گرافیک در طراحی وب

گرافیک در طراحی وب

گرافیک در طراحی وب

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
    • ساعت : ۰۷:۰۰
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۷۲۱
  • این مطلب پسندیدم: ۰
  • انتشار این مطلب:

در چند سال اخیر با توجه به تحولات زیاد در عرصه طراحی در تکنولوژی های نوین اینترنت و سایت های اینترنتی نیز از این روند تاثیر فراوانی پذیرفته اند تا به حدی که تغییرات اساسی در سبک و طراحی سایت ها ایجاد شده است . در این نوشتار امید است نکاتی که طراحان در زمینه طراحی سایت های اینترنتی نیز فعال هستند گوشزد و مورد بررسی قرار بگیرد .

برای اینکه در زمینه طراحی سایت موفق باشید باید مهارت طراحی شما هم خوب باشد اما فقط خوب بودن کافی نیست . نکاتی که در طراحی شما باید مد نظر قرار بگیرد :

۱- هدف از راه اندازی سایت

۲- زمینه فعالیت سایت

۳- جذب کاربر در اولین نگاه

۴- امکانات ارائه شده

برای شروع با توجه به نوع هدفی که سایت دنبال می کند شما باید یک طرح اولیه برای خود ایجاد کنید چیزی که بدنه طراحی شما را تشکیل می دهد . به تصویر زیر توجه نمایید :

   

در سمت چپ طرح اولیه ای که طراح برای خود در ابتدا ایجاد کرده است می بینید و در سمت چپ نسخه نهایی طرح که با افزودن مطالب و بقیه اشیا مورد نیاز تکمیل گشته است .

طرح های اولیه بسیار مهم هستند و همیشه دقت باید داشت که چه طرحی قابل اجرا خواهد بود و متناسب با طیف مخاطب اقدام به طراحی نمود . سهولت در دسترسی به مطالب ، نمایش نکات مهم در نگاه اول به بازدید کننده را می توان یکی از کلیدی ترین نکات دانست .

در اولین مثال در طراحی وب سایت هدف ما ، طراحی یک سایت شخصی در زمینه طراحی وب سایت است که به دنبال جذب مشتری برای حرفه خود است پس اولین چیزی که باید مد نظر داشت هدایت بازدید کننده به بخش مورد نظر ما و دادن اطلاعات کاملی که فکر می کنیم به دنبال آن است می باشد . به یاد داشته باشید نوآوری در طرح نیز هم بسیار تاثیر گذار است .

در انتها طرح شما باید چیزی شبیه تصویر زیر شده باشد با هم نحوه طراحی سایت در فتوشاپ را شروع می کنیم :

ابتدا یک صفحه جدید با اندازه ۸۵۰*۸۵۰ و رنگ پس زمینه #b۱b۱b۱ ایجاد کنید . اولین چیزی که ما نیاز داریم یک قسمت که حکم عنوان ( header ) را در صفحه ما دارد و یک بخشی که کاربر را به صفحات مورد نظر ما ( navigation ) هدایت کند .

خوب قسمت بالای طرح خود را با ابزار marquee انتخاب کنید و آن را با رنگ مشکی پر نمایید . برای زیبا شدن طرح تنظیمات زیر را در آن اعمال کنید :

       

طرح نهایی ما باید چیزی شبیه زیر شده باشد :

   

خوب حالا عنوان خود را که برای این صفحه در نظر گرفته ایم وارد می کنیم :

   

حالا بعد از آن نیز باید قسمتی که برای هدایت کاربر ( navigation ) را در نظر گرفته ایم در کنار عنوان خود جای سازی کنیم :

   

برای اینکه طرح ما حالت بهتری بگیرد با افزودن چند آیکون می توان آن را بهتر کرد :

   

حالا باید محلی برای اطلاعاتی که نیاز داریم در صفحه ابتدایی نمایش یابد را طراحی کنیم . با انتخاب ابزار گوشه گرد چیزی شبیه طرح زیر ایجاد کنید :

   

حالا به آن تنظیمات زیر را اضافه کنید :

     

شما می توانید مطابق سلیقه خود تغییرات لازم را اعمال کنید چیزی برای این طرح در نظر گرفته شده است طبق تصویر زیر می باشد :

   

حالا ما محلی برای نوشتن مطالب مورد نظرمان داریم ، مطابق مراحل بالا این عمل را برای ایجاد دو ستون دیگر انجام دهید که طرح شما باید شبیه تصویر زیر شود :

   

در انتها با افزودن اشیا مورد نظر طرح ما این چنین خواهد شد :

   

جمع بندی :

همیشه در تبعیت از سنت ها همیشه لازم نیست . چیزی که خیلی از طراحان در ابتدای طرح اشتباه می کند داشتن سایتی با دو یا سه ستونه ( یک ستون در سمت های راست و چپ ) است . همان طور که در طراحی بالا مشاهده فرمودید همه چیز به شما مربوط است و به خلاقیت شما . پس همیشه به دنبال نوآوری باشید .

گروه طراحی گرافیک آنلاین و چاپ دیزاینو

 

برچسب ها :

نویسنده :  دیزاینو دیزاینو
  • این مطلب پسندیدم: ۰
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده