نرم افزار طراحی لوگو یا نماد

نرم افزار طراحی لوگو یا نماد

نرم افزار طراحی لوگو یا نماد

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
    • ساعت : ۲۰:۰۰
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۱۰۵۴
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:

مقدمه طراحی لوگو

امروزه همه ای کسب و کارها به دنبال معرفی خود به بازار هستند و در اولین مرحله برای ساختن یک گرافیک سازمانی و هویت بصری خود به دنبال لوگو یا نماد برای مجموعه خود هستند. طراحی لوگو باید از اصول اصلی و پایه پیروی کند تا بتوان در بازار حرفی برای گفتن داشته باشیم. لوگو یا نماد مهمترین عضو و مرحله گرافیک یک سازمان هست که باید سعی شود بیشترین وقت را برای آن قرارداد تا بهترین نتیجه را به ما بدهد.
حال در این مقاله سعی داریم در ابتدا فایلها و نرم افزار های که باید لوگو در آن طراحی شود را به دقت بررسی کنیم تا برای سفارش و یا شروع یک طراحی لوگو از چه نرم افزاری باید استفاده کرد.
 
 

انواع لوگو یا نماد

لوگو ها انواع مختلفی دارند صرفا قبل از شروع طراحی یک لوگو بهتر است با انواع آن کمی آشنا شویم لوگو ها را میتوان به چند دسته تقسیم کرد لوگو نوشتاری یا همان تایپوگرافی که از محبوبیت زیادی برخوردار است نوعی از لوگو میباشد که با فونت و تایپ اسم سازمان یا مجموعه کار گرافیک روی آن انجام میشود تا جلوه ای در خور سازمان را با سبکی جدید ایجاد کند گاهی اوقات این سبک ها میتوان مملو از المانهای گرافیکی باشد و گاهی هم با کمی تغییرات در فونت انجام میشود نو دیگر از لوگو ، لوگو تصویری است این سبک از لوگو مستقیم به تصویر یا آیکنی خاص اشاره میکند که معرف هویت و کار اصلی ان مجموعه میباشد. مونولوگو یکی دیگر از سبک های طراحی نما است کهه صرفا به تک حروف یا خلاصه ای از اسم یک شرکت بسنده کرده و با آن حروف حرکات گرافیکی بسیار زیبایی را خلق میکنند لوگو ها نیز میتوانند ترکیبی هم باشند به طوری از چند وجه و سبک طراحی و مخلوط شوند اما معمولا این سببک از کار باعث شلوغی شده و در لوگو بهتر است در عین سادگی و زیبایی را داشته باشد.
 
 
قابل توجه است که طراحی لوگو از اهمیت بسیاری برخوردار است پس باید چند اصول پایه را در طراحی حفظ کنیم
۱- تغییر سایز باعث ناخوانایی لوگو نشود بتوان در ابعاد مختلف لوگو را چاپ کرد و مفهوم آن از بین نرود این نکته بسیار مهم است که حتما باید رعایت شود
۲- رنگ بندی در لوگو باید به گونه ای باشد که با چاپ تک رنگ سیاه یا سفید لوگو محتویات خود یا مفهوم خود را از دست ندهد
۳- لوگو باید تا جایی که امکان دارد ساده باشد تا در سریعتریتن زمان در ذهن مخاطب باقی بماند.
۴- رنگ در لوگو اهمیت بسیاری را ایفا میکند و باید دقت شود انتخاب رنگ در لوگو یعنی انتخاب رنگ سازمان پس باید از رنگ هایی استفاده کرد که در چاپ تغییر پیدا نکند و از فرمت CMYK پیروی کند
۵-گاهی اوقات اگر کار در سطح بین المللی باشد باید به فرهنگ دیگر کشورها دقت شود تا لوگو طراحی شده مفهومی بدی در دیگر فرهنگ ها نداشته باشد
 
 
موارد بسیاری است که باید در لوگو مورد توجه قرار گیرد که در مقاله ای اختصاصی به این قضیه می پردازیم
 
 
 

نرم افزار طراحی لوگو

خوب اگر طراح هستید و میخواهید برای مشتری خود یک لوگو طراحی کنید بهتر است به شما بگوییم این کار را بعد از طراحی و اتود های دستی خود در نرم افزار های گرافیک خطی پیاده سازی کنید این نرم افزار ها به شما این قابلیت را می دهند که شما کار خود را در هر ابعادی تغییر سایز دهید و به صورت فایلهای مختلف از آن بهرمند شوید و فایل های وکتور را خروجی بگیرید. میتوان به دو نرم افزار اصلی و برتر در طراحی لوگو در زیر اشاره کرد:
 
 
۱- نرم افزار کورل دروا CorelDraw
۲- نرم افزار ادوبی ایلاستریتور adobe illustrator
 
 
این دو نرم افزار به مرات در طراحی وکتوری ( خطی) از دیگر نرم افزارها سطح بالاتری دارند و کار با آنها بعد از آشنایی با محطی راحت و سریع است.
 
 
 
 
 
 

برچسب ها :

نویسنده :  دیزاینو دیزاینو
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده