرکت با نحوه تعامل عناصر مختلف طراحی با یکدیگر به منظور ایجاد توهم حرکت ارتباط دارد.


ریتمیک
 
حرکت ریتمیک با نحوه حرکت طبیعی چشم در طول طرح ارتباط دارد. شما می توانید خطوط ، فرم ها ، رنگ ها و سایر عناصر طراحی را به صورت استراتژیک استفاده کنید تا چشم بیننده خود را در طول طراحی خود به روشی خاص هدایت کنید - ریتم اگر بخواهید - که در نهایت باعث ایجاد حس حرکت می شود.

طراحی ریتمیک حس حرکت به این نقاشی ژیمناستیک را می بخشد — و پالت رنگ روشن و مدرن باعث جذابیت بصری می شود. آیا می خواهید طرح های جذاب و توجه خود را بسازید؟ با یکی از الگوهای قالب Canva ، مانند تولد تولد مشهور Purple August Instagram Post یا Post Post Countdown Modern Instagram ، شروع کنید.

چرا حرکت در طراحی گرافیک مهم است؟

 
 
 
بنابراین ، قبل از اینکه به نحوه ایجاد حس حرکات در طراحی گرافیک بپردازیم ، ابتدا به این بحث می پردازیم که چرا حرکت در طراحی بسیار مهم است.

حرکت باعث ایجاد تصاویر پویا تر می شود. و گرچه ممکن است این چیزی نباشد که با هر طراحی می خواهید ، اگر می خواهید طرح های شما احساس سرزنده ای داشته باشند ، ایجاد یک حس حرکت باعث می شود که این "زنده بودن" به پروژه تکمیل شده شما برسد.

انواع مختلفی از طرح های مختلف وجود دارد که می تواند از کمی تحرک بهره مند شود. آیا در حال نمایش صحنه پیک نیک هستید؟ حرکت درگیر می تواند باعث شود احساس کنید شخصیت های شما در حال بلند شدن هستند ، به سمت کولر می روند و یک PB + J. را می گیرند. طراحی یک پوستر برای یک جشنواره موسیقی دهه 60؟ وارد کردن حرکت به تصاویر هندسی می تواند یک اثر روانگردان ایجاد کند که می تواند برای عصر و مخاطب صحبت کند. آیا می خواهید یک آرم ایجاد کنید که از رقابت شما برجسته باشد؟ ترکیب عناصر جنبشی (مانند اشکال متحرک) می تواند به شما در جدا کردن بسته کمک کند.

نکته این است که تزریق طرح های شما با حرکتی می تواند باعث شود احساس تأثیر پذیری ، پویایی و زنده تری داشته باشید - که در بسیاری موارد دقیقاً همان چیزی است که شما نیاز دارید تا طرح های خود را به سطح بعدی برسانید.

مانند حس حرکت در پوستر میتس دانسرو — و می خواهید این طرح حرکات را برای طرح های خودتان به تصویر بکشید؟ با یکی از الگوهای پوستر Canva ، مانند یا White with Cut-Out Image Poster Dance Modern مدرن یا پوستر نمایش رقص مدرسه ، نگاهی بیندازید.
 
نحوه ایجاد حرکت در طراحی
خوب ، بنابراین اکنون که "چرا" پشت حرکت در طرح ها را می دانید ، بگذارید "چگونه" را پوشش دهیم - استراتژی ها و تکنیک های مختلفی که می توانید برای ایجاد حس حرکت در طرح های خود استفاده کنید.

خطوط حرکت اضافه کنید
اگر شما از آن بچه هایی بودید که دوست داشتید در حاشیه نوت بوک خود چهره های چوب و حیوانات کارتونی بکشید ، می دانید که کشیدن مجموعه ای از خطوط در پشت آن شخصیت ها نشانه ای جهانی از حرکت آنها بود.

این کار در زمان 10 سالگی بود ، و هنوز هم امروز کار می کند.

اضافه کردن خطوط حرکتی در پشت یک عنصر گرافیکی یک نشانه بصری است که به هر کسی که به دنبال طراحی شما می باشد ، اجازه می دهد تا بداند که عنصر طراحی قرار است در حال حرکت باشد.

می توانید آن را ساده و به معنای واقعی کلمه نگه دارید فقط از خطوط استفاده کنید ، یا اگر می خواهید علاقه بصری بیشتری به آن بیفزایید ، می توانید نسخه ای از سبک تر شده (مانند دم دنباله دار یا اثر آب) ایجاد کنید.

بیایید در عمل به خطوط حرکت نگاهی بیندازیم - و اینکه چگونه می توانند حس حرکت را به نقوش شما اضافه کنند - در عمل:
 
چرا کار می کند: خطوط حرکتی در این طراحی آرم (که شامل یک اثر اندکی تار است) باعث می شود یوزپلنگ به نظر برسد که در اواسط سرعت حرکت است. این نه تنها یک حس واقعی حرکت را به آرم می افزاید بلکه به تقویت برند شرکت نیز کمک می کند (وقتی کلمه "سریع" را در نام کسب و کار خود دارید ، حرکت در طراحی برند شما ضروری است!).

خطوط حرکتی استراتژیک می توانند تنها چیزی باشند که شما نیاز دارید تا حرکتی به طراحی های خود بیفزایید. نگاه را با یکی از الگوهای Canva ، مانند پوستر جمع آوری پول جمع آوری پوست سینه صورتی و خاکستری و یا پوستر جمع آوری جمع آوری جمع آوری سرمایه سفید ، ضبط کنید.
 
چیزی را از قبل در حال حرکت طراحی کنید
یکی از بهترین راهها برای جابجایی حرکت در طرح های شما؟ مواردی را طراحی کنید که از قبل در حال حرکت هستند.

وقتی چیزی را انتخاب کنید که در حال حرکت باشد ، بیننده شما پیش بینی می کند که این عنصر همچنان آن حرکت را ادامه دهد. و در نتیجه ، آن حرکت برای بیننده ادامه می یابد.

به عنوان مثال ، بیایید بگوییم که شما در حال طراحی جلد کتاب برای یک خاطره در حال اجرا هستید. طراحی پوششی که دونده در حال حرکت باشد ، آیا می خواهید پا به پیاده رو بزنید؟ وقتی کسی می بیند که از نظر ذهن ، آن دونده قصد دارد به خط پایان ادامه دهد - و به همین ترتیب حرکت به بیرون از جلد و به تخیل خود ادامه می دهد.

بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه با استفاده از عناصری که در حال حرکت هستند می توانند حس حرکت را به نقوش شما تزریق کنند:
 
 
 
چرا کار می کند: چهار دونده در این طرح ممکن است همه گام های متفاوتی داشته باشند ، اما همه آنها به وضوح در وسط یک اسپرینت شدید قرار دارند. این واقعیت را اضافه کنید که همه آنها در جهات مختلف (و به سمت مناطق مختلف صفحه) در حال اجرا هستند و شما یک طرحی دارید که با حرکت در حال فوران است.

استفاده از عناصر طراحی که مردم را در حال حرکت به تصویر می کشد راهی عالی برای تزریق حس حرکت (و زندگی!) به طرح های شما است. با یکی از الگوهای Canva مانند Bright Dancing Silhouette Disco Balls Club Party Flyer یا نرم افزار برچسب رقصنده باله نرم صورتی نگاه کنید.
 
 
 
آن را محو کنید
هنگامی که همه چیز به سرعت در حال حرکت است ، چشم به عنوان تیرگی حرکت را بالا می برد. بنابراین ، تار شدن عناصر مختلف طراحی شما (مانند طرح کلی) می تواند در ایجاد حس حرکتی در هنگام نگاه مردم به شما کمک کند.

جالب است که چگونه یک اثر تاری می تواند جنبش ایجاد کند؟ بیایید یک مثال بزنیم:
چرا کار می کند: بسته به جهت هر حرف ، اثر تاری در پشت B ، L ، U و R در این طرح باعث می شود که انگار حروف در بالا ، پایین و صفحه حرکت کنند.

تاری کردن عناصر مختلف (و تار کردن آنها به روش استراتژیک) روشی مطمئن برای اضافه کردن حس حرکت به طرح های شما است. حرکات (و محو شدن) مورد نظر خود را در طرح های خود با یکی از الگوهای Canva ، مانند جلد کتاب Kindle Grayscale Kindle Cover یا Cover Outattor Photo Wattpad Cover ، بدست آورید.
 
 
 
منحنی را دنبال کنید
هنگامی که عناصر خمیده را در طراحی خود قرار می دهید ، به طور معمول ، چشم را مجبور به حرکت در حرکات دایره ای در طول ترکیب می کند تا تمام عناصر پردازش شوند. این حرکت نوری نامیده می شود - و همانطور که از نام آن پیداست می تواند حرکتی پویا در طرح ها ایجاد کند.

اما دقیقاً چگونه این کار در یک طراحی واقعی انجام می شود؟ بیایید به یک مثال (در واقع ، یکی از مشهورترین و قابل تشخیص ترین نمونه های جهان: موج بزرگ) از استفاده از منحنی ها برای اضافه کردن حرکت به یک طرح توجه کنیم.
 
 
 
 
 
 
چرا کار می کند: به منظور به طور کامل در موج بزرگ ، چشم شما باید در سطح منحنی اقیانوس حرکت کند - و به بالا و در زیر سطح موج. این عقب و جلو می تواند واقعاً از حرکت یک اقیانوس در حال خاموش - تقلید کند - که نقاشی را با همان حس حرکت به شما تزریق می کند.

"موج بزرگ" هوکوزایی شاهکاری است که نمی توان آن را کپی کرد - اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید یک موج (و حرکتی که حاصل می شود) را در طرح های خود بگنجانید! نگاهی به الهام از موج را با یکی از الگوهای Canva ، مانند برچسب بطری Water Surfing Water Blue Beach یا برچسب بطری آب موج های موج آبی ، ضبط کنید.
 
 
چشم را به این فکر کنید که طرح شما در حال حرکت است - حتی اگر اینطور نیست
برخی از طرح ها وجود دارد که شما قسم می خورید در حال حرکت هستید - اما در واقع اینگونه نیستند. این همان چیزی است که به عنوان یک توهم نوری (یا حرکت آشکار) شناخته می شود.

هنگامی که شما یک طرح با تعداد زیاد الگوهای هندسی مکرر دارید ، چشم در واقع یک تجربه تصویری از حرکت را ایجاد می کند - حتی اگر هیچ چیز در صفحه یا صفحه حرکت نمی کند. تریپی ، ها؟

قانع نشده؟ اثبات در پودینگ (یا در این حالت ، در توهم نوری) است. بیایید نگاهی به حرکت ظاهری در عمل بیاندازیم:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
چرا کار می کند: طراحی قیف شکل و الگوی قلب مکرر یک پانچ یک یا دو است که باعث می شود به نظر برسد که قلب ها در این طرح با یک حرکت دایره ای حرکت می کنند (و هرچه در مرکز مرکز به کره نزدیکتر می شوید. قیف ، بیشتر به نظر می رسد که قلب حرکت می کند).

این توهم نوری با صدای بلند و در چهره شماست اما مطمئناً می توانید یک رویکرد لطیف تر به پیش ببرید. با یکی از الگوهای Canva مانند نماد سیاه رویداد عکاس یا آرم ماساژ صورتی ماندالا ، یک نگاه و احساس یک توهم نوری - به روشی کم تحرک تر و لطیف تر را بدست آورید.
 
 
 
 
حرکت کنید و در طرح های خود حرکت ایجاد کنید
می دانید در طراحی گرافیک چه حرکتی وجود دارد. می دانید چرا مهم است شما روش های مختلف ایجاد حرکت را می دانید. حالا ، تمام کارهایی که مانده است؟ آنچه را یاد گرفته اید ، حرکت کنید و حرکت خود را با طرح های خود شروع کنید!
 
 
دیزاینو ، اولین سایت طراحی گرافیک که میتونید مستقیم با طراح ، داخل سایت چت کنید و صدا و عکس و فایل بفرستید .
دیزاینو طراحی شما را ضمانت می کند .
تشکیل شده از برترین طراحان دانشگاهی
انجام کلیه کارهای گرافیکی : طراحی لوگو ، تایپوگرافی ، اینفوگرافی ، تراکت ، کارت ویزیت ، پوستر ، کاتالوگ ، سایت ، اپ ، بنر ، اسلایدر ، جلد مجله و کتاب ، لیبل ، جعبه ، هرنوع بسته بندی و ...
شماره تماس : 02188321534
تلگرام یا واتساپ : 09125225724
موبایل : 09125225724
 

برچسب ها :

نویسنده :  دیزاینو دیزاینو
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده