پوسترهای روز سینما

پوسترهای روز سینما

پوسترهای روز سینما

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    • ساعت : ۱۸:۰۰
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۱۱۰۰
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:
نامگذاری روز ملی سینما:
21 شهریور ماه هر سال روز ملی سینما است.هر سال در روز ملی سینما یعنی در تاریخ 21 شهریور ماه جشن خانه ی سینما نیز برگزار می شود.روز ملی سینما در تقویم ملی ایران در 21 شهریور ثبت شده است.
نیم بها شدن بلیط های سینما در روز ملی سینما:
علاقه مندان به سینما می توانند از تاریخ 21 شهریور یعنی روز ملی سینما به مدت 21 روز یعنی 3 هفته بلیط های سینما را به نصف قیمت خریداری کنند.
روز ملی سینما یکی از روزهای فرهنگی در کشورمان است که بعد از انقلاب بزرگداشت روز ملی سینما رونق بسیاری گرفت .با وجود بزرگداشت روز ملی سینما، در سال های ابتدایی، با حواشی همراه بود. اگر به تاریخ مراجعه کنیم، اولین جشن خانه سینما 19 تیرماه سال 1376 برگزار شد.
در بهمن سال 78 بود که روز ملی سینما 21 شهریورماه اعلام شد و در‌‌ همان دوران اظهار نظراتی پیرامون روز ملی سینما بیان شد. سرانجام چهارمین جشن بزرگ روزملی سینما سینمای ایران در سال 1379 در روز 21 شهریورماه مقارن با ایام بزرگداشت صدمین سالگرد حیات سینمای ایران در مجموعهٔ ورزشی انقلاب برگزار شد.
روز ملی سینما در ایران:

از آن پس هر ساله روز ملی سینما فقط بهانه‌ای بود برای بیان دغدغه‌ها و توجه افکار عمومی به این هنر ـ صنعت اما اظهارنظرهایی هم مطرح می‌‌شد که اساسا معتقد بود این روز خیلی هم بود و نبودش اهمیت ندارد. با این اوصاف به نظر می‌رسد با توجه به اینکه سینمای ایران در دیدگاه صاحب‌نظران و دیدگاه کلان جامعه از جمله دغدغه‌های اصلی است که به این واسطه برای آن سازمان سینمایی تعریف شده است، حسن وجود نمادین این روز در تقویم سینما قابل انکار نبود.
روز سینما که چند سالی از تقویم ایران حذف شده بود در اردیبهشت ٩٣دوباره مورد بحث قرار گرفت  تا به تقویم رسمی ایران برگردد.
سینما یک رسانه دیداری شنیداری مبتنی بر فناوری است که به وسیله آن فعالیت اقتصادی صورت می‌گیرد و همچنین قابلیت استفاده هنری را داراست. یک اثر سینمایی که فیلم سینمایی نامیده می‌شود، از عناصر تصویر (به صورت مجموعه‌ای از فریم‌ها) و صدا (گفتگو، صدا و موسیقی) تشکیل شده‌است. یک فیلم بر اساس فیلمنامه و توسط مجموعه‌ای از بازیگرها، کارگردان، فیلم‌بردار و عوامل دیگر ساخته می‌شود. سینما جدیدترین شاخه هنر، معروف به هنر هفتم است که امروزه یکی از عمومی‌ترین و محبوب‌ترین تولیدات هنری را ارائه می‌کند.
منصور واعظی دبیر قبلی شورای فرهنگ عمومی سال 91 درباره حذف روز سینما از تقویم توضیح داده بود که «تقویم رسمی ما بیش از حد شلوغ شده بود و برای همین باید برخی مناسبتها را حذف و برخی را نیز به ضمایم منتقل می‌کردیم. روز سینما هم از جمله مواردی بود که به بخش ضمایم منتقل شد.»
روز سینما بیش از 13 سال بود که در تقویم‌ ثبت شده بود و هر ساله سینماگران روز ملی سینما را بهانه‌ای می‌کنند تا از برگزیدگانشان تقدیر کنند و بزرگداشت پیشکسوت‌ها را جشن بگیرند و در عین حال از دغدغه‌هایشان بگویند.
پس از به تصویب رسیدن بازگشت روز سینما به تقویم  اکنون در ایران هر ساله روز ۲۱ شهریور بعنوان روز سینما گرامی داشته می‌شود.
 
دیزاینو ، اولین سایت طراحی گرافیک که میتونید مستقیم با طراح ، داخل سایت چت کنید و صدا و عکس و فایل بفرستید .
دیزاینو طراحی شما را ضمانت می کند .
تشکیل شده از برترین طراحان دانشگاهی
انجام کلیه کارهای گرافیکی : طراحی لوگو ، تایپوگرافی ، اینفوگرافی ، تراکت ، کارت ویزیت ، پوستر ، کاتالوگ ، سایت ، اپ ، بنر ، اسلایدر ، جلد مجله و کتاب ، لیبل ، جعبه ، هرنوع بسته بندی و ...
شماره تماس : 02188321534
تلگرام یا واتساپ : 09125225724
موبایل : 09125225724

برچسب ها :

نویسنده :  دیزاینو دیزاینو
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده