نحوه ایجاد هارمونی رنگ در طرح های شما

نحوه ایجاد هارمونی رنگ در طرح های شما

نحوه ایجاد هارمونی رنگ در طرح های شما

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    • ساعت : ۰۵:۰۰
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۱۸۴۷
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:

در حالی که ممکن است شکل های هنری بسیار متفاوتی به نظر برسند ، اما طراحی گرافیک و موسیقی در واقع مشترکات زیادی دارند. در مرحله اول ، آنها با هدف متقابل از تحریک یک واکنش عاطفی خاص در افرادی که آن را مصرف می کنند ، مشترک هستند - خواه این یک تصنیف غم انگیز است که در سینه های قلبی تنگ می شود یا تبلیغی که باعث ایجاد حس امید یا آرزو می شود.

چیز دیگری که آنها مشترک دارند؟ اهمیت هماهنگی.

در موسیقی ، هماهنگی وقتی است که از نت های مکمل یا صداها به طور همزمان استفاده می شود تا جلوه ای دلپذیر برای شنوندگان ایجاد کند. و برای رسیدن به تأثیر مشابهی در طراحی گرافیک ، نیز می توان از رنگ استفاده کرد.

در ادامه بخوانید تا بدانید که هارمونی رنگ چیست ، چرا آنقدر مهم است و چگونه می توانید از آن برای ایجاد طرح های چشم نواز مانند موسیقی به چشم بیننده خود استفاده کنید!

این طرح وب سایت آرامش بخش از Timelikes نمونه ای عالی از یک طرح رنگی هماهنگ در عمل است.

 

چرا هماهنگی رنگ مهم است ؟
هارمونی رنگ بخش مهمی از تئوری رنگ است ، زیرا مغز انسان از تجربیات بصری ما به دنبال تعادل است. بنابراین ، نه تنها در ترکیب طرح های ما بلکه در رنگ هایی که استفاده می کنیم ، باید یک نظم منطقی برقرار شود. وقتی طرح رنگ شما هماهنگ نباشد ، یکی از دو مورد ممکن است رخ دهد.
طراحی شما می تواند بی نظیر و خسته کننده به نظر برسد ، به همین دلیل مخاطبان شما احساس کم کاری می کنند و به احتمال زیاد برند شما را به سرعت فراموش می کنند.
طراحی شما چنان آشفته و پرتلاش است که مغز قادر به پردازش آن نیست - بنابراین مخاطبان شما می توانند به سرعت آن را رد کنند.
برخی از ترکیب های رنگی آنقدر ناچیز هستند که می توانند به چشم بیننده شما آسیب برساند! این به عنوان اثر رنگ ارتعاش شناخته شده است و رخ می دهد ، زیرا لبه های رنگ ها تاری و درخشش به نظر می رسد. این حالت هنگامی رخ می دهد که از دو رنگ استفاده کنید که مکمل یکدیگر هستند (یعنی در طرف های مخالف چرخ رنگ قرار دارند) اما در اشباع و درخشندگی بالا استفاده می شوند.
 
در حالی که این نوع ترکیب ها چاپ قابل قبولی هستند ، آنها منجر به تجربه دیدن بسیار ناراحت کننده بر روی صفحه نمایش می شوند و باید از هر قیمتی جلوگیری کرد!
 
 
ترکیب هارمونی رنگ چیست و چکار می کنند ؟
حتی اگر تا به حال مفهوم هارمونی رنگ را نشنیده اید ، مطمئناً قبلاً آن را در عمل دیده اید. این ترکیبات هستند که با سهولت جمع می شوند ، حتی اگر انگشت خود را دشوار دانست چرا. یک طرح رنگی هماهنگ ، بسته به رنگ هایی که استفاده می کنید ، می تواند آرام بخش ، هیجان انگیز یا قدرتمند باشد. در اینجا ، به چند نمونه مؤثر از مارک ها می پردازیم
 
آبی و زرد
 
 
در اینجا ، آندره کونز ، طراح، برای ایجاد وحدت رنگ در این مارک تور و سفر ، زرد و آبی را جفت کرده است. این ترکیبی از نظر زیبایی شناختی عالی و لذت بخش است و هم احساس لذت و آرامش می کند - برای یک شرکت مسافرتی ایده آل است! شاید دلیل این کار این رنگ کارآمد به این دلیل باشد که به این رنگ ها در طبیعت عادت کرده ایم - زرد برای خورشید و آبی برای اقیانوس (که این نیز در آرم آنها منعکس شده است).
 

سبز و نارنجی

 

از نظر تئوری ، سبز و نارنجیبه نظر نمی رسد رنگ هایی باشند که به خوبی جفت شوند. از این گذشته ، آنها هیچ جا در کنار یکدیگر در چرخ رنگ نیستند ، و نه مخالف هم هستند. اما در اینجا ، در این پروژه برندسازی برای Creative Mints ، آنها با هم بسیار عالی کار می کنند تا زیبایی شناسی و تأثیرگذاری ایجاد کنند. این نشان می دهد که بعضی اوقات ، ترکیب های غیر منتظره رنگ می توانند هماهنگ ترین باشند.
می توانید با استفاده از الگوی Flyer Fundraiser Flyra Green و Orange Bingo Fundraiser Flyva ، برگه ای از این طراح را بیرون بیاورید ، که دارای زیبایی چشم های تیره و زنگ زده نارنجی است.
 
 
نحوه استفاده از هارمونی رنگ در طراحی
اولین قدم برای ایجاد هارمونی رنگ در طراحی ، انتخاب رنگ اصلی شما است. این رنگ قهرمان شما خواهد بود ، که در اطراف آن بقیه طرح رنگی خود را ایجاد خواهید کرد. اگر از قبل یک آرم دارید ، مهمترین رنگ در این امر به رنگ اصلی شما تبدیل خواهد شد. این رنگ ثابت خواهد ماند ، به این معنی که در تمام وثیقه بصری شما سازگار خواهد بود - مهم نیست که چند یا چند رنگ دیگر از آن استفاده کنید.
پس از رنگ اصلی خود ، یک یا چند رنگ مکمل را انتخاب کنید تا در کنار آن قرار بگیرید.
در اینجا ، مهم است که توجه داشته باشید که ایجاد هارمونی رنگ ، همیشه نباید موردی باشد که فقط دو سایه را کنار هم بزنید. چند روش وجود دارد که می توانید آن را در کار خود بگنجانید به شکلی که به نظر نمی رسد خیلی آشکار باشد. همچنین می توانید بسته به اهداف طراحی و فرمی که با آنها کار می کنید ، نسبت رنگها را در صورت لزوم تنظیم کنید.
 
طرح های تقسیم شده
 
 
در این آرم برای یک شرکت بستنی ، طراح از ترکیبی داغ صورتی و آبی چشم نواز استفاده کرده است. آنها طرح را به صورت مورب به سمت وسط تقسیم کرده اند تا دو رنگ را با هم ترکیب کنند و در عین حال جلوه ای متقارن نیز ایجاد می کنند. با این حال ، آنها همچنین در برش متن خود از رنگهای متناوب استفاده کرده اند تا چیدمان را به هم بچسبانند.
رنگ اصلی و مکمل
برای دستیابی به هماهنگی رنگ در طرح های خود ، لزوماً نیازی به استفاده از رنگ ها در ابعاد 50/50 ندارید. همچنین می توانید یک قرنگ از خود بسازید و یک یا دو رنگ دیگر را به صورت مکمل به کار ببرید. در این چیدمان ها ، طراح از رنگ های بنفش و سبز به عنوان رنگ اصلی خود استفاده کرده است ، اما از رنگ های مکمل صورتی و آبی به ترتیب برای افزودن علاقه بصری اضافی استفاده کرده است.
 
شیب ( گرادیانت )
 
شیب ها (گرادیانت ) یک روش عالی برای ایجاد هماهنگی رنگ در طرح های شما هستند ، زیرا به شما امکان می دهد چند سایه مختلف را به طور یکپارچه با یکدیگر گره بزنید. می توانید ببینید که چگونه این کار در این وب سایت برای گروه الژ انجام می شود. طراح سه رنگ مختلف دارد - بنفش ، صورتی و نارنجی - اما از یک اثر تدریجی برای ترکیب آنها به روشی هماهنگ استفاده کرده است.
 
قوانین هماهنگی رنگ
نکته جالب در مورد هارمونی رنگ این است که درک ما از رنگ بسیار ذهنی است. همه ما بر اساس فاکتورهای مختلفی از جمله سن ، جنس ، روحیه و پیشینه فرهنگی و همچنین ارتباطات آموخته اجتماعی با رنگهای خاص ، به روشهای کمی متفاوت به رنگها می بینیم و پاسخ می دهیم. به همین دلیل ، آنچه که برای یک شخص زیبا به نظر می رسد ممکن است عجیب به نظر برسد و یا از نظر شخصی دیگر نباشد.
برای بیرون بردن برخی از حدسها ، چند راهنمایی در مورد چگونگی دستیابی به هماهنگی رنگ وجود دارد. این طرح های رنگی آزمایش شده و مبتنی بر چگونگی تعامل رنگ های مختلف در چرخ رنگ - و چگونگی درک ما به عنوان انسان ، اینهاست. با توجه به این قوانین هماهنگی رنگ ، می توانید اطمینان داشته باشید که ترکیب رنگهای شما برای اکثر مردم جذاب به نظر می رسد.
 
 
طرح های رنگی آنالوگ
طرح رنگی آنالوگ وقتی استفاده می کنید از رنگ هایی که در کنار یا خیلی نزدیک به یکدیگر قرار دارند روی چرخ رنگ استفاده کنید. به طور کلی ، این اثر بصری بی نظیر و البته هماهنگ ایجاد می کند.
 
در این پروژه ، طراح Slana Korvoliv از زرد و نارنجی استفاده کرده است - دو رنگ که در مجاورت چرخ رنگ قرار گرفته اند. این اثر بسیار بنیادی است و بلافاصله بیننده را جذب می کند.
این طرح رنگی مشابه را برای قرار دادن در طرح های خود با الگوی وب سایت تجاری / تبلیغات حیوانات اهلی تنظیم کنید.
 
یکی دیگر از طرح های رنگی آنالوگ متداول ، جفت شدن رنگ آبی و سبز یا یک رنگ اشک یا فیروزه ای است که در جایی در بین این دو قرار دارد.
 
طرح های رنگی سه گانه

طرح های رنگی سه گانه وقتی استفاده می کنید از سه رنگ مختلف ، به همان اندازه از چرخ رنگ بکشید. دو رایج ترین ترکیب رنگ سه گانه نارنجی ، بنفش و سبز یا قرمز ، آبی و زرد ..
 
 
نمونه ای از اولین ترکیب رنگی را در این پروژه برندسازی برای شرکت عطر Senti مشاهده می کنید. در حالی که طراح نیز رنگ صورتی را به ترکیب اضافه کرده است ، می توان یافت که این رنگ ها به طور مساوی در اطراف رنگ طرح پخش شده اند. می بینید که چگونه حتی وقتی از رنگهای اشباع و پاستیل استفاده می شود ، طرح رنگ سه گانه هنوز هم بسیار مورد توجه است.
یک طرح به سبک مشبک مانند الگوی عکس کلاژ تولد پاستل در Canva یک راه عالی برای قرار دادن طرح رنگ سه گانه است ، زیرا می توانید به راحتی می توانید مربع ها را با رنگ های خود به روز کنید.
 
 
 
در این وب سایت برای یک استودیوی تبلیغاتی ، طراح ماکسیم نیلوف از طرح رنگ سه گانه زرد ، آبی و قرمز استفاده کرده است. با این حال ، او این کار را با شیوه ای مدرن تر انجام داده است و به جای سایه های اصلی ، از رنگ های خردلی ، بنفش ، صورتی و فیروزه ای استفاده می کند. با انجام این کار ، او یک اثر هماهنگ ایجاد کرده است که بلافاصله بیننده را به خود جلب می کند.
 
 
کنسرت یکپارچه سازی با سیستم عامل نوار کاست قرمز و زرد Canva برای دستیابی به یک طرح رنگی سه گانه مشابه در طرح های خود مناسب است.
 
 
طرح های رنگی-مکمل رنگی
این طرح رنگی هماهنگ شبیه به آنالوگ است اما با پیچ و تاب. این دو رنگ است که در کنار یکدیگر بر روی چرخ های رنگی وجود دارد ، اما در یک نقطه مقابل نیز می افزاید. این یک اثر متضاد کاملاً خوب ایجاد می کند که احساس مزاحمت نمی کند.
 
 
قرمز ، نارنجی و سبز نمونه ای از یک طرح رنگی مکمل تقسیم است ، همانطور که در این وب سایت توسط آبی لی مشاهده شده است. قرمز و زرد در مجاورت چرخ رنگ نشسته اند ، در حالی که رنگ سبز مستقیماً برعکس است. این ظاهری را ایجاد می کند که پر جنب و جوش و سرشار از نشاط است - مناسب برای وب سایت در مورد میوه تازه!
این زیبایی زیبا و جذاب را با الگوی بروشور Trifold Orange Green Food Fruit Product Canva ، که می تواند برای ایجاد بروشورها یا بروشورهای شخصی شما استفاده شود ، دوباره بخاطر بسپارید.
 
نمونه دیگر طرح رنگی مکمل صورتی ، بنفش و زرد است. در این پروژه تصویرگری برای v88 Sprintcar Livery ، می بینید که چگونه رنگ زرد لمس غیر منتظره ای را به ترکیب رنگ در غیر این صورت زنانه صورتی و بنفش اضافه می کند. این یک نمونه اصلی از این است که چرا طرح رنگ تقسیم کننده مکمل چنین روشی مؤثر برای اضافه کردن کنتراست است.
این الگوی ترکیبی رنگ برق را با استفاده از الگوی Banner رنگ روشن هندسی عمومی Twitch Banner بصورت زنده در طرح های خود زنده کنید.
 
 
این سه فرمول هارمونی رنگ مکانی مناسب برای شروع در هنگام ایجاد طرح های خوب و متعادل است. به گفته این ، طراحی خلاقانه به معنای برچسب زدن به قوانین یا پیروی از جمعیت نیست. با استفاده از این طرح ها به عنوان یک راهنما ، نترسید که با ترکیب رنگ های مختلف آزمایش کنید یا حتی به نظر شما در یک رنگ چهارم ، پنجم یا شش رنگ اضافه شود. در پایان روز ، مهم است که از بهترین قضاوت خود در مورد اینکه رنگ ها به چه خوبی به نظر می رسند استفاده کنید - و در صورت شک ، از دوستان ، خانواده ، همسالان یا مخاطبان خود برای بازخورد بخواهید.
با استفاده از نکات هماهنگی رنگ ، ترکیبات و الهام بخش در این مقاله ، می توانید تعادل چشم نواز را در طراحی های خود وارد کنید. با انجام این کار ، شما می توانید اطمینان حاصل کنید که تأثیر بسیار خوبی در مخاطبان مورد نظرتان ایجاد می کنید - شخصی که دقیقاً مانند یک ملودی گیرنده در ذهن آنها گیر می کند!
 
دیزاینو ، اولین سایت طراحی گرافیک که میتونید مستقیم با طراح ، داخل سایت چت کنید و صدا و عکس و فایل بفرستید .
دیزاینو طراحی شما را ضمانت می کند .
تشکیل شده از برترین طراحان دانشگاهی
انجام کلیه کارهای گرافیکی : طراحی لوگو ، تایپوگرافی ، اینفوگرافی ، تراکت ، کارت ویزیت ، پوستر ، کاتالوگ ، سایت ، اپ ، بنر ، اسلایدر ، جلد مجله و کتاب ، لیبل ، جعبه ، هرنوع بسته بندی و ...
شماره تماس : 02188321534
تلگرام یا واتساپ : 09125225724
موبایل : 09125225724
 

برچسب ها :

نویسنده :  دیزاینو دیزاینو
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده