NPM چیست ؟

NPM چیست ؟

NPM چیست ؟

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    • ساعت : ۰۶:۰۰
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۹۲۰
  • این مطلب پسندیدم: ۰
  • انتشار این مطلب:
NPM مدیریت پکیج است که برای برنامه های Node استفاده می شود. JavaScript node package manager که معمولا به اختصار npm خوانده می شود package manager پیش فرض در Node.js است. کار با آن بر اساس command line بوده و هزاران پکیج مختلف عمومی و حرفه ای دارد که به طور کل به آن ها npm registry (جایی که تمام پکیج های npm جمع شده اند) می گویند. شما می توانید از طریق client به این رجیستری دسترسی داشته باشید و از بین هزاران پکیج موجود در آن انتخاب کنید.
دستور npm install وابستگی ها را از package.json نصب می کند.
منظور از پکیج هر چیزی است که به زبان جاوا اسکریپت نوشته شده است (شاید هم به زبان های دیگر در پلت فرم های دیگر). پکیج همان ماژول، کتابخانه یا فریم ورک است. به عنوان نمونه Jquery و Bootstrap پکیج یا ماژول هایی هستند که می توان از طریق npm آن ها را نصب کرد. برای مثال فرض کنید که در پروژه ای که می خواهید انجام بدین از bootstrap استفاده می کنید. با استفاده از npm پکیج bootstrap را دانلود می کنید و در پروژه خودتون استفاده می کنید.
 
برای نصب NPM باید NodeJs را دانلود و نصب کنید. نصب نود جی اس مانند دیگر برنامه ها انجام می شود. برای دانلود آن به سایت nodejs.org بروید. با نصب nodejs ، npm هم خودکار نصب خواهد شد.
 
دستورات
مثال: فرض کنید در فایل package.json پکیج bootstrap به عنوان dependencies تعریف شده است. حالا برای اینکه bootstrap نصب شود دستور npm install –save bootstrap را اجرا کنید. این دستور پکیج bootstrap را به طور کامل نصب می کند. اگر در قسمت dependencies پکیجی مشخص نشده باشد توسط این دستور اضافه می شود.
npm list: پکیج های نصب شده را نشان می دهد.
nmp -g list: لیست تمام پکیج های نصب شده به صورت سراسری (global) در سیستم را نشان می دهد
npm outdated: لیست پکیج هایی را نشان می دهد که ورژن آنها قدیمی شده است
npm update: پکیج های نصب شده را در صورت استفاده از ^ آپدیت می کند
npm uninstall: پکیج نصب شده ای را حذف می کند. مثال: npm uninstall bootstrap
npm prune: فولدرهایی (پکیج ها) در پروژه هستند اما در فایل package.json تعریف نشده اند را حذف می کند.

برچسب ها :

  • این مطلب پسندیدم: ۰
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده