نکته هایی برای گرافیست ها ( بخش دوم )

نکته هایی برای گرافیست ها ( بخش دوم )

نکته هایی برای گرافیست ها ( بخش دوم )

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
    • ساعت : ۰۱:۰۰
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۱۰۶۳
  • این مطلب پسندیدم: ۰
  • انتشار این مطلب:
21- اکثرا حساسیت بیش از حد در رعایت کیفیت ، به وجود آورنده وسواسی مخرب است و زمانی دراثر وجود دارد که باید از ایجاد تغییر در آن خودداری کرد . تشخیص دادن این زمان اهمیت ویژه ای دارد .
۲۲- اگر سفارش دهنده ویژگی مشخصی از تبلیغ کالا یا خدماتش را مورد توجه قرار داد شما موظفید جهت موفقیت کارتان و برای نیل به هدف مورد تاکیدی را در اثرتان جلوه گر کنید .
۲۳- پس از تایید اتود کار توسط سفارش دهنده اجرای چند نمونه وار یا سیون رنگ و طرح ، هم شما و هم سفارش دهنده را در رسیدن به محصولی قوی یاری میکند .
۲۴- نوآوری در غالب  موارد سبب جلب توجه مخاطبین می شود . ولی به کارگیری آن در صورتی که حساب شده و هوشمندانه انجام نشود منجر به شکست عملیات تبلیغی شما خواهد شد .
۲۵- ایجاد تغییرات غیر معمول و غیر منتظره در کار، می تواند به جذابیت بیشتر آن کمک کند .
۲۶ – ایجاد و حفظ یک هارمونی کلی در اثر،گام دیگری در موفقیت است . چگونگی خطوط استفاده در آن، نوع نوشتار، رنگ، کادر و ... همگی باید متاثر از موضوع تبلیغ و هماهنگ با یکدیگر باشند .
۲۷ – برای انتخاب فونت مناسب، باید مواردی همچون موضوع کار، مفهوم نوشته،حجم اشتغالی توسط نوشتار، محل قرارگیری رنگ مورد نظر برای آن و ... مورد توجه قرار گیرد .
۲۸ -  رنگ های مورد نظر خود را حتما با توجه به اطلس های رنگ قابل اطمینان انتخاب کنید . این نکته به ویژه در هنگام اجرای طرح به وسیله نرم افزارهای گرافیکی و دیدن آن از طریق مانیتورهای غیرحرفه ای حائز اهمیت است .
۲۹-  هنگام تایپ فارسی در نرم افزار های گرافیکی،به دلیل تنظیمات اولیه انگلیسی، فواصل بین بعضی حروف بیشتر است . توصیه میکنیم پس از اتمام تایپ مطالب و تبدیل آن ها به تصویر، ایرادات موجود در این رابطه را از بین ببرید .
۳۰ -  در هنگام طراحی با نرم افزار ها از تبدیل و تغییر مکرر و ساختار فایل خود مگر در موارد کاملا ضروری خودداری کنید . تبدیل و تغیبیر مد رنگی، ابعاد، کیفیت فایل و ... سبب کاهش کیفیت طرح نرم افزار های شما می شود .
۳۱- در اجرای سفارشات، کنترل متن نوشتار از جهت رفع غلط های املایی، به ویژه در سفارشات چاپ ضروری و برعهده شماست . حتی اگر موارد نادرست از جانب سفارش دهنده صورت گرفته باشد .
۳۲ – توجه به فرهنگ بصری و کلامی مخاطبین تبلیغات ، سبک کاستن از بسیاری دوباره کاری ها می شود .
۳۳ -  توصیه می کنیم پیش از شروع اتود های اولیه برای انجام سفارشات تبلیغاتی قراردادی مشخص با سفارش دهنده عقد کنید .
۳۴ – در صورت امکان روی دو یا چند پروژه تبلیغاتی به طور همزمان و در یک آیتم زمانی فکر نکنید . این کار سبب می شود تا ضریب موفقیت کامل هریک از پروژ ه ها به طور قابل توجهی کاهش می یابد .
۳۵-  اصول و قوائد گرافیک به منظور خلق آثار جذاب، زیبا و موفق ایجاد شده و مورد استفاده قرار می گیرد اما گاهی امکان دارد رعایت این اصول و به کار گیری آن ها از میزان جذابیت یا توفیق کار بکاهد . در این صورت بهتر است از  رعایت جزء به جزء این اصول پرهیز کنیم .
۳۶-  همواره موارد تبلیغاتی که انجام داده اید را مورد بازبینی قرار دهید . این کار باعث می شود متوجه پیشرفت یا احتمالا سیر نزولی در آثارتان شوید .
۳۷ -  در آثاری که مخاطب عام دارند میانگین سطح سواد بصری و فرهنگی جامعه را به عنوان معیار درک پیامتان در نظر داشته باشید .
۳۸ -  معکوس کردن بعضی از قسمت های نوشتار،کوچک و بزرگ کردن قسمت هایی از آن،واژ گون کردن تصاویر، تغییر غیر متعارف ابعاد طرح و نسبت آن،قراردادن همه عوامل طراح در بخش کوچکی از کادر و تضاد با بخش بزرگتر آن و ... ازجمله موارد جذابیت در اثر اجرایی است . البته مسلما این موارد را حتما در جای خود به کار خواهیم برد .
۳۹- ارائه ماکت، اتود و به طور کلی طرح آنچه قرار است بعدا به اجرای نهایی برسد با کیفیتی بیشتر از اجرای اصلی سبب ایجاد نوعی پرتوقعی در سفارش دهنده می شود .
۴۰ – در آثاری که به دلیل محدودیت ابعاد امکان استفاده از تصاویر کاهش می یابد بهتر است با به کارگیری فونت های جذاب و مناسب این نقیضه را کم رنگ کنیم .

برچسب ها :

نویسنده :  دیزاینو دیزاینو
  • این مطلب پسندیدم: ۰
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده