5 مبتکر طراحی گرافیک مدرن که باید بشناسید

5 مبتکر طراحی گرافیک مدرن که باید بشناسید

5 مبتکر طراحی گرافیک مدرن که باید بشناسید

    • تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    • ساعت : ۱۵:۳۶
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۱۸۹
  • این مطلب پسندیدم: ۰
  • انتشار این مطلب:
5 مبتکر طراحی گرافیک مدرن که باید بشناسید
این مقاله توسط نیکول بویر ارائه شده است.
از آنجایی که امروزه به جنبه‌های تکنولوژیکی طراحی گرافیک عادت کرده‌ایم، فراموش می‌کنیم که همه این کارها با ایده‌هایی آغاز می‌شوند - ایده‌های خلاقانه - که قرن‌ها وجود داشته‌اند و از زمان اختراع ماشین چاپ در "چشم‌انداز" ما نفوذ کرده‌اند.
در واقع، بسیاری از طراحان گرافیک ایتالیایی، زمانی که دستگاه چاپ متحرک در دسترس بود، تایپوگرافی را آزمایش کردند. ممکن است واقعاً مردم را متعجب کند که بدانند اولین ماشین چاپ متحرک در قرن یازدهم در چین ساخته شد، 400 سال قبل از اینکه گوتنبرگ همتای خود را برای اروپا طراحی کند. با این وجود، طراحی گرافیک برای قرن‌ها همراه ما بوده است، و تنها خلاقیت مستمر در این زمینه باعث می‌شود که «تصاویر» جدیدتر، تأثیرگذارتر و به یاد ماندنی‌تر که هم منعکس‌کننده و هم بر فرهنگ‌های ما تأثیر بگذارد.
فهرست طراحان گرافیکی که بر ما تأثیر گذاشته اند و استعداد خود را به طور قابل توجهی کمک کرده اند، می تواند یک جلد را پر کند (بسیاری بیشتر در کتاب نمادهای گرافیکی). اما، با این وجود، چندین نفر از این قبیل هستند که تأثیرات عمده ای در خود این حوزه داشته اند که شایسته توجه خاص هستند.

Otl Aicher

این مرد که احتمالاً بیشتر به‌خاطر پیکتوگرام‌ها/پوسترهای چوبی‌اش برای المپیک 1992 مونیخ شناخته می‌شود، شروع وحشتناکی بود.
او که در آلمان نازی بزرگ شد، شاهد اعدام بستگان خود به خاطر نقش خود در جنبش مقاومت بود. او خود به دلیل امتناع از پیوستن به جوانان هیتلر در سال 1937 دستگیر شد و در نهایت به خدمت سربازی فرستاده شد. او  آنجا را ترک کرد و در خانه یکی از بستگان خود پنهان شد تا اینکه آخرین بقایای نازیسم شکست خورد. او در سال 1946 تحصیل در مجسمه سازی را آغاز کرد و در سال 1953 مدرسه طراحی خود را افتتاح کرد. از آن زمان به بعد، او درگیر "برندینگ" شرکتی شد، اما معروف ترین مشارکت او همان طراحی های چوبی برای بازی های المپیک بود.
به عنوان مثال، وزارت حمل و نقل ایالات متحده، طرح های او را گرفته و مانند بسیاری از کشورهای دیگر در تابلوهای خود جای داده است. برخی از طرح های او به تابلوهای بین المللی پذیرفته شده تبدیل شده اند (به سرویس های بهداشتی، گذرگاه ها، مترو و غیره فکر کنید). متأسفانه آرچر در سال 1991 با یک ماشین تصادف کرد و بر اثر آن جراحات جان باخت.

David Carson

کارسون در ابتدا هنر مطالعه نکرد. در واقع، او مدرک جامعه شناسی را از ایالت سن دیگو دریافت کرد و معلم دبیرستان و همچنین موج سواری شناخته شده در سطح ملی شد. او با شرکت در یک دوره 2 هفته ای گرافیک به طراحی گرافیک علاقه مند شد و از همان نقطه متوجه شد که این کار زندگی او خواهد بود. او در کالج هنر بازرگانی در اورگان حضور یافت و به سرعت در حال صعود بود. او مدیر هنری یک مجله اسکیت بورد شد و در آنجا استفاده از عکاسی "کثیف" را به کمال رساند.
او سپس به طراح جلد مجلات بسیار جنوبی تبدیل شد و در نهایت با ری گان، مجله ای که بر سبک های زندگی و موسیقی جایگزین تمرکز داشت، این کنسرت را آغاز کرد.
او پس از نقل مکان به شهر نیویورک و باز کردن استودیوی خود، مشتریانی مانند AT&T، کداک، سونی، تویوتا، برادران وارنر و MTV را جذب کرد. در سال‌های پایانی زندگی، او در کارولینای جنوبی ساکن شد و به کار طراحی خود به عنوان یک مترجم آزاد ادامه داد و کارگاه‌هایی در سراسر جهان برگزار کرد.

Neville Brody

این "شورشی" متولد لندن در کالج چاپ لندن و کالج هنر هامسی تحصیل کرد. به خصوص در هامسی، فضای شورش و کنشگری بود و برودی نیز از این قاعده مستثنی نبود. در واقع، او یک بار به دلیل طراحی تمبر پستی که «بی احترامی» به ملکه بود، تقریباً اخراج شد (او به پهلو روی تمبر گذاشته شد).
با این وجود، دوران پانک راک بود و برودی پوسترها را برای بازدید از نوازندگان کالج طراحی کرد. از آنجا شروع به طراحی جلد آلبوم کرد و در بین دنیای طراحی گرافیک شهرت و شهرت ملی به دست آورد.
به زودی، او به عنوان مدیر هنری مجله چهره گرفت. او امروز رئیس بخش هنر و طراحی در کالج سلطنتی هنر است و استودیوی طراحی خود را با ماهواره در پاریس، برلین و بارسلون دارد.
برجسته‌ترین کمک‌های او در واقع استفاده از تایپوگرافی، طراحی فونت جدید برای لندن تایمز و مشاوره با نایک در مورد طرح‌های چاپی برای شعار «فقط انجامش بده» بوده است.

Milton Glaser

چه کسی شعار "I Love NY" را با قلب قرمز جایگزین کلمه "عشق" ندیده است؟ این طرح، «فرزند مغزی» خلاقانه میلتون گلیزر، یکی از پرکارترین و مشهورترین طراحان گرافیک روی کره زمین بود.
گلیزر که در دبیرستان هنرهای تجسمی و نمایشی در نیویورک تحصیل کرد، در نهایت محقق فولبرایت در آکادمی هنرهای زیبا در بولونیا شد. پس از بازگشت به نیویورک، او به دلیل پوسترها و چاپ هایش به شهرت نسبتاً فوری دست یافت - شاید معروف ترین آنها نمایه باب دیلن با موهای رنگین کمانی باشد.
طراحی دکوراسیون او برای رستوران ها در مرکز تجارت جهانی، و مشاوره های مستمر او در زمینه طراحی برای شرکت های بزرگی مانند تارگت، یک حرفه درخشان پر از جوایز و تقدیرنامه را تکمیل کرده است. بسیاری از آثار گلسر به طور دائم در موزه هنر مدرن نیویورک و موسسه اسمیتسونیان به نمایش گذاشته می شود. امروزه گلاسر به عنوان نماد فرهنگی نیمه دوم قرن بیستم در نظر گرفته می شود.

Stefan Sagmeister

ساگمایستر که اتریشی الاصل و تحصیل کرده است، اکنون در نیویورک زندگی می کند و در آنجا شرکت خود به نام Sagmeister and Walsh, Inc. را دارد و دوره های تحصیلات تکمیلی را در دانشکده هنرهای تجسمی تدریس می کند. او کار خود را در واقع در سن 15 سالگی با طراحی برای مجله جوانان با عنوان Alphorn آغاز کرد.
اگرچه ساگمایستر از دانشگاه هنرهای کاربردی وین فارغ التحصیل شد، اما از دریافت بورسیه تحصیلی فولبرایت برای تحصیل در موسسه پرات در نیویورک بسیار هیجان زده بود. او از آن زمان در شهر باقی مانده است. امروزه، ساگمایستر به شدت درگیر برندسازی و بسته‌بندی است و برای مشتریان بسیار متنوعی کار کرده است - رولینگ استونز، HBO، تایم وارنر و موزه گوگنهایم.
نمایش های هنری انفرادی در سراسر این اثر برگزار شده است و نام و طرح های او در دنیای طراحی گرافیک نمادین شده است. امروز، او یک زندگی کاری نسبتاً ساختار یافته دارد، برای فردی که بسیار خلاق است. او زمان خود را دقیقاً به ربع تقسیم کرده است - 25٪ برای اهداف اجتماعی، 25٪ برای صنعت موسیقی، 25٪ برای جامعه علمی، و 25٪ برای دنیای هنر.
ساگمایستر هر 7 سال یک بار یک سال تعطیلی می‌گیرد و در طی آن هیچ کاری نمی‌پذیرد و انرژی‌های خلاق خود را تجدید می‌کند.
آیکون های طراحی گرافیک بیشتر
این لیست از 5 طراح گرافیک برجسته واقعا ناقص است. مطمئناً می‌توان افراد دیگری را نیز نام برد: سائول باس، پائولا شر، آدریان فروتگر، مایکل بیروت، چیپ کید، و آرمین هافمن، به نام چند نفر. دنیای طراحی گرافیک همچنان به تولید نبوغ خلاق در یک عرضه بی پایان ادامه می دهد. برای نمادهای بیشتر، کتاب «آیکون‌های گرافیکی: ویسونری‌هایی که طراحی گرافیک مدرن را شکل دادند» نوشته جان کلیفورد را توصیه می‌کنیم.

برچسب ها :

نویسنده :  دیزاینو دیزاینو
  • این مطلب پسندیدم: ۰
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده