گرافیک طراحی سایت

گرافیک طراحی سایت

گرافیک طراحی سایت

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    • ساعت : ۱۹:۰۰
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۶۲۳
  • این مطلب پسندیدم: ۰
  • انتشار این مطلب:
یکی از مهمترین بخش های یک وبسایت موفق طراحی گرافیک سایت  میباشد . برترین وبسایت های روز دنیا آنهایی هستند که علاوه بر نحوه ی کد نویسی آن از گرافیک قابل توجهی برخوردارند . باید دقت داشت اولین برخورد مخاطبان شما با کسب و کارتان در فضای مجازی گرافیک سایت شما است .
 
اگر همه تلاش و هزینه شما برای طراحی سایت محدود به این موضوع باشد که صرفاً کاربران به سایت شما وارد شوند، ولی سایت شما گرافیک خوبی نداشته باشد و نتواند مخاطب را در سایت نگه دارد، ضرر کرده اید و هزینه شما هدر رفته است. چون اولین چیزی که وقتی کاربران وارد سایت میشوند به آن توجه میکنند جذابیت سایت و مرتب بودن آن است. بنابراین پس از ورود به سایتی که جذابیتی نداشته باشد بلافاصله صفحه را می بندند. در نتیجه این موضوع باعث bounce rate  بالا در سایت شما میشود.
bounce rate یا نرخ پرش به درصد تعداد افرادی که تنها یک صفحه از سایت شما را مشاهده میکنند و از آن خارج میشوند گفته میشود. به طور ساده تر فرض کنید سایت شما در روز ۱۰۰ بیننده دارد و ۷۰ نفر از آنها با دیدن یک صفحه از سایت شما خارج شده اند، در این صورت مقدار bouce rate سایت شما ۷۰% است.
 
رنگ بندی سایت :
ابزارها و سایت های زیادی برای کمک در انتخاب ترکیب رنگ های بکر و خوب وجود دارد؛ از جمله adobe kuler که نرم افزاری است برای همین کار. روش دیگری که میتوانم توصیه کنم جامعه مجازی colorlovers.com یعنی عاشقان رنگهاست. این وب سایت یک شبکه اجتماعی با موضوع رنگ است و در آن میتوانید رنگ های solid و ترکیب رنگ های مختلف و الگوهای رنگی متنوعی را که توسط اعضاء این شبکه اجتماعی ساخته شده اند ببینید. میتوانید محبوبترین ها را ببینید یا کلمه خاصی را سرچ کنید تا ترکیب های زیبا و جدید بیشتری را بتوانید ببینید و برای طرح وب سایت خود استفاده کنید.
 
اما تنها عامل کلیدی و مهمی که به آن اشاره شد چیست؟
سادگی
هنگامی که میخواهید تأثیر اولیه سایت شما بر روی بازدیدکنندگان مثبت باشد و نام تجاری شما در ذهنشان بماند، برند خود را قوی و استوار نگاه دارید.
به عنوان مثال، سایتی مثل سایت شرکت Apple، از فضای سفید و خالی بیشتری در سایت خود استفاده کرده. در عوض سایت را با عکس های بزرگ که به همراه متن های کوتاه مزین شده اند را به نمایش در آورده.
مهم ترین مسئله ای که باید هنگام طراحی سایت به یاد داشته باشید، تناسب و هم ترازی متن است. یعنی طوری محتوا را ایجاد کنید که بتواند به راحتی و به سادگی، پیغام را به مخاطبانتان برساند.

برچسب ها :

  • این مطلب پسندیدم: ۰
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده