docker چیست ؟

docker چیست ؟

docker چیست ؟

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    • ساعت : ۰۵:۰۲
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۶۴۰
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:
داکر چیست؟
در واقع داکر (Docker) یک پلتفرم متن باز است که مبتنی بر سیستم‌عامل لینوکس راه‌اندازی شده است؛ و بر روی سایت سیستم عامل های مطرح جهان نیز کار می کند.
داکر چگونه کار می کند؟
بر روی سخت افزار خب یک سیستم عامل نصب میشه (مثلا لینوکس، ویندوز و ...)؛ بعد داکر مستقیم بر روی سیستم عامل نصب میشه، و از اون موقع به بعد شما داکر رو تقسیم بندی میکنی و هر بخشش رو واسه یه پروژه مجزا اختصاص میدی. 
فرض کنید بر روی سرور شما یک سیستم عامل لینوکس نصب شده و شما می خواهید چند اپلیکیشن و یا سرویس را در یک سرور راه اندازی کنید که ممکن است سرور شما را دچار زحمت کند . اولین راه حل این است که یک VM بر روی سرور بالا بیاورید و یک سیستم عامل بر روی آن نصب کنید و سرویس خود را بر روی آن بالا بیاورید.
خوب این راه حل نسبتا خوبی است اما ریسورس شما را به شدت درگیر نگهداری VM میکند. برای حل این مشکل تفکری به اسم کانتینر را مطرح کردند که با استفاده از هسته یا همان کرنل لینوکس میتوان یک سیستم عامل دیگر را در قالب یک کانتینر هندل کرد .این به ما کمک می کند از یک کرنل واحد استفاده کنیم بی آن که از ریسورس بی جهت استفاده کنیم . با این تفکر میتوان یک اپلیکیشن یا سرویس را چند تا چند تا و به صورت توزیع در یک سیستم عامل یا یک سیستم Distributed تجربه کرد .
وقتی از vmware استفاده می‌کنیم منابع سخت افزاری رو برای محیط های مختلف تقسیم می‌کنیم و در نهایت برایشون سیستم عامل نصب می‌کنیم. و اپلیکیشن رو توی اون سیستم عامل نصب می‌کنیم.
داکر اما به جای اینکه از همون اول منابع سخت افزاری رو تقسیم کنه و سرور مجبور باشه چندین سیستم عامل رو همزمان اجرا کنه روی سیستم عامل نصب میشه ( مثلا اوپن سوزه) و حالا محیط های ایزوله روی خود داکر اجرا میشه که از طریق image های اماده درست می‌شه و درخواست هاشون رو به سیستم عامل میده و سیستم عامل تحویل کرنل میده.
خب این تفاوت چه مزیتی داره؟
۱- بخاطر اینکه برای یه محیط ایزوله یه سیستم عامل جدا نصب نمیکنیم یعنی هدر رفت منابعمون خیلی کمتر میشه.
۲ - تو حالت اول از همون اول منابع سخت افزاری تقسیم شده و اگه بار یه سرویس خیلی کم باشه نمیشه تواناییش رو به سرور های دیگ که درگیرن بده ولی توی داکر بخاطر اینکه تو سطح سیستم عامل هستیم اینکار خیلی راحت انجام میشه ( البته توانایی اینکه محدودیت استفاده از منابع هم میتونیم بزاریم)
۳ - وقتی یه سرویس رو توی داکر راه اندازی میکنیم میتونیم image ساخته شده رو ذخیره کنیم و روی هر سیستمی خیلی سریع راه اندازی کنیم.
 
دیزاینو ، اولین سایت طراحی گرافیک که میتونید مستقیم با طراح ، داخل سایت چت کنید و صدا و عکس و فایل بفرستید .
دیزاینو طراحی شما را ضمانت می کند .
تشکیل شده از برترین طراحان دانشگاهی
انجام کلیه کارهای گرافیکی : طراحی لوگو ، تایپوگرافی ، اینفوگرافی ، تراکت ، کارت ویزیت ، پوستر ، کاتالوگ ، سایت ، اپ ، بنر ، اسلایدر ، جلد مجله و کتاب ، لیبل ، جعبه ، هرنوع بسته بندی و ...
شماره تماس : 02188321534
تلگرام یا واتساپ : 09125225724

موبایل : 09125225724

برچسب ها :

نویسنده :  دیزاینو دیزاینو
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده