نکات گرافیک محیطی

نکات گرافیک محیطی

نکات گرافیک محیطی

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    • ساعت : ۰۲:۰۰
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۱۱۸۴
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:
با سلام به دوستداران دیزاینو در این مقاله می خواهیم در مورد نکات گرافیک محیطی با شما عزیزان صحبت کنیم .  
1- تعادل : تعادل از اصول اساسی هنر است . هنر در برقراری ارتباط با مخاطب نوعی تعادل را جستجو می کند تعادل در هنر بوسیله تقسیم بندی متوازن اجزا صورت میگیرد .  
  2- تناسب : برای طراحی سر در یک فروشگاه باید به این نکته توجه داشت ، در بعضی مکانها که وسیع بوده و فضای خالی اطراف یک فروشگاه یا یک مکان عمومی وجود دارد ، دست طراح باز است و می تواند تناسبات معمولی را تغییر دهد و به طور مثال سر در یک مکان عمومی یا فروشگاه را خیلی بلند تر و بالاتر از حد معمول بگیرد ، چرا که به واسطه باز بودن محیط ، بیننده به محیط اشراف کامل داشته و می تواند به راحتی سر در را دیده و آن را تشخیص دهد .
   
3- تداوم در محیط : تکرار و تصاعد و تناسب سه جز تداوم در هنر عناصر اساسی به شمار می روند ، تناسب که به صورت تکرار یک یا چند در میان واحدهای مختلف شکل می یابد ، پیچیدگی و حرکت بیشتری در خود دارد اثر بخشی تکرار و تناوب به مناسب بودن موضوع و مهارت به کارگیری آنها بستگی دارد چنانچه تکرار عنصری به تدریج تغییر کند  وزن  اثر دچار رشد  و  تصاعد می شود ، تصاعد می تواند به سمت بالا ، پایین و یا مایل
جهت داشته باشد .  
  4- تاکید در محیط : چنانچه با کم اهمیت کردن اجزا یک ترکیب و متمایز نمودن یکی از اجزا توجه بیننده به بخش خاصی از کار جلب بشود آن را نقطه تاکید می نامند . تاکید را می توان با استفاده از رنگ و بافت پدید آورد .
   
5- ایجاد وحدت در محیط : وحدت به هر کاری انسجام می بخشد بدون عنصر وحدت اجزا یک ترکیب پراکنده و بی ربط به نظر خواهد رسید . وحدت موجب جلب نظر می شود ، عامل مهمی در انتقال پیام است کار را قابل
درک می کند و به ساده تر شدن پیام کمک می کند .
 
  6- تنوع در محیط : تنوع حاصل تفاوت و تضاد است . اختلاف بین شکل ، رنگ و یا بافت عناصر تشکیل دهنده تنوع به شمار می رود . اجزا گوناگون چشم را به دنبال عامل وحدت در کل کار به گردش در می آورند .
 
  امیدوارم از این مقاله رضایت داشته باشید .

برچسب ها :

نویسنده :  دیزاینو دیزاینو
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده