کارت ویزیت چیست؟

کارت ویزیت چیست؟

کارت ویزیت چیست؟

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    • ساعت : ۰۱:۰۰
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۶۹۲
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:
کارت ویزیت (سی‌دی‌وی) یا کارت بازدید، (به فرانسوی: Carte de visite) به اختصار CdV، گونه‌ای از نگارهٔ کوچک بود که در سال ۱۸۵۴ توسط عکاس اندی آدولفه ایگن دیسری در پاریس ثبت شد، هرچند برای نخستین‌بار توسط لوئیس داودرو مورد استفاده قرار گرفت.  این گونه عکس معمولاً از راه چاپ آلبوم ساخته می‌شد که یک نگارهٔ کاغذی نازکی بود که بر روی کارت کاغذی ضخیم‌تری نصب شده بود. اندازهٔ یک کارت ویزیت ۵۴٫۰ میلی‌متر (۲٫۱۲۵ اینچ) × ۸۹ میلی‌متر (۳٫۵ اینچ) بود که روی یک کارت با اندازه ۶۴ میلی‌متر (۲٫۵ اینچ) × ۱۰۰ میلی‌متر (۴ اینچ) نصب شده‌بود. در سال ۱۸۵۴، ایگن دیسری موفق به اختراع روش دیگری نیز شده بود؛ روشی که می‌توانست با یک نگاتیو منفرد هشت نگاره را بر روی یک صفحه بگنجاند، که هزینه‌های تولید را کاهش می‌داد. متداول شدن کارت ویزیت سرعت آهسته‌ای داشت و آغاز بهره‌برداری گسترده تا سال ۱۸۵۹ به طول انجامید؛ زمانی که ایگن دیسری عکس‌های امپراتور ناپلئون سوم را در این قالب منتشر کرد. برای این قالب این یک موفقیت ناگهانی بود. اختراع جدید بسیار محبوب شد و به عنوان "cardomania" شناخته شد و در سراسر اروپا گسترش یافت و سپس به سرعت به آمریکا و سایر نقاط جهان گسترش یافت.
 
تاریخچه کارت ویزیت به آنجا برمی گردد که شاهزادگان و اشرافزاده ها برای دیدار با اشخاص مهم دیگر، کاغذ یا پوستین و یا چیزی شبیه آن را جلوتر برای شخص ملاقات شونده، می فرستادند تا خود را به او معرفی کرده، از سوابق اشرافزادگی خود نوشته و قرار رسمی ملاقات را با او بگذارند. در واقع این همان تعامل اول با مخاطب بوده که شخص ملاقات کننده از خود به مخاطب ارائه می داده است و اهمیت معرفی ابتدایی را نشان میدهد.
در ایران کارت ویزیت آخرین چیزی است که تجار و صاحبان مشاغل به آن توجه می کنند و گاهی حتی کارت ویزیت خود را تلفنی و بدون هیچ ایده درطراحی، سفارش می دهند و متوجه اهمیت بازاریابی غیر مستقیم توسط کارت ویزیت نمی باشند. اما ما در اینجا توصیه می کنیم، طراحی کارت ویزیت خود را به یک متخصص گرافیک بسپارید و آن را جدی بگیرید.
 
 

برچسب ها :

نویسنده :  دیزاینو دیزاینو
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده